Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man kanske skall komplettera med detta:”Det är en märklig utveckling. Livslängden ökar ju, och vi är friska längre upp i åren. Så behovet av pengar under längre tid har ökat, inte minskat”, kommenterade Alectas pensionsekonom Staffan Ström i fjol. Han tillade:
”Hör du till den hälft som lever mer än ett medellångt liv, så är livslångt uttag en fantastisk affär”.
Man kanske skall komplettera med detta:
"2014 var medellivslängden för män 80,4 år, och för kvinnor 84,1. Medianlivslängden var 75,8 för män och 82,7 för kvinnor."
Det kan vara idé att inte enbart utgå ifrån drygt 80 år som livslängd, då faktiskt hälften av alla män dör innan 76 års ålder. Jag har för mig att den gruppen som hamnar på rätt planhalva oftast blir ganska gamla. Då blir ju frågan hur aktiv man är i sin konsumtion, många är ju ganska nöjda med ett stilla liv och få njuta av barnbarn och någon hobby.
Nu känns det tryggt att Trump är en fredens man som inte startar några krig......Handelskriget igång, får vi se hur börsen reagerar i veckan.
![]()
Kanada slår tillbaka – handelskriget igång
Trump undertecknade sin order om tullar. Svaret dröjde bara några timmar. USA befinner sig nu i handelskrig. – Det här får verkliga konsekvenser för er, sa Kanawww.aftonbladet.se
Är väl skillnad på krig med vapen och strafftullar.Nu känns det tryggt att Trump är en fredens man som inte startar några krig......
Handelskrig kan nog dra ba ett land och ett folk minst lika hårt som konventionellt krig men det är inte lika fysiskt. Drabbar dock alla i ett lands befolkning och mängder av företag förlorar pengar vilket innebär förlorade jobb och ekonomisk misär för många som redan idag ligger på nedre gränsen av vad dom klarar av.Är väl skillnad på krig med vapen och strafftullar.
Kinesen borde strafftullas hårdare och striktare regler mot deras produkter som subventioneras ut på marknaden för att krossa Europeiska och Amerikanska företag.
Mot Kanada och Mexico har han gjort det för att anser inte att dom gör tillräckligt för att stoppa narkotikasmugglingen.
Förlorar pengar är ok jämfört med förlorar liv och har vi tur stryper vi produktionen med, behövs en rejäl nedgång från dagens överproduktion, är som vissa idioter tror att jorden har obegränsade resurser och yta.Handelskrig kan nog dra ba ett land och ett folk minst lika hårt som konventionellt krig men det är inte lika fysiskt. Drabbar dock alla i ett lands befolkning och mängder av företag förlorar pengar vilket innebär förlorade jobb och ekonomisk misär för många som redan idag ligger på nedre gränsen av vad dom klarar av.
Menar du att ett handelskrig mellan usa och mexico, Kanada, Kina och eu bara är bra ?Förlorar pengar är ok jämfört med förlorar liv och har vi tur stryper vi produktionen med, behövs en rejäl nedgång från dagens överproduktion, är som vissa idioter tror att jorden har obegränsade resurser och yta.
Hade alla legat på övre gränsen så hade vi nog inte kunnat gå utomhus idag utan luftandnings apparat.
Du jämför äpplen och päron.Du gör allt för att sprida ditt hat för att USAs medborgare har fått nog av wokevänstern.Menar du att ett handelskrig mellan usa och mexico, Kanada, Kina och eu bara är bra ?
Menar du att ett handelskrig mellan usa och mexico, Kanada, Kina och eu bara är bra ?
Var får du alla siffror ifrån Villa försäkring 485 du menar du bet per år 5820 krInternet har jag på så kan kontrollera värmeluftspumpen men kostar bara 349kr i månaden.
Elen sista månaden 2900kr.
Vatten, sophämtning, kloak 1050kr när ingen vart i huset.
Villaförsäkring 485kr.
Försäkring bil 245kr.
Verkar som om din fru och du inte är samspelta, måste vara jobbigt för er bådaKänns som köps så mycket skit av folk som inte behövs, även här hemma, stökigt för massa skit som inte behövs.
Jag passar på då och då när frugan är borta att fylla sopsäckar med skit men hinner inte sopgubbarna komma innan frugan så bär hon in det igen eller köper ny skit som aldrig används.
Blir skönt med 3 månader i Sverige, möblerat efter behov och inte fyllt med skit och hon kommer inte få möjligheten.
Sopberg med skit runt om i världen, slit och släng, jag går i jeans shorts som är +10 år.
![]()
![]()
Du behöver väl ingen bil du bor ju inom stadsgränsen med bra med bussar,Ditt liv var alltså inom lokaltrafikens gränser.
Jag beklagar, men samtidigt gratulerar jag. Jag hade nog också funnit Sverige vara tråkigt och flyttat till Thailand….och kört bil.
I Norge har jag ingen bil. Då bosätter jag mig nära arbetsplatsen så att jag slipper både cykel och kollektivtrafiken.
Sedan så ska jag väl tillägga att lokaltrafiken är helt ok i Umeå. Du verkar ha lika lite insyn utanför din egna värld, precis som boa.
Hon är en hamster som skall spara på allt, sån är min farsa med han har tom hyrt ett förråd där han sparar på gammal skit.Verkar som om din fru och du inte är samspelta, måste vara jobbigt för er båda