Om ni vill bli rika

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Tulpan, 29 augusti 2017.

Taggar:
  1. Ubon

Ubon Forumveteran

Inte alls att Ubon är skadeglad, bara glad att kunna varna andra så dom inte förlorar sina penningar, skulle det gå framåt för Bitcoin så tycker i vart fall jag att det är inget att skriva om... Bitcoin är bortom sin storhetstid.

2. magunnar

magunnar Forumveteran

Ja, du får tro vad du vill om Bitcoin.;)

Ubon gillar detta.
  3. Ubon

Ubon Forumveteran

Och samma uppfattning har Ubon haft hela tiden, Krypto-ekonomi har sin givna plats i kolkällaren...:)

4. krister

krister Forumräv

Kanske kommer gå samma öde till mötes som framfab eller letsbuyit eller boo.com osv som i mitten av nittiotalet spåddes dominera världen.
    Själv väntar jag nog till kryptoeuron eller kryptodollarn eller nåt annat kommer där man vet att värdet inte förändras så snabbt över kort tid. Typ som min kompis sa ena dan kan du köpa en bil dan efter kan du köpa en kaka

SatanG och Ubon gillar detta.
  5. Ubon

Ubon Forumveteran

Krister, nu tar vi detta en gång till, Euro och Dollar är valutor, Krypto är en ekonomisk tillgång, som haft sin storhetstid, visst tror jag att Krypto kommer att finnas kvar, men inte till en uppblåst värdering, utan fysiskt värde, ungefär 2/3 delar av krypto som försvunnit rätt ut i luften, eller om Ni vill se det som så att dom hamnade i Ubon:s kolkällare, Krypto har en framtid om dom hanteras på rätt sätt, utan mining.

magunnar gillar detta.
  6. magunnar

magunnar Forumveteran

Eller på mitt bankkonto :cool:

7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Ubon

Ubon Forumveteran

Hört talas om hederligt arbete?...:) och det ska vara glatt att betala skatt...

9. magunnar

magunnar Forumveteran

SKATT! Vad är det?:eek:

SatanG gillar detta.
  10. Ubon

Ubon Forumveteran

Har inte en aning, bara ett ord jag hört i olika sammanhang...:) :)

11. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Det är något som ska vara bra, påverkar inte mig så mycket då den bara ligger på runt 0.5% (avkastningsskatt) :)

/ SatanG

magunnar gillar detta.
  12. krister

krister Forumräv

Alkoholskatt finns iaf och den har drabbat mig emellanåt

SatanG och magunnar gillar detta.
  13. Ubon

Ubon Forumveteran

Finns dom som tillverkar och dricker skattebefriad alkohol...:)

brt666, pontiac-51 och Berralund gillar detta.
  14. brt666

brt666 Aktiv medlem

Betalas förmodligen moms på sockret och jästen samt energiskatt på elen.

Holmen gillar detta.
  15. krister

krister Forumräv

Det har ja inte tid eller lust med.
    Det har dock blivit väldigt lite alkoholskatt betald den sista tiden. Brukar på nåt sätt alltid komma över något flak bärs utan svensk skatt betald. Även nån flaska köpt på nån taxfree eller så.
    Det blev en gin tonic nu på Etihadplanet... gäller att passa på antar jag när det e gratis. Cheers mate:cool:

nmax och Berralund gillar detta.
  16. Ubon

Ubon Forumveteran

I jakten på att bli rik, och så glömmer vi inte ordspråket, lätt fånget, lätt förgånget...

Att de stora bankerna sett på kryptovalutor med skepsis har nu visat sig ha sitt pris. Kryptohajpen har nämligen fått millennials att säga upp sig från vad som traditionellt sett anses vara prestigefyllda jobb på internationella banker, för att istället rida på kryptovågen.

Stora spelare som Deutsche Bank och Goldman Sachs har förlorat lovande unga talanger på kryptovågen. Många har handlat med de digitala valutorna på fritiden och sedan använt sina kryptovinster till att starta egna företag. Det skriver Business Insider Deutschland.

Asim Ahmad är britten som redan innan sin 30-årsdag sagt upp sig från fondförvaltaren BlackRock i London för att istället leva på de förtjänster han gjort på Ether, kryptovalutan kopplad till plattformen Ethereum.

Volatiliteten i hans portfolio gör att några rätt tajmade investeringar leder till intjäningar i storleksordningen en årslön, sedan är allt utöver det en bonus. Det berättar Asim Ahmad för Bloomberg.

Med vinsterna Ahmad gjorde under sin fritid i rollen på Blackrock har han nu grundat den egna fonden Eterna Capital. I sin roll guidar han investerarna till blockkedjebolag med positiv social eller miljömässig påverkan.

Adrian Xinli Zhang är ytterligare en talang som valt kryptohandeln framför den traditionella banksektorn. I maj i år hade han tjänat tillräckligt med pengar på sin fritidshandel med bitcoin och bestämde sig för att lämna Deutsche Bank – samma månad som han erbjöds rollen som direktör för bankens New York-kontor.

Ett antal personer har i samma anda valt att lämna Goldman Sachs.

Ingen på varken BlackRock, Deutsche Bank eller Goldman har velat kommentera uppgifterna till Bloomberg, som var först med att rapportera om fenomenet.

Att millennials fattat tycke för blockkedjetekniken går hand i hand med att de vuxit upp i en allt mer digitaliserad värld. Millennials köper mat, beställer taxi och bokar semesterresor på ett helt annat sätt än sina föräldrar. Kryptovalutorna passar som en naturlig del in i deras redan digitala vardag.

magunnar gillar detta.
  17. magunnar

magunnar Forumveteran

:clap_tranparent::clap_tranparent::clap_tranparent:

18. magunnar

magunnar Forumveteran

Det är bra att det finns fler än jag som ser stor potential i BC. Jag gillar dom herrarna.:cool:

Laddar...
Liknande ämnen - vill rika
  1. Isan Lover
    Svar:
    4
    Visningar:
    187
  2. Tulpan
    Svar:
    33
    Visningar:
    2.065
  3. Boa52
    Svar:
    330
    Visningar:
    5.131
  4. Pjodd
    Svar:
    14
    Visningar:
    1.252
  5. Henrik90
    Svar:
    11
    Visningar:
    790
  6. Lyco
    Svar:
    0
    Visningar:
    487
  7. MartinAndersson
    Svar:
    200
    Visningar:
    12.798
  8. Pjodd
    Svar:
    19
    Visningar:
    1.926
  9. Lara Croft
    Svar:
    0
    Visningar:
    762
  10. TommyBangkok
    Svar:
    10
    Visningar:
    2.741

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?
  1. Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
    Stäng notis