Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sek kommer krasha i höst.
Och ja kommer casha in![]()
Sålänge det inte är KroneDet är alltså fler än jag som gillar en svag krona.
Svag krona är det bästa jag vet
Varför inte ta allt och sedan dela ut efter bättre förstånd.Höj skatten. Det är det vi behöver för välfärden.
2% extra så är vi på fötterna igen
Allt händer inte på en dag. Nu en nyhet om fattigdom som jag läste idag. Svenska familjer räknas som näst fattigaste i Västeuropa. Hurra hurra vad bra vi är med stark ekonomi.
Nä jag hoppas med på det och har trott på det.Däremot tror jag fortfarande att kronen kommer att gå upp, någon som vill slå vad? Pratar om säg till årets slut.
Nej det är gambling som gällerHar du någon länk att läsa om det, låter ju inget vidare.
/ SatanG
Svag krona är bra det enda jag irriterar mig på att drivmedelspriserna stiger i samma eller raskare takt än vad kronvärdet sjunker. Och det i kombination med att jag måste köra ganska mycket och att biljäveln drar runt 2L per mil så försvinnen 500ingarna snabbare i tanken än vad 100Bingarna försvinner i thailandDet är alltså fler än jag som gillar en svag krona.
Svag krona är det bästa jag vet
Tanka e rätt kul i ThailandSvag krona är bra det enda jag irriterar mig på att drivmedelspriserna stiger i samma eller raskare takt än vad kronvärdet sjunker. Och det i kombination med att jag måste köra ganska mycket och att biljäveln drar runt 2L per mil så försvinnen 500ingarna snabbare i tanken än vad 100Bingarna försvinner i thailand
Svag krona är bra det enda jag irriterar mig på att drivmedelspriserna stiger i samma eller raskare takt än vad kronvärdet sjunker. Och det i kombination med att jag måste köra ganska mycket och att biljäveln drar runt 2L per mil så försvinnen 500ingarna snabbare i tanken än vad 100Bingarna försvinner i thailand
har två gamla Merceders sprinter2l per mil!
Tycker min drar rätt mycket, men det där var en del mer. Kör du lastbil?
har två gamla Merceders sprinter
Dom börjar bli gamla o rostiga. Kommer skaffa en nyare helst renault eftersom dom drar jäkligt mycket mindre.Drar dom verkligen 2l per mil?
Eller ja, det kanske dom gör, speciellt om man kör i stan.
Har du dom som firmabil?
Kör du mycket så kan det löna sig att byta bil.
Fast du håller dig väl mest i Thailand, så då är det nog skitsamma.
Å
Den hissen har gått åt helt fel håll denna veckan iallafall och sista dygnet har den ökat branten på stupet mot tex. Baht.
Passar iofs bra jag skall till Sverige i nästa vecka så då behöver jag ju växla till SEK.
Även NOK som alla tror skall höja räntan nästa månad har tappat mot bahten denna veckan lika mycket som SEK.
På 2 veckor har SEK och NOK tappat 0.1 mot baht.
Närmar sig kanske en räntehöjning för baht med igår beslutades det dock att hålla behålla räntan på rekordlåg nivå i Thailand men verkar som det snart kommer en räntehöjning här.[/QUO
Ibland får man vänta på hissen, den ka ske är på väg ner när du vill upp. Den kommer, fast du behöver i te tro på mig
Tyvärr sparade inte länken, den dyker nog upp snartHar du någon länk att läsa om det, låter ju inget vidare.
/ SatanG
Visst valutor går upp och ner, det är världens största marknad. Inget konstigt med det. Sedan har jag säkert fel i mina spådomar lika ofta som rätt så det är ingen fara.Har varken skrivit att den inte kommer gå upp eller att jag inte tror på dig.
Jag skriver att den har gått åt helt fel dom sista 2-3 veckorna.