Nja, jag känner mig själv och skulle varesig passa som någon barägare och någon större lust har jag inte heller att vara en sådan.
Nu känner även jag en hel del folk som är permanent bosatta i Thailand utan att ha några problem som du nämner. Kanske dom har kostat på sig när dom köpte huset och har således ett bra område.
Det är lite som i Sverige. Tror hus säljs billigt i Rosengård.
Känner också några som har problem med jobbig hyresvärd i Thailand.
Det går alltid att flytta om man hyr, men hur stort nöje är det i det... om man inte tillhör gruppen romer...eh...förlåt mitt icke PK ord. Jag menade icke stationär människa.
Att flytta när man inte längre vill bo kvar är ju ett mycket stort nöje, ibland vill man ju flytta av andra orsaker än vantrivsel.
Hur kul är det då att sitta på ett hus som visar sig skitsvårt att sälja?
Har ett par min över så bjuder på några rader till.
Det finns ju oändligt många anledningar till att man kan vilja flytta så förstår verkligen inte er som blundar för hur trög beg marknaden på bostäder är i stora delar av Thailand, varför skaffa sig framtida problem när det är så otroligt enkelt att hyra här.
Jag hyr ju ett hus med 3 sovrum, har bott där i drygt 4 år och trivs kanonbra.
Men häromveckan fick jag klart för mig att 2 av sovrummen (dom jag normalt inte använder som just sovrum) är otjänliga som sovrum. Grannhuset byggde för nåt år sen ett stort Thaikök, dvs ute bara under tak, det ligger precis vid deras mur/tomtgräns som är typ 1.5m från mitt hus. Har inte tänkt så mycket på det innan, mitt sovrum är ju på andra sidan, men mina vänner som sov över fick ett abrubt uppvaknande strax efter 5, då sitter tydligen hela familjen som är rätt stor i Thaiköket och käkar frukost innan skola å jobb å tjattrar för det vilda så helt omöjligt att sova efter 5 i 2 av mina sovrum.
Ponera nu att jag hade haft familj när grannen byggde Thaikök eller att jag skulle bli med familj nu. Vilka i min familj ska få nöjet att bli väckta vid 5 snåret varje morgon? Lägg till detta att jag själv är kvällsmänniska och gärna sitter uppe och kollar film sent och absolut inte vill ha folk springandes runt i mitt hus tidigt på morgonen. Så dom som har sovrummen mot grannen skulle alltså bli väckta vid 5 men tvingas ligga kvar i bingen för att inte väcka mig. Skulle ju funka sådär bra eller hur?
Jag bor i en av dom finaste villagesen här bara 2km från centrum på den populäraste Soien, bla därför jag trivs så bra, läget är kanon. Men det finns 7-8 hus här som varit till salu i många år, några sen långt innan jag flyttade hit.
Har en granne på gatan nedanför som försökt sälja sitt hus i 3 år nu men inte lyckats, dom erbjöd mig det för 3
milj under begärt pris....
Vad är deras hus värt?
Jag är så jäkla glad över att jag har råd att hyra....