Om ni vill bli rika

jag skrev att han borde vara försiktig med vad han lägger ut här för här har han både arbete och inkomst.
Bevisligen är det lätt utrett att det är inte hans fru som varit i europa och gjort inköpen, tror tom Rosa Pantern kan klura ut det.
Jag skrev bara var försiktig med vad delger här.
Som sagt det är inte olagligt att hjälpa sin partners firma. Inte ens i Sverige och t.o.m barnen får hjälpa till utan lön om de vill.

Om jag hjälper frugan att tröska ris blir jag skattskyldig i Sverige då. Spelar väl ingen roll i vilket land jag hjälper henne om det e Norge Sverige eller England.

Om jag hjälper frugan att tröska ris blir jag skattskyldig i Sverige då. Spelar väl ingen roll i vilket land jag hjälper henne om det e Norge Sverige eller England.
Jag skrev bara var försiktig med vad lägger ut här, herregud jag skiter i om du betalar skatt eller ej.
Jag skrev bara klart och tydligt var försiktig med vad du lägger ut och hur kan tolkas av skattmas.

jag skrev att han borde vara försiktig med vad han lägger ut här för här har han både arbete och inkomst.
Bevisligen är det lätt utrett att det är inte hans fru som varit i europa och gjort inköpen, tror tom Rosa Pantern kan klura ut det.
Jag skrev bara var försiktig med vad delger här.

Det är säkert lite gråson.

Man kan ju bobba utan lön. Steve Jobs hade väl bara 1$ i lön.

Jag skrev bara var försiktig med vad lägger ut här, herregud jag skiter i om du betalar skatt eller ej.
Jag skrev bara klart och tydligt var försiktig med vad du lägger ut och hur kan tolkas av skattmas.
Ok tack. Jag tror upplägget är riktigt. Och jag har talat med många. Sist fick jag förklara för tullen på Landvetter hur jag hade en dyr ryggsäck ...? De blev helt nöjda med svaret!

Vore intressant om någon juridiskt kunnig kunde yttra sig om detta. Alla som jag pratat om hävdar att det är lagligt att hjälpa sin frus företag. Speciellt då hjälpen inte sker i Thailand

Betalar hon skatt ska hon självklart dra av 60k för sin make som saknar inkomst :)

Som företagare som betalar skatt i Thailand har din fru en revisor som kan svara på vilket upplägg som gäller i ditt fall och hur de löst det.

/ SatanG

Betalar hon skatt ska hon självklart dra av 60k för sin make som saknar inkomst :)

Som företagare som betalar skatt i Thailand har din fru en revisor som kan svara på vilket upplägg som gäller i ditt fall och hur de löst det.

/ SatanG
IBland tror man att revisorn köpt sitt diplom på Khaosarn rd... inte direkt nöjd med henne. För mycket maniana maniana. Typ skjuta på allt hela tiden.

Men visst det har funkat hittills. Men ska vi exportera till US vill man ju ha någon pålitligare

/ SatanG
Att du e vaken fortfarande? Jag har lite jetlag och frugan väl nattuggla ändå så ligger o myser på Novotel

IBland tror man att revisorn köpt sitt diplom på Khaosarn rd... inte direkt nöjd med henne. För mycket maniana maniana. Typ skjuta på allt hela tiden.

Men visst det har funkat hittills. Men ska vi exportera till US vill man ju ha någon pålitligare

Ja revisorer finns alla sorter, byt om ni inte är nöjda, särskilt om ni ska skala upp det.
Vilken nivå ligger revisorn på, vad tar hon för hjälpen alltså?
Nyfiken då frugan i början på sin karriär hjälpte till och extraknäckte som detta med månadsbokslut för en släkting. På den tiden tog hon 5k/mån för ett litet månadsbokslut som tog henne ungefär en dag för den som hon hjälpte. Men det var länge sedan, antar det ligger på en klart högre nivå idag men det beror ju även på hur komplicerat och vilken grad av hjälp som behövs.

/ SatanG

Ja revisorer finns alla sorter, byt om ni inte är nöjda, särskilt om ni ska skala upp det.
Vilken nivå ligger revisorn på, vad tar hon för hjälpen alltså?
Nyfiken då frugan i början på sin karriär hjälpte till och extraknäckte som detta med månadsbokslut för en släkting. På den tiden tog hon 5k/mån för ett litet månadsbokslut som tog henne ungefär en dag för den som hon hjälpte. Men det var länge sedan, antar det ligger på en klart högre nivå idag men det beror ju även på hur komplicerat och vilken grad av hjälp som behövs.

/ SatanG
Okej. Nej jag har ingen koll på vad servicen kostar.

Okej. Nej jag har ingen koll på vad servicen kostar.

Ok bara nyfiken som sagt.

Frugan är ju numera ekonomichef över Thailand, Burma och Kambodja på ett globalt logistikföretag och brutal på taxering/finance.
När Skattemyndigheterna kallade in mig härnere för några år sedan och ville att jag skulle bevisa att jag betalar skatt någonstans så tog hon över.
Det tog 3 möten med dom och sedan hade frugan bevisat att jag inte behöver det, enligt deras regler :-)

/ SatanG

Om du menar ironi pga hur jag hänger ut mig här så är det väl skillnad?
Det är min ensak men skriva att man åker runt och köper in saker som hobby åt frugan, registrerad som arbetslös 0 inkomsthavare och samtidigt visa upp välfärd på öppet forum är enligt mig korkat och nåt man borde vara försiktig med.
Själv deklarerar jag och betalar skatt i Sverige, Norge och Thailand för mina inkomster.
Att jag sen är öppen med allt jag skriver och inte bryr mig är väl helt annan sak?

Den här tråden har lite glömts bort tills nu.

Några frågor om min egonomi? Kör på! Mannen e redo

Ps jag e inte registrerad arbetslös vad jag vet. Om inte mannen skickat in anmälan åt mig 555

Tillbaka
Topp