Om ni vill bli rika

Absolut, finns ett värde även i sopor, Sverige importerade sopor ifrån östländerna på andra sida Östersjön, för att bränna dessa i svenska kraftvärmeverk...
Fast.... sopor är ju ändå något fysiskt som i detta fallet har ett värde som energi. Bitcoin är en radda med siffror som blir helt värdelöst i samma sekund som "marknaden" tappar förtroendet för den.

Men å andra sidan är jag inte ekonom utan ingenjör och marknadskrafter har snarare med psykologi än logik att göra. Dessutom så är jag inte förmögen så uppenbarligen är varken ekonomi eller psykologi min starka sida. Jag är dock nöjd ändå eftersom mina intäkter överstiger mina utgifter med råge då jag lever ett asketiskt liv. Skomakaren skall stanna vid sin läst... :)

Vad
Gjorde 10 % på forex denna vecka igen :D:xmas_smiley:
Inte mkt pengar men ksn bli om ja inte krashat om ett år :angel:
Gjorde du 10% på forex i veckan, inte att jag misstror dig Krister men förklara hur dom som håller sämst växelkurs kan ge dig den vinsten, förklsrs för mig hur du har gjort +10% på forex vs utgifter och du har tjänat på Forex handel.
Jag köpte AH igår gjorde 6% par timmar om jag sålt, kan inte räkna så.

@Jonas jag har en ny strategi som verkar fungera. Jag har inte som mål att tjäna massor på ett par timmar eller minuter. Alldeles för riskabelt. Strategin har funkat hittills. Har konto på Oanda
20180317_085952.png

Jo @kurant... har ju hållit på i över ett år och hade helt fel strategi och visst försvann 90% av vad jag satt in. Nu funkar det bättre. Brorsan sa att 3-400 euro e piss kom o snacka med mig när du har 100 gånger det... jo visst kan ja sätta in mer men helt onödigt om min strategi fungerar. Tiden man lägger ned är också pengar och man lär sig hela tiden av sina misstag. Jag tradar bara SHORT på guld/usd nu och hedgar med LONG på guld/hongkongdollar. Har några dåliga poster som jag bara vill bli av med.
Screenshot_20180317-091905.png

Jo @kurant... har ju hållit på i över ett år och hade helt fel strategi och visst försvann 90% av vad jag satt in. Nu funkar det bättre. Brorsan sa att 3-400 euro e piss kom o snacka med mig när du har 100 gånger det... jo visst kan ja sätta in mer men helt onödigt om min strategi fungerar. Tiden man lägger ned är också pengar och man lär sig hela tiden av sina misstag. Jag tradar bara SHORT på guld/usd nu och hedgar med LONG på guld/hongkongdollar. Har några dåliga poster som jag bara vill bli av med.
Screenshot_20180317-091905.png
Har faktiskt ingen aning hur han gör, men han lägger mycket tid och är intresserad, men reser inte och lever upp pengarna som jag gör.

Tycker man ska förränta livet och livskvalitet istället och inte se utgifter som en förlust. :):)

Just det, de flesta.
Men några bittra och avundsjuka som inte bjuder på sig själv finns det också i församlingen.
Om det är mig bl a du syftar på så känns det skönt att inte ha det bekymret. Det är dyrt att försörja en familj på 5 personer på en lön plus lite barnbidrag. Så några spekulationer i valutor som endast finns i cyberspace blir det inte.

Om det är mig bl a du syftar på så känns det skönt att inte ha det bekymret. Det är dyrt att försörja en familj på 5 personer på en lön plus lite barnbidrag. Så några spekulationer i valutor som endast finns i cyberspace blir det inte.
O nej, du ingår inte i den församlingen, jag tycker du bjuder på dig själv i alla lägen på forumet och själv spekulerar jag inte heller för att bli rikare.
Bättre att använda tiden till annat. I morgon blir en sväng med kameran laddad för nya äventyr

@Berralund det stämmer. Det som jag har som "hobby' är istället för att typ röka eller kröka eller köpa lotter. Antingen blir de nåt eller så inte. Man får inte ta det för allvarligt för de e inget jobb man kan räkna med att leva på

Tillbaka
Topp