Nam Falang
Forumveteran
Många ISK blir det 5555Ja upp till 150k i år och 300k nästa år.
/ SatanG
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Många ISK blir det 5555Ja upp till 150k i år och 300k nästa år.
/ SatanG
Kan ha 100 olika ISK, gör ingen skillnad.Många ISK blir det 5555
Jo jag förstod det. Trodde det framgick av alla femmorKan ha 100 olika ISK, gör ingen skillnad.
150k är totalen som skattebefrias av dom samlade isk kontona i ett namn.
Ja men alla känner inte till det därför ligger det svar på just det i Avanzas informationsdel tex.Jo jag förstod det. Trodde det framgick av alla femmor![]()
Ja de som sitter med placeringar i USD har förlorat 18% sedan årsskiftet.![]()
Många namn blir det![]()
/ SatanG
Man får bara se till att omyndigförklara dessa namnen.
Synd att det är så knepigt med att få det gjort.
Kolla om det går att öppna utan BankID och att man kan ta ut pengarna till externt bankkonto.Kan nog bli många avlidna och andra med svenska identiteter utomlands som börjar med ISK framöver kan jag tänka mig.
Kolla om det går att öppna utan BankID och att man kan ta ut pengarna till externt bankkonto.
Då öppnar sig möjligheter.
Annars tror jag på att använda barnen, gjordes på 80 talet när det fanns skattebefriat sparande som jag nu glömt namnet på.
Vill man ha fortsatt kontroll över pengarna den dagen barnet fyller 18år så är en kapitalförsäkring ett bättre alternativ till ISK."Genom att öppna ISK i barnets namn så blir det barnets egendom. Väljer du en Kapitalspar Barn så anger du barnet som förmånstagare."
Jag la in angående vad folk skrev ovan..Vill man ha fortsatt kontroll över pengarna den dagen barnet fyller 18år så är en kapitalförsäkring ett bättre alternativ till ISK.
Kanske var skatten du avsåg?
Samma här jag gjorde inte och nu både sonen och dottern har bättre ekonomi än jag 5555Sparar till barnen gör jag inte, dom får sköta sitt eget sparande den dagen dom börjar arbeta.
Det är så lustigt, nu har EU klagat på USA hela året, och att tullar är orättfärdigt och fel väg att gå.
Sen skall dom göra exakt samma sak nu för att skydda europeiskt stål mot billigt asiatiskt.
Jaja ssab är upp nästan 10% idag så bara att tacka och ta emot.
LOGISKT ATT SSAB GYNNAS MEST AV HÖGRE TULLAR - ANALYTIKER | Placera.se