Om ni vill bli rika

Ja så ljugs det någonstans från myndigheter, elbolag, kraftverk?
Det är ju dom som påstår det och vi vet inte mer än den infon dom delger oss och det är ju det dom påstår.
Är väl lite både och. Misstänker att vissa dagar har vi överskott och exporterar och vissa dagar har vi underskott och importerar. Beror nog bl.a på om det blåser eller solen skiner bl.a.

Ska byggas en energi slukande datahall i Strängnäs av Brookfields, billigt att driva hallar i Sverige. Kommer nog dagar när man får värma sig med hopprep.

En av mina aktier som ökat mest sista åren,så kanske snart dags att låta dom gå vidare & plocka in lite vinst.

Screenshot_20250619_122542_Nordea Mobile.webp

De som har rösträtt i Sverige och betalar SINK kan snart sänka sina utgifter.
Alliansregeringen sänkte SIN-skatten till 20% från och med budgetåret 2014.
Denna sänkning togs tillbaka av Socialdemokraterna som återställde skattenivån till 25 procent från 2018.
Nu vill Alliansregeringen åter sänka skatten från 2026.
”Det är häftigt att betala skatt” påstår Socialdemokraterna.
Inte vet jag, någon SINK betalar vi ju inte efter det att vi bytte medborgarskap.

SINK.webp

De som har rösträtt i Sverige och betalar SINK kan snart sänka sina utgifter.
Alliansregeringen sänkte SIN-skatten till 20% från och med budgetåret 2014.
Denna sänkning togs tillbaka av Socialdemokraterna som återställde skattenivån till 25 procent från 2018.
Nu vill Alliansregeringen åter sänka skatten från 2026.
”Det är häftigt att betala skatt” påstår Socialdemokraterna.
Inte vet jag, någon SINK betalar vi ju inte efter det att vi bytte medborgarskap.

SINK.webp
Hej
Magdalena engagerade sig i det här av någon underlig anledning. Ren avundsjuka om du frågar mig. Hon såg ju också till att de pensionärer som flyttat till Portugal för att slippa skyhöga skatter på sina tjänstepensioner blev skattskyldiga i Sverige igen. SINK skatt är inte något annat än ren stöld. Om du är utskriven och inte utnyttjar något av den svenska välfärden som sjukvård osv, varför ska du då betala skatt på din pension?
Har personlig erfarenhet av det här. Bodde utomlands med sinkskatt under ett år och det var ett rent helvete att åter komma in i det svenska systemet. MVH Lilla Fridolf

Hej
Magdalena engagerade sig i det här av någon underlig anledning. Ren avundsjuka om du frågar mig. Hon såg ju också till att de pensionärer som flyttat till Portugal för att slippa skyhöga skatter på sina tjänstepensioner blev skattskyldiga i Sverige igen. SINK skatt är inte något annat än ren stöld. Om du är utskriven och inte utnyttjar något av den svenska välfärden som sjukvård osv, varför ska du då betala skatt på din pension?
Har personlig erfarenhet av det här. Bodde utomlands med sinkskatt under ett år och det var ett rent helvete att åter komma in i det svenska systemet. MVH Lilla Fridolf

Magda och Clowngänget vill att svenskarna blir fattigare, då blir de lättare att styra mha bidrag och det blir mindre motstånd för dem att genomföra sina katastrofala ideer. Dubbla drivmedelspriser, högre inflation står högt på deras agenda.

/ SatanG

Görs inte det redan?

Hoppas att det inte ställer till det för vanligt folk, vilket det oftast gör. De som fifflar har andra vägar att ta.

Tillbaka
Topp