Om ni vill bli rika

Frugan köpte 220 SOLANA i den bear trap 2022 för 14usd styck.
Hon har sålt av för 175-230 USD styck och tagit ut i baht under hösten och fram till för nån vecka sen.
Hon har 100st kvar som hon satt på 8-9% ränta, dom kan hon räkna som gratis nu.
Sådan bear traps gillar vi ;)
Är frugan så duktig nu helt plötsligt. konstigt vad det svänger

Därför jag funderar var får han sina siffror ifrån, inget stämmer, fantasier och tror vi går på dom
Här är kopia på mina fantasier och det var den billigaste månaden för ingen var hemma så inga sopor annars tillkommer kg avgift också på avfallet.

Screenshot_20250203_192333_Lnsfrskringar.webp

Du behöver väl ingen bil du bor ju inom stadsgränsen med bra med bussar,
så varför. Så din syn ger jag inte mycke för

Om jag ska utanför stadsgränsen….
Sedan så har jag även fru och barn och eftersom du inte betalar skolskjuts med taxi till den yngsta dottern så behöver frun bilen, då hon måste ta sig på jobb i tid.

Din tankeverksamhet ger jag inte mycket för.
Ni har buss med förbindelse även ute i skogen. Vad fan ska du med bil till?

Är frugan så duktig nu helt plötsligt. konstigt vad det svänger
Jag får väl ge råd men hon fick ta över dom innan jag flyttade till Sverige och skrev in mig där igen för bättre utvecklade kryptoregler i Thailand jämfört med Sverige som är kryptofientligt.
Dom är ju också minade till stor del i hennes hus under pandemin, hon har inget med Sverige att göra.
Thailand siktar ju på att bli krypto-hub i sydostasien.

Jag får väl ge råd men hon fick ta över dom innan jag flyttade till Sverige och skrev in mig där igen för bättre utvecklade kryptoregler i Thailand jämfört med Sverige som är kryptofientligt.
Dom är ju också minade till stor del i hennes hus under pandemin, hon har inget med Sverige att göra.
Thailand siktar ju på att bli krypto-hub i sydostasien.

Thailand har ju de senaste årtiondet bestämt sig för att bli en hub inom precis alla områden.
Typisk måndagsmorgon när de kommer upp med ännu en ny hub, ingen funkade tidigare men nog ska det till nya hubbar både högt och lågt.

/ SatanG

Thailand har ju de senaste årtiondet bestämt sig för att bli en hub inom precis alla områden.
Typisk måndagsmorgon när de kommer upp med ännu en ny hub, ingen funkade tidigare men nog ska det till nya hubbar både högt och lågt.

/ SatanG
Dom ligger i förkant när gäller krypto iaf jämfört med tex Sverige.
Sverige känns som en jäkla procedur att få ut i pengar för dom krypto man sålt och sen när man har fått igenom det så riskerar man att få bankkontot fryst.

I Thailand statligt godkända kryptobörser, registrering och KYC, kryptokontot sammankopplat med ditt bankkonto, skattekvitto vid försäljning och uttag, ta ut det i pengar är bara som en enkel banköverföring.
Thailand har ju vart långt fram i krypto länge ett tag kunde man tom ta ut från ATM med sina sammankopplade kryptokonton men det går inte längre.
Thailändare kan betala condo och husköp i krypto men det får inte utlänningar göra än sålänge pga risken för svsrta pengar väl, Thailändare måste ju ha sin krypto på kryptobörs registrerad i Thailand.

Lite nyfiken på hur USD kommer gå framöver. Frugan tog emot en betalning (på hennes arbetsplats, inte egna pengar) på 1,4M USD i Sep.
Hon tyckte USD skulle upp så växlade inte över dem till THB utan väntar in en bättre kurs, plus sedan Sep.
En fx vinst på runt en mille hoppas hon på om någon vecka eller så, får väl se, valutor kan ju bete sig rätt lömska.

/ SatanG

Dom ligger i förkant när gäller krypto iaf jämfört med tex Sverige.
Sverige känns som en jäkla procedur att få ut i pengar för dom krypto man sålt och sen när man har fått igenom det så riskerar man att få bankkontot fryst.

I Thailand statligt godkända kryptobörser, registrering och KYC, kryptokontot sammankopplat med ditt bankkonto, skattekvitto vid försäljning och uttag, ta ut det i pengar är bara som en enkel banköverföring.
Thailand har ju vart långt fram i krypto länge ett tag kunde man tom ta ut från ATM med sina sammankopplade kryptokonton men det går inte längre.
Thailändare kan betala condo och husköp i krypto men det får inte utlänningar göra än sålänge pga risken för svsrta pengar väl, Thailändare måste ju ha sin krypto på kryptobörs registrerad i Thailand.

Ja Thailand är ganska enkla vad det gäller krypto och cash till bank.
Ska de gå vidare med detta så kan man undra hur de kommer täppa till kryphål eller kanske t.o.m. skapa kryphål.
Inget svårt att sälja krypto under bordet i Thailand om man har lite kontakter och vill slippa betala skatt.

/ SatanG

Ja Thailand är ganska enkla vad det gäller krypto och cash till bank.
Ska de gå vidare med detta så kan man undra hur de kommer täppa till kryphål eller kanske t.o.m. skapa kryphål.
Inget svårt att sälja krypto under bordet i Thailand om man har lite kontakter och vill slippa betala skatt.

/ SatanG
Så krypto skall vara vitsen med krypto är att du skall kunna kontrollera själv utan bankinblandning.
Dom ställen i Sverige som erbjuder krypto får du 0 kontroll över dina krypto och kan inte göra nåt med dom, bara en investering.
Då är det ju ingen vits med krypto om du inte kan nyttja dess funktioner.
Som tex på Lunar i Sverige, testade köpa där och ja du köper men dom håller, kan inte hantera, skicka, stake eller nåt.
Bara köpa och sälja, vad skall man ha krypto till om dom bara skall stå låsta hos banker, då är ju iden med decetralized finances borta.

I Thailand är det ingen skatt på att ge bort krypto.

Börsen fortsätter ned idag, den riktigt blodröda dagen kommer väl när tullarna mot Europa införs.
Väntar nog med aktie och fondköp till efter det.
Kanske lika bra att hålla sig utanför börsen till hösten?
Får se hur man gör, går inte att säga på förhand i dessa tider.
På räntekontot är det bara valutarisk men skall inte växla och skicka dom nånstans.

Börsen fortsätter ned idag, den riktigt blodröda dagen kommer väl när tullarna mot Europa införs.
Väntar nog med aktie och fondköp till efter det.
Kanske lika bra att hålla sig utanför börsen till hösten?
Får se hur man gör, går inte att säga på förhand i dessa tider.
På räntekontot är det bara valutarisk men skall inte växla och skicka dom nånstans.
Sålde av en stor del av mina volvo lastvagnar idag & med ca 200 tkr plus på dom.
Blev feg och tog in lite vinst,men står fortfarande kvar med några hundra st

Sålde av en stor del av mina volvo lastvagnar idag & med ca 200 tkr plus på dom.
Blev feg och tog in lite vinst,men står fortfarande kvar med några hundra st
Volvo fick höjd riktkurs igår av ett bolag.
Fast blir det höjda tullar är väl dom ett av dom bolag som kommer drabbas hårt?
Jag har lagt på bevakningslistan för eventuellt framtida köp, vill bara se ann vad som sker i världen nu innan går in på börsen igen.
Så för tillfället hoppas jag på mycket minus, gjärna en lite krasch och par års börsuppgångutradering.
Jag köper helst på rött.

"Jefferies höjer riktkursen för Volvo till 350 kronor (330), upprepar köp"

Volvo fick höjd riktkurs igår av ett bolag.
Fast blir det höjda tullar är väl dom ett av dom bolag som kommer drabbas hårt?
Jag har lagt på bevakningslistan för eventuellt framtida köp, vill bara se ann vad som sker i världen nu innan går in på börsen igen.
Så för tillfället hoppas jag på mycket minus, gjärna en lite krasch och par års börsuppgångutradering.
Jag köper helst på rött.

"Jefferies höjer riktkursen för Volvo till 350 kronor (330), upprepar köp"

Volvo Trucks North America som äger och tillverkar Mack Trucks i USA men även Volvo Penta har stor tillverkning med nära 20.000 anställda i USA lär klara nya tullar.

Volvo Trucks North America som äger och tillverkar Mack Trucks i USA men även Volvo Penta har stor tillverkning med nära 20.000 anställda i USA lär klara nya tullar.
Ja det kanske räcker, Volvo satsar ju nu på lastbilstillverkning i Mexico och där kan det bli risk för tullar.

Vet jag att Volvo personbilar inte tillhör Volvo Sverige och påverkar Volvoaktien.
Men USA har stor produktion av Volvobilar med men det täcker inte upp utan måste importera och Volvo bilar riskerar bli en av dom stora förlorarna.
Hittar inte nåt om hur Volvo Sverige där bussar, lastvagnar, penta ingår kommer påverkas.

Tillbaka
Topp