Om ni vill bli rika

Och kronorna fortsätter försvagas mot thb idag.

Såg på forecast för Svensk och Norsk krona den var inte bra så jag växlade NOK jag skall använda nu för par veckor sen när XE var 4.10 nu är den på 3.98 och räntehöjning om en månad, går åt fel håll.

Allt händer inte på en dag. Nu en nyhet om fattigdom som jag läste idag. Svenska familjer räknas som näst fattigaste i Västeuropa. Hurra hurra vad bra vi är med stark ekonomi.

Däremot tror jag fortfarande att kronen kommer att gå upp, någon som vill slå vad? Pratar om säg till årets slut.
Nä jag hoppas med på det och har trott på det.
Men sen kollade jag på kurs forecast från ekonomer på nätet och verkar som dom har en annan tro på krona till årskiftet så jag gick och växlade och verkade som jag växlade rätt denna gång för nu har den Norska gått från 4.11 till 3.985.
Innan har man trott på att krone skulle stärka sig i Juni och sen öka fram till räntehöjningen.
Det har inte riktigt skett.
Får se vad som sker, nu verkar det inte bli val i Thailand i Februari heller så.

Det är alltså fler än jag som gillar en svag krona.
Svag krona är det bästa jag vet
Svag krona är bra det enda jag irriterar mig på att drivmedelspriserna stiger i samma eller raskare takt än vad kronvärdet sjunker. Och det i kombination med att jag måste köra ganska mycket och att biljäveln drar runt 2L per mil så försvinnen 500ingarna snabbare i tanken än vad 100Bingarna försvinner i thailand

Svag krona är bra det enda jag irriterar mig på att drivmedelspriserna stiger i samma eller raskare takt än vad kronvärdet sjunker. Och det i kombination med att jag måste köra ganska mycket och att biljäveln drar runt 2L per mil så försvinnen 500ingarna snabbare i tanken än vad 100Bingarna försvinner i thailand
Tanka e rätt kul i Thailand :p

2l per mil!
Tycker min drar rätt mycket, men det där var en del mer. Kör du lastbil?

Drar dom verkligen 2l per mil?
Eller ja, det kanske dom gör, speciellt om man kör i stan.
Har du dom som firmabil?

Kör du mycket så kan det löna sig att byta bil.
Fast du håller dig väl mest i Thailand, så då är det nog skitsamma.
Dom börjar bli gamla o rostiga. Kommer skaffa en nyare helst renault eftersom dom drar jäkligt mycket mindre.
Kanske 2L per mil e lite överdrift men runt 1.5 e mer sanning? Vet iaf att det blivit så pass dyrt att jag planerar bilbyte i vinter

Å

Den hissen har gått åt helt fel håll denna veckan iallafall och sista dygnet har den ökat branten på stupet mot tex. Baht.
Passar iofs bra jag skall till Sverige i nästa vecka så då behöver jag ju växla till SEK.
Även NOK som alla tror skall höja räntan nästa månad har tappat mot bahten denna veckan lika mycket som SEK.
På 2 veckor har SEK och NOK tappat 0.1 mot baht.
Närmar sig kanske en räntehöjning för baht med igår beslutades det dock att hålla behålla räntan på rekordlåg nivå i Thailand men verkar som det snart kommer en räntehöjning här.[/QUO

Ibland får man vänta på hissen, den ka ske är på väg ner när du vill upp. Den kommer, fast du behöver i te tro på mig

Har varken skrivit att den inte kommer gå upp eller att jag inte tror på dig.
Jag skriver att den har gått åt helt fel dom sista 2-3 veckorna.

Har varken skrivit att den inte kommer gå upp eller att jag inte tror på dig.
Jag skriver att den har gått åt helt fel dom sista 2-3 veckorna.
Visst valutor går upp och ner, det är världens största marknad. Inget konstigt med det. Sedan har jag säkert fel i mina spådomar lika ofta som rätt så det är ingen fara.
Fel håll är det för som som väntar att den skall gå åt annat håll. Ändå tror att kronan kommer att vandra uppåt, hur snabbt vet jag inte man upp går den. Går den ner mera så tycker jag synd om svenskarna :p

Tillbaka
Topp