Om ni vill bli rika

Du kan absolut ha rätt, jag är ju absolut inget proffs men min magkänsla säger att hm's problem är långt ifrån över, jag tror faktiskt att deras storhetstid är över och att dom kommer fortsätta backa sakta men säkert. Mycket beror på en ledning som inte förmår att byta spår tillräckligt snabbt, men byter dom ut ledningen så kan det vända men inte annars är min amatör analys.

Jag tror lite som du på den punkten, men innehavet lär stå i ca 10år till så jag bryr mig föga vad som händer.
Är kursen dålig så får det endast bli avkastning tills dottern behöver pengarna.

Jag tror lite som du på den punkten, men innehavet lär stå i ca 10år till så jag bryr mig föga vad som händer.
Är kursen dålig så får det endast bli avkastning tills dottern behöver pengarna.
Att du inte bryr dig tror jag inte en sekund på, bara försvarstalet folk brukar hålla när det gått snett och dom inte förmår att ta en förlust som eg är det mest vettiga dom kan göra. Kan du verkligen inte hitta en bättre investering än HM på 10 års sikt?
Du vill ju givetvis att din dotter ska få bästa möjliga av investeringen annars hade du ju inte köpt aktier för pengen från början.

Natalie Eriksson, författare till boken ”Kvinnorna som äger börsen – aktier för nybörjare”, satsar på att under nästa år själv utöka befintliga innehav på börsens storbolagslista, OMXS30.

– Jag kommer att titta närmare på Atlas Copco, Melker Schörling och Electrolux. Jag hade dem på min ”kanske-lista” tidigare och ska utvärdera dem igen till årsskiftet.

Hon har även ambitionen att addera ett hälsobolag till portföljen och stärka upp sin riskfria buffert.

Vilken typ av aktier kommer du undvika 2018?

– Jag kommer inte att investera i småbolag som omnämns som ”en ny folkaktie”. Inte heller vill jag investera i bolag vars produkter jag inte skulle kunna tänka mig att, på något sätt, ta del av.

Att du inte bryr dig tror jag inte en sekund på, bara försvarstalet folk brukar hålla när det gått snett och dom inte förmår att ta en förlust som eg är det mest vettiga dom kan göra. Kan du verkligen inte hitta en bättre investering än HM på 10 års sikt?
Du vill ju givetvis att din dotter ska få bästa möjliga av investeringen annars hade du ju inte köpt aktier för pengen från början.

Självklart bryr jag mig och hade önskat mer plus än idag.
Det har dock inte gått snett och jag ids inte hålla på med att köpa och sälja.
Gissar att den går upp inom 10års tid och det får duga.
Det är inte direkt så att hela ekonomin ligger i H&M, snarare så ligger ca 1% i H&M och ca 5% i Investor.

Jag har dock långt mycket bättre investeringar än H&M, så det är ingen fara, både jag och min dotter klarar sig. Sedan så kommer det ju en lön på kontot titt som tätt.
Du ska ha tack för att du nu även har börjat bekymra dig över min ekonomi och inte bara har Jonas, Phonta och SatanG att bekymra dig över.

Betydligt enklare att råna någon på BC än att robba fru Greta 89 i sitt hem, BC-ägarna har en kod, bara att tvinga av denna, så är saken klar.

Detta är inget som förvånar mig, och det lär bli fler, varför kidnappa någon och kräva att en lösen som ska betalas/överlämnas? desto fler steg i processen desto större risk för ett fiasko, gå på BC-ägarna, dom har ju redan lösensumman på sig....kanske inte så smart att sitta på forum och berätta, så här många miljoner tjänade jag på BC. Kanske bättre att ta rygg på Ubon som säger, jag har så jag klarar mig och kan föda familjen.

Allt är inte virtuellt i kryptovalutavärlden

Ryska och ukrainska medier rapporterar att en 40-årig man som jobbade som chef på den Ukraina-baserade bitcoin-börsen Exmo ska ha kidnappats när han lämnade sin arbetsplats i tisdags.

Huruvida kidnappningen har något att göra med hans arbete för Exmo framgår inte men Exmo drabbades samtidigt som mannen kidnappades av en överbelastningsattack mot sin handelsplats och denna är än idag fortsatt nedstängd. Den kidnappade mannen beskrivs som en rysk blockkedje-expert och kidnappningen sägs ha chockat kryptovalutavärlden.

Kryptovalutor i allmänhet och bitcoin i synnerhet är en uppskattad valuta bland kriminella och terrorister för att de går att använda någorlunda anonymt och det är förhållandevis svårt att spåra var kryptovaluta-betalningar kommer ifrån. Då många kryptovalutoras värdering har ökat explosionsartat under året som gått så antar jag att det även drar till sig den typen av kriminella som tidigare kanske ägnade sig åt att kidnappa bankdirektörer, företagsledare och andra förmögna personer.

Låter mer positivt i media gällande världsekonomin och börsen nu idag än det gjorde Juni-Oktober.
Alla pratar om börsuppgång och att ekonomin har vänt.
Är det sista slutspurten nu innan den stora krashen, bra mycket mer positvia tongångar nu iallafall.
Läste att Oktober är den månad på året det är störst risk för ekonomisk kollaps, nästan alla stora ekonomiska kriser har startat i Oktober stod det.

Låter mer positivt i media gällande världsekonomin och börsen nu idag än det gjorde Juni-Oktober.
Alla pratar om börsuppgång och att ekonomin har vänt.
Är det sista slutspurten nu innan den stora krashen, bra mycket mer positvia tongångar nu iallafall.
Läste att Oktober är den månad på året det är störst risk för ekonomisk kollaps, nästan alla stora ekonomiska kriser har startat i Oktober stod det.

Börsen? Du skrev det själv, Är det sista slutspurten nu innan den stora krashen

Försörja dom med diamanter Chanel väskor, bilar, guld, hus och semester.
Inte illa pinkat
emoji38.png
Hur viste du att jag pinkade inte illa har du varit o tjuvkikat:mad:

Jag älskar pengar:D har altid gjort det
det är en av mina stora laster.

Tur att du satte dit en grön gubbe annars hade jag blivit besviken
Vi seriösa på börsen och marknaden för övrigt, host, host, anser nog att det är bara en utmaning lite som vinna på OS eller kanske riksmästarskap om man tar de flesta in i bilden. :oops:
Seriöst jag har tagit en paus från valutor och aktier. Äger inte en enda just nu men jag har gjort en annan säker investering istället, vet att många gillar den typen av affärer här.:rolleyes:
Paus tog jag för det började ta för mycket tid och intresse men efter nyår gör jag en analys och hugger in igen fast inget daytrading utan med längre löptider.
Även lite valutor med det skall ändå löpa några dagar eller veckor som är en evighet där.
Önskar därmed en god investeringsår för alla och envar :cool:
Annars håller fullständigt med dom flesta här att pengar är inte allt, inte ens på tredje plats, så dom trillar av pallen i mitt OS.

Tur att du satte dit en grön gubbe annars hade jag blivit besviken
Vi seriösa på börsen och marknaden för övrigt, host, host, anser nog att det är bara en utmaning lite som vinna på OS eller kanske riksmästarskap om man tar de flesta in i bilden. :oops:
Seriöst jag har tagit en paus från valutor och aktier. Äger inte en enda just nu men jag har gjort en annan säker investering istället, vet att många gillar den typen av affärer här.:rolleyes:
Paus tog jag för det började ta för mycket tid och intresse men efter nyår gör jag en analys och hugger in igen fast inget daytrading utan med längre löptider.
Även lite valutor med det skall ändå löpa några dagar eller veckor som är en evighet där.
Önskar därmed en god investeringsår för alla och envar :cool:
Annars håller fullständigt med dom flesta här att pengar är inte allt, inte ens på tredje plats, så dom trillar av pallen i mitt OS.
Jag har inga aktier alla är sålda o kommer inte att ha nästa år.
Däremot traydar jag i den som ingen här älskar BC o det gäller att inte sova förmycket:rolleyes::xmas_smiley:

Tillbaka
Topp