Om ni vill bli rika

Tyvärr inga fale news. Det går att läsa på de flesta tidningar, fast man vill antagligen inte ha den med stora bokstäver nu inför valet.
Såhär; "
Svenska hushållen näst fattigast i Västeuropa
De svenska hushållen är näst fattigast i Västeuropa visar Credit Suisses genomgång av mediannettoförmögenheter för Europas länder. Det enda landet med fattigare hushåll väst om forna Järnridån är Portugal.
Jag googlade och den enda media jag hittade som skrev det var just credit suisses plus några alternativ media som källhänvisade till dom.
Svårt att tro på det.

Jag googlade och den enda media jag hittade som skrev det var just credit suisses plus några alternativ media som källhänvisade till dom.
Svårt att tro på det.
Läste samma från Sydsvenskan, Expressen, SVD fast formuleringar var lite annorlunda. Men sant som du säger numera är även dom s k alternativ media. :p:eek:
Att tro väljer man ju själv men tror man när deras årliga Rapport säger något positivt men inte när de säger annat. Det är klart att förmögenheten på en världsvid marknad åker ner när valutan man handlar med går ner.
Inte så länge sedan folk skrattade när många lönder valde euro som valuta och allting blev så dyrt i dom länder men sanningen var att sek tappade 30% av värde. Svårt att tro men sant ändå.

Läste samma från Sydsvenskan, Expressen, SVD fast formuleringar var lite annorlunda. Men sant som du säger numera är även dom s k alternativ media. :p:eek:
Att tro väljer man ju själv men tror man när deras årliga Rapport säger något positivt men inte när de säger annat. Det är klart att förmögenheten på en världsvid marknad åker ner när valutan man handlar med går ner.
Inte så länge sedan folk skrattade när många lönder valde euro som valuta och allting blev så dyrt i dom länder men sanningen var att sek tappade 30% av värde. Svårt att tro men sant ändå.
Rapporter positiv eller negativ spelar ingen roll, för min del är ju en svag SEK bara positiv för dom gånger jag behöver SEK får jag växla.
Men bara svårt att tro stt Svenskarna är fattigare än walesare, Irländare, Skottar, Engelsmän, Spanjorer, Italienare.
Men kanske är så, har inte hört någon kompis ifrån Sverige som klagat över sin ekonomi och majoriteten tillhör ju lägsta lönesteget typ lagerarbetare, städare, flyttare, truckförare etc.
Dom klagar över styret men det är pga invandringen och krimminaliteten, sjukvård etc men inte den egna hushållsekonomin.

Hade jag inte vetat bättre kunde man tro ni precis gått ut högstadiet:p:Datt ni bara orkar.
Var å en får väl göra precis som man vill, men ok bara man slipper läsa vem som har längst snabel av er:):):)
Kurant enligt mig.Han verkar leva ett nice life.Publicerar trevliga foton.:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Ville inte ha ett guldsmycke?
Ja eller hur, va ju precis så hon sa till min tjej... Hon ville inte alls ha nåt liknande smycke som jag gav min tjej i julklapp, inte alls..
Hon va ju helt nöjd med t-shirten du köpte till henne, jättesnygg, omtänksamt av dig.

Litet tips, det existerar inga tjejer som inte vill ha guld, men generellt är att dom hellre är utan än att få nåt litet billigt, det blir bara pinsamt inför omgivningen.
Så när dom vet att gubben är snål så säger dom att dom inte vill ha.
Ja smycken är bra presenter till flickvänner och dessutom går dom att återvända när man byter till en ny och skickar iväg den gamla.
Värre med ett hus som gåva, det kan man inte ta tillbaka och ge bort igen.

En gift kvinna har ju redan hälften och en gemensam ekonomi, försäkringar samt en framtida pension väger tyngre än några gram metall...

Ja smycken är bra presenter till flickvänner och dessutom går dom att återvända när man byter till en ny och skickar iväg den gamla.
Värre med ett hus som gåva, det kan man inte ta tillbaka och ge bort igen.

En gift kvinna har ju redan hälften och en gemensam ekonomi, försäkringar samt en framtida pension väger tyngre än några gram metall...
Så om du ger bort nåt ex ett smycke så tar du tillbaka det igen om det tar slut.
Lågt, mycket lågt men men..

Det är mycket viktigt för kvinnor att känna sig fina inför omgivningen och det ska man inte missunna dom så därför snålar man inte på lite guld.

Senast redigerad av en moderator:
Tyvärr inga fale news. Det går att läsa på de flesta tidningar, fast man vill antagligen inte ha den med stora bokstäver nu inför valet.

Där ser man!

Det brukar sägas, att om staten är fattig är folket rikt. Något som t ex verkar gälla för t ex Italien och Grekland.

Kanske inte så underligt, att ett folk med stora privata skulder och ett skattetryck i världsklass inte kan bygga upp så stora privata nettoförmögenheter. Sedan har vi ju ett "nytillskott" på c:a 20% av befolkningen som i princip inte äger någonting, vilket naturligtvis späder ut "förmögenheten".

Funderar på om det finns något i värdeökning som komma skall? Irakiska Dinarer?, nya sorten efter att diktatorn fick repet.?

Så om du ger bort nåt ex ett smycke så tar du tillbaka det igen om det tar slut.
Lågt, mycket lågt men men..

Det är mycket viktigt för kvinnor att känna sig fina inför omgivningen och det ska man inte missunna dom så därför snålar man inte på lite guld.
Många kvinnor visar hellre upp en äkta make än ett litet guldsmycke för att känna sig uppskattad.
En man som inte vill gifta sig med sin kvinna måste hålla på med presenter för att få henne kvar som hushållerska tills man tröttnar och visar på dörren.

Fråga din kärlek om hon vill ha guld eller kontanter för samma värde?

Många kvinnor visar hellre upp en äkta make än ett litet guldsmycke för att känna sig uppskattad.
En man som inte vill gifta sig med sin kvinna måste hålla på med presenter för att få henne kvar som hushållerska tills man tröttnar och visar på dörren.

Fråga din kärlek om hon vill ha guld eller kontanter för samma värde?

Skulle aldrig falla min in att fråga om hon vill ha guld eller kontanter, att se till att hon är ekonomiskt trygg och har allt hon behöver för att känna sig fin är inget hon behöver välja mellan.

Är det riktig kärlek så vill dom ha både äkta make och guld mm mm men bara en äkta snåljåp gifter sig utan att ge sin kvinna fina smycken och när omgivningen ser att hon alltid går "naken" så vet dom också hur snål hennes gubbe är vilket är mer än pinsamt för henne.
Än värre blir det om hon dessutom går sunkigt klädd.

Bara en dåre är snål mot sin kvinna, han inser inte vilken investering det är att ta väl hand om henne men sånt ska man inte behöva upplysa en vuxen man om.
Stackars tjej men man tar vad man får sa flickan ...

Ett tips, det här du skriver med ett litet guldsmycke får dom bara att känna sig billiga.

Skulle aldrig falla min in att fråga om hon vill ha guld eller kontanter, att se till att hon är ekonomiskt trygg och har allt hon behöver för att känna sig fin är inget hon behöver välja mellan.

Är det riktig kärlek så vill dom ha både äkta make och guld mm mm men bara en äkta snåljåp gifter sig utan att ge sin kvinna fina smycken och när omgivningen ser att hon alltid går "naken" så vet dom också hur snål hennes gubbe är vilket är mer än pinsamt för henne.
Bara en dåre är snål mot sin kvinna, han inser inte vilken investering det är att ta väl hand om henne men sånt ska man inte behöva upplysa en vuxen man om.

Ett tips, det här du skriver med ett litet guldsmycke får dom bara att känna sig billiga.
Nu! Börjar jag att bli lite orolig har adrig köpt guld till frugan :eek::eek::eek:

Tanten min har bara något gammalt guld och hon är inte intresserad i något nytt guld.
Bör jag kontakta psykolog?
Är det något fel på henne?

Bara en dåre är snål mot sin kvinna
Just det, men jag tror inte att en fattig Isaantjej har annan syn på en relation än en singelkvinna med kristen uppfostran. Giftermål står högst.
Vill inte din tjej gifta sig?

Egna pengar på banken, bra försäkringar och pensionssparande är viktigare för min fru än att visa upp sig för okända med glitter.
När gav du din kvinna en bukett blommor eller en försäkring sist?

Tillbaka
Topp