Om ni vill bli rika

Jag läste att inför varje val i Thailand så har börsen gått ner om det var månaden innan eller 2 och efter varje val har set gått upp med ca. 7% dom 2 kommande månaderna efter valen.
Så får se vad 2018 har att ge.

Jag bor i en av dom finaste villagesen här bara 2km från centrum på den populäraste Soien, bla därför jag trivs så bra, läget är kanon. Men det finns 7-8 hus här som varit till salu i många år, några sen långt innan jag flyttade hit.
Har en granne på gatan nedanför som försökt sälja sitt hus i 3 år nu men inte lyckats, dom erbjöd mig det för 3
milj under begärt pris....
Vad är deras hus värt?

Jag har också en känsla av att andrahandsmarknaden inte verkar fungera (enligt svenska mått).

Har fått intrycket att det har mycket att göra med finansieringen. Verkar vara väldigt svårt att få banklån till någonting som inte säljs av/genom bank. Har banken fått återta ett objekt, när förre ägaren inte klarat av sina lån, så är de kanske inte lika kräsna när de släpper in näste optimist.

Kanske även mäklarnas arbetssätt/ersättning kan ha betydelse för den "tröga" andrahandsmarknaden? Har fått intrycket att de dels inte är särskilt aktiva, dels att de försöker maximera sin egen vinst per objekt, istället för att prioritera omsättningshastigheten.

Det är marken som kostar pengar. Att köpa ett hus på dålig mark blir sällan en bra affär och i många fall svår sålt. Det är aldrig huset som går upp i pris det går alltid ner i pris. Ett hus i ett slutet mooban är alltid en stor risk den marken går bara att andvända till bostad.

Skall bara vänta lite tills efter nyåret och se av läget i Januari och ser allt bra ut då återinvestera.
Sen kanske sälja allt i Maj innan det börjar förberedas för val i Thailand, vem vet vad som händer då.
Kanske säljer allt växlar in bahten på mitt NOK konto i Maj och ser vad som händer med kursen.
Du tror på allvar att det blir val nästa år?
Är ju sagt så men jag är skeptisk, tror inte att Prutten vill släppa jobbet så dom hittar nog på en bra anl till att skjuta på det.

Du tror på allvar att det blir val nästa år?
Är ju sagt så men jag är skeptisk, tror inte att Prutten vill släppa jobbet så dom hittar nog på en bra anl till att skjuta på det.
Nej skriver jag det?!
Jag skriver förberedas för, kanske blir kaos vad vet jag så som sagt sälja och avakta och ser vad som sker och växla över till valuta kontot kan ju snabbt bli en valutaförändring om det blir kaos.

EU öppnade upp för frihandelsavtal med Thailand förra veckan på permisserna att valet hålls nästa år och har sagt att det kommer stoppas om inte valet hålls.

I USA tog dom han väl lite oförberedd han fick skriva under något avtal på att valet skulle hållas och detta hade inte tagits upp innan.

Och har ju varit lite mer höjda röster från dom politiska partierna det sista.

Så om inget val hålls kan det ske saker snabbt som marknaden inte gillar, hålls det val så kan det likaså ske.

Så som jag skriver säljer av allt kanske i Maj och växlar till NOK får se vad som händer, är ju några månader igen men kan ju börja fundera på hur man skall göra.

Och Norge öppnade upp på sista räntemötet att en ränteökning kan komma redan i slutet av nästa år och det blir ju då runt perioden valet i Thailand är planerat.

Jag skrev, Bitcoin i fritt fall?

Jag är förvånad att den inte rasade mer, borde ha rasat 80-90 % enligt min mening...
Det är bara din önskan kanske vad vet jag.:rolleyes: Kommer det ett nytt ras helt klart när vet ej.
Vi får se hur det har gått med den nästa år.
Vi kollar des 27/12 2018 OKEJ:xmas_smiley:

Som Morgan o Stanley säger är inte Bitcoin värt något. De motiverar detta genom att säga att det finns bara några kanske två stora aktörer som accepterar Bc som valuta och tar inte emot den.
Däremot tror jag att det här pyramidspelet gör några rika och lika många fattiga beroende på turen. Ingen vet var det hamnar. Nya killar som är lite kartika säger att det kommer att vara värt hundratusen snart. Ok kanske det men risken är också stor att de stora säger att det är noll. Vi något äldre kommer ihåg IT aktier som stöp rätt i avgrunden men en del hann bli rika också.
Det är som att satsa på hästar, Har man pengar så kör på, har du inte så kör inte på.
Jag skall börja lite med valutahandel igen efter nyår, bara för skojs skull. Lite pengar ger det också förhoppningsvis. :cool: Det skall finnas lite spänning i livet :eek:

Som Morgan o Stanley säger är inte Bitcoin värt något. De motiverar detta genom att säga att det finns bara några kanske två stora aktörer som accepterar Bc som valuta och tar inte emot den.
Däremot tror jag att det här pyramidspelet gör några rika och lika många fattiga beroende på turen. Ingen vet var det hamnar. Nya killar som är lite kartika säger att det kommer att vara värt hundratusen snart. Ok kanske det men risken är också stor att de stora säger att det är noll. Vi något äldre kommer ihåg IT aktier som stöp rätt i avgrunden men en del hann bli rika också.
Det är som att satsa på hästar, Har man pengar så kör på, har du inte så kör inte på.
Jag skall börja lite med valutahandel igen efter nyår, bara för skojs skull. Lite pengar ger det också förhoppningsvis. :cool: Det skall finnas lite spänning i livet :eek:
Det ska finnas lite spänning i livet säger du. Det finns inte mer spänning en att titta på BC kurvörna gå upp o ner:cool::xmas_smiley:

Det ska finnas lite spänning i livet säger du. Det finns inte mer spänning en att titta på BC kurvörna gå upp o ner:cool::xmas_smiley:
Som en äldre herre föredrar jag lite mera stillsamma kurvor. :D
Det är tillräckligt rörigt på vautamarknaden. Så här på nära nyårsnatten när alla berömmer sina handlinger så kan även jag berätta att var den tredje mest lyckosamma valutahandlaren hos E Toro en gång. Nu skall det bara bli lite stillsam handel. :cool: :eek: :police:

Japan har godkänt Bitcoin som valuta och måste väl ses som en stor aktör ;)

Japan? Har inte läst menar du Riksbanken. Inte så stor det finns betydligt större banker. Fast även de spelar med utan att godkänna, bara det finns vinst att håva in. :cool:

Tillbaka
Topp