Om ni vill bli rika

Tänker du på om det blir en krash i systemet på tillgångar (aktier, guld, bonds etc)?
Isf håller jag med, fysiskt guld kan ju vara kul att hålla i samt är extremt likvid i Thailand.

/ SatanG
Sett över lång sikt som typ generationer är nog fysiskt guld bättre att hålla än papper. Dör jag imorgon så spärras alla konton tills bodelningen är klar och skatter är betalda.

Den svenska börsen hade en uppåtgående trend under första halvåret 2025, med en uppskattad global tillväxt på 3,2%.
Då vi inte längre fick förnya BankID skippade vi den. Där förlorarade den svenska staten en inkomst. Sverige och Spanien brukade ta sin beskärda del. Nu blir det bara Spanien som kammar.hem sin tårtbit den dag försäljningen sker.

Screenshot 2025-09-03 at 08.20.13.webp

Den svenska börsen hade en uppåtgående trend under första halvåret 2025, med en uppskattad global tillväxt på 3,2%.
Då vi inte längre fick förnya BankID skippade vi den. Där förlorarade den svenska staten en inkomst. Sverige och Spanien brukade ta sin beskärda del. Nu blir det bara Spanien som kammar.hem sin tårtbit den dag försäljningen sker.

Screenshot 2025-09-03 at 08.20.13.webp
Trenden tycks bestå.

65.webp

På Trijo kan man skicka pengar direkt till sitt svenska konto nu, dom skriver bara att man skall undvika LF bank och ICA banken då dom alltid nekar uttag från krypto.
Trijo är ju godkänd av finansinspektionen.
Har dock inte använt dom själv.

På Trijo kan man skicka pengar direkt till sitt svenska konto nu, dom skriver bara att man skall undvika LF bank och ICA banken då dom alltid nekar uttag från krypto.
Trijo är ju godkänd av finansinspektionen.
Har dock inte använt dom själv.

What about Revolut, det fungerar som Trijo du kan köpa vad som helst där men Swedbank blockerade mitt kort för att jag hade flyttat 6000 kr till Revolut sen fick jag bevisa varför.
Swedbank är det värsta bank, det är laglig maffia det kräver och man måste göra annars blockera de allt.
Snart lämnar jag skiten efter 45 år som kund.

What about Revolut, det fungerar som Trijo du kan köpa vad som helst där men Swedbank blockerade mitt kort för att jag hade flyttat 6000 kr till Revolut sen fick jag bevisa varför.
Swedbank är det värsta bank, det är laglig maffia det kräver och man måste göra annars blockera de allt.
Snart lämnar jag skiten efter 45 år som kund.
Jag tycker att Swedbank är på bättringsvägen. Det går åt rätt håll. :thumbsup:

Jag tycker att Swedbank är på bättringsvägen. Det går åt rätt håll. :thumbsup:
Jag håller inte med, jag fick för första gången betalt från Alecta och banken ville veta vem det är 5555. Det ät totalt misslyckande att en bank inte känner till Alecta. Små bankerna ger 2% ränta på rörligt konto är jag dum i huvudet att vara kund hos Swedbank med 0% ränta? Nej Swedbank är historia för mig never ever more.

Sålt allt igen och skall lägga om inför hösten.
Har haft valour krypto cert och Novo Nordisk det sista och gick ju bra men nu skall jag sprida ut det lite mer och bara ha aktier och fonder på ISK.
Krypton kan man ha på andra ställen, ren krypto var bättre än sådana certifikat.
Skall jag bara leta upp 10 aktier jag tror på, får bli under helgen, nu lunch och arbete.

Sålt allt igen och skall lägga om inför hösten.
Har haft valour krypto cert och Novo Nordisk det sista och gick ju bra men nu skall jag sprida ut det lite mer och bara ha aktier och fonder på ISK.
Krypton kan man ha på andra ställen, ren krypto var bättre än sådana certifikat.
Skall jag bara leta upp 10 aktier jag tror på, får bli under helgen, nu lunch och arbete.

ISK ska väl bli skattefritt upp till 300k. Det är ju fördelaktigt

ISK ska väl bli skattefritt upp till 300k. Det är ju fördelaktigt
Ja mitt isk är aktivt bara sålde av allt igår och gjorde omöblering.
Har bara hållt 1 aktie Novo Nordisk och resten Krypto certifikat på mitt isk det sista.
Krypto certifikat följde inte kryptomarknaden lika bra som vanlig krypto, hade jag köpt det hade vinsten vart större.
Men köpt in igen.
Nu har jag 10 aktier och 5 fonder istället.
Får göra lite omöblering ibland och ligger allt på plus är det lättast att sälja allt och börja om.

Tillbaka
Topp