Om ni vill bli rika

Helt rätt tänkt. Har du tänkt att sälja nu och köpa in dig med dina startpengar på denna nivå. Då har du kammat hem en del och fortsätter det så får du mera?
Det gäller ju att det står köpare i kö också för att köpa, hur stor är omsättningen på BC?
Det räcker ju med en såld BC till toppris så är den nya kursen fastställd. Nog misstänker jag i alla fall manipulerad kurs med dessa extrema nivåhöjningar per dag.

Du brukar ju tjata på Jonas om hans pengar, så svaret på din fråga kan du svara på själv.
Då har du läst jäkligt dåligt här.
Jag har frågat Jonas en enda gång och det var mest för att retas, alla här vet ju exakt vad han tjänar och jag är nog den som är minst intresserad. Tycker att det är sanslöst ointressant att jämföra löner eller veta hur mycket pengar nån har. Bryr mig bara om min egen ekonomi.
Varför vill man eg veta hur mycket pengar nån annan har? Jämför sko storlek istället...

Senast redigerad av en moderator:
Jag har frågat Jonas en enda gång och det var mest för att retas, alla här vet ju exakt vad han tjänar och jag är nog den som är minst intresserad. Tycker att det är sanslöst ointressant att jämföra löner eller veta hur mycket pengar nån har. Bryr mig bara om min egen ekonomi.
Varför vill man eg veta hur mycket pengar nån annan har? Jämför sko storlek istället...

Nja, köper Jonas en tv, en bil, en bok, ett pälsdjur eller en begagnad haubits så är du där och tjatar om hur han betalade detta o.s.v

Hackare stal bitcoin för 595 000 000 kronor
NYHETER.
En slovensk bitcoingrävare, Nicehash, uppskattas ha förlorat motsvarande 595 miljoner svenska kronor när bolagets betalsystem hackades. Det påvisar ännu en gång de stora säkerhetsrisker som finns med en marknad av kryptovalutor som till stor del saknar översyn.
TT
Publicerad igår kl. 22:05
letter_white__ce4027c752ab67cbebd6611d447eced32.svg

Nicehash är en marknadsplats som sammanför personer som är intresserade av att sälja sin datorkraft i utbyte mot bitcoin. Sedan 2011 har det skett närmare ett trettiotal attacker mot marknadsplatser som växlar och handlar med den digitala valutan. En sådan kupp ledde 2014 till kollapsen av Mt. Gox, som innan dess var den största marknaden i världen för bitcoin. Totalt har mer än 980 000 bitcoin stulits från olika handelsplatser, till ett motsvarande värde av 124 miljarder kronor.

Hackattackerna har dock inte påverkat värdet på bitcoin som fortsätter att stiga. Kryptovalutan har precis nått en ny toppnotering – 15 000 dollar per bitcoin – och fortsätter att klättra stadigt uppåt.

@Tulpan om du är lite smart o jag tror du är, skulle jag sälja hälften. Då har du fått din investering tillbaka + en mycket bra vinst o samt vara med i leken gratis. Jag har kollat bitcoin länge året 2013 rasade bicoin 70% på en dag när det händer så händer det snabbt.
Du måste vara medveten om att det måste finnas köpare till dina bitcoins.
MEN det är DU som bestämmer över dina investeringar, detta är bara REK från en gammal rev som har varit med länge.:xmas_smiley:

Senast ändrad:
@Tulpan om du är lite smart o jag tror du är, skulle jag sälja hälften. Då har du fått din investering tillbaka + en mycket bra vinst o samt vara med i leken gratis. Jag har kollat bitcoin länge året 2013 rasade bicoin 70% på en dag när det händer så händer det snabbt.
Du måste vara medveten om att det måste finnas en köpare till dina bitcoins.
Det är DU som bestämmer över dina investeringar, detta är bara REK från en gammal rev som har varit med länge.:xmas_smiley:
Jä-la pyramidspel har jag tänkt i 5-6 år nu:rolleyes: Inte mitt bästa beslut i livet att vägra hoppa på det tåget:cool: Till slut får jag nog rätt men.....
Jag skulle följt dina råd, din gamle "rev" (är du också från Södermalm;)). Men jag ger inga råd för jag har fel för ofta:wai: Det som oftast blir fel är när man tror på något och sen avstår, en fegis gör inga förluster och i bästa fall små vinster:)

Läste någon på Quora förut idag som trodde Bitcoin kommer nå en miljon dollar per bitcoin.

Är lite sur att jag inte hoppade på tåget när det lanserades och grannen köpte Bitcoins för stora summor när det kostade ett par cent per bitcoin. Han var redan rik och nu är han så rik att han aldrig mer behöver fundera på vad saker och ting kostar och han är knappt 30 år gammal.

Läste någon på Quora förut idag som trodde Bitcoin kommer nå en miljon dollar per bitcoin.

Är lite sur att jag inte hoppade på tåget när det lanserades och grannen köpte Bitcoins för stora summor när det kostade ett par cent per bitcoin. Han var redan rik och nu är han så rik att han aldrig mer behöver fundera på vad saker och ting kostar och han är knappt 30 år gammal.
Har han nyligen sålt dom?
Är ju först när man säljer dom som man realiserar värdet.

Eller oerhört mycket viktigare durex size 52 eller med medikamenter 54 ;):D:p Fast jag är ju också nöjd med min Honda PCX:D

Har han nyligen sålt dom?
Är ju först när man säljer dom som man realiserar värdet.

Ja han har sålt av en del nyligen. Han har ganska många kvar också efter vad jag förstod när jag pratade med honom. Han har alltid varit rolig och som sagt, han köpte väldigt många direkt när de kom och inte kostade något i princip. Frågade honom inte hur många han har kvar precis som jag inte brukar fråga hur många miljoner någon har på kontot då jag inte har med det att göra.

Jobbade på Elux för länge sedan och de erbjöd konvertibler för 250000, jättemycket pengar men de kunde man låna från företaget och betala en symbolisk summa varje månad.
På ett år gick de upp nästan en mille.
Kompisen köpte en ny bil och lägenhet. Jag tyckte han hade gjort en bra affär :eek:
:xmas_smiley:

Tillbaka
Topp