Om ni vill bli rika

Jag skriver bara vad som står.
Thailand har nu godkänt en börsmäklare security precis som i USA att folk kan spekulera i bitcoin men man måste skriva under dokument innan så man förstår vad det handlar om.
Stod det i Bangkokpost.
Så vissa stater positiva vissa negativa.
Ja, som jag säger jag hade inget emot att regga mig och betala skatt om den kommer.

Ja, som jag säger jag hade inget emot att regga mig och betala skatt om den kommer.
Kanske lite otydligt skrivet av mig.
Ingen börs som skall starta här men du kan genom Phillips securities Thailand spekulera på dom 2 Amerikanska.

Sen är väl Thailändska staten lika oroliga som alla andra.

Following the wild swings seen in bitcoin's trading value, especially over the last two months, Prime Minister Prayut Chan-o-cha instructed the Finance Ministry to educate people about the risks of bitcoin investment.

The Bank of Thailand, the Securities and Exchange Commission, the Finance Ministry and the Anti-Money Laundering Office have agreed to set up a working panel tasked with considering potential measures for handling problems that the digital currency may cause

Kanske lite otydligt skrivet av mig.
Ingen börs som skall starta här men du kan genom Phillips securities Thailand spekulera på dom 2 Amerikanska.

Sen är väl Thailändska staten lika oroliga som alla andra.

Following the wild swings seen in bitcoin's trading value, especially over the last two months, Prime Minister Prayut Chan-o-cha instructed the Finance Ministry to educate people about the risks of bitcoin investment.

The Bank of Thailand, the Securities and Exchange Commission, the Finance Ministry and the Anti-Money Laundering Office have agreed to set up a working panel tasked with considering potential measures for handling problems that the digital currency may cause
Detta är bara bra, människor måste veta vad dom gör när dom investerar om det är krypto, aktier, valutor allt har sina risker man måste vara lite påläst på det man gör;)

Det är många som går ut med sina budskap just nu men jag tror att det går inte att stoppa kryptovalutor just nu hur gärna vissa än vill det.
Därmed inte sagt något om det är bra eller dåligt. Det går antagligen tjäna multum på vissa valutor och mindre i andra.
Tycker ändå att detta är inget nytt under solen såhär har det alltid varit.

Jag skriver bara vad som står.
Thailand har nu godkänt en börsmäklare security precis som i USA att folk kan spekulera i bitcoin men man måste skriva under dokument innan så man förstår vad det handlar om.
Stod det i Bangkokpost.
Så vissa stater positiva vissa negativa.

Jag har haft depå i Nordnet sedan 2009 och för några veckor sedan var jag tvungen att svara på kunskapsfrågor innan jag tilläts investera. En fond har jag för mig att det gällde, helt sanslöst.

/ SatanG

Jag har haft depå i Nordnet sedan 2009 och för några veckor sedan var jag tvungen att svara på kunskapsfrågor innan jag tilläts investera. En fond har jag för mig att det gällde, helt sanslöst.

/ SatanG
Läser man tidningarna så vet inte, kanske rätt.
Agda 80 år blev övertalad att spara i ..... hon visste inte vad det handla om etc....
Kan nog säga att 98% av thaisläkten lätt hade kunnat bli lurade att investera av en byhövding utan att ha en aning om va det handlar om.

Ubon är väl inte helt rakt av negativ när det gäller kryptovalutor, om den används på rätt sätt, som jag skrev, kanske kan användas till att växla om aktier.

Läser man tidningarna så vet inte, kanske rätt.
Agda 80 år blev övertalad att spara i ..... hon visste inte vad det handla om etc....
Kan nog säga att 98% av thaisläkten lätt hade kunnat bli lurade att investera av en byhövding utan att ha en aning om va det handlar om.
Jo visst är det kanske befogat i vissa fall men om man redan investerat i depån i 8 år så verkar det vara lite sent påtänkt.

/ SatanG

Jo visst är det kanske befogat i vissa fall men om man redan investerat i depån i 8 år så verkar det vara lite sent påtänkt.

/ SatanG
Jo det är sant men kommer det ett krav så måste nog även dom erfarna fylla i så dom har det på papper att dom är införstådda.
Du jobbar ju på sjön, du vet ju hur mycket meningslös dokumentation som skall signeras helst 10 gånger med ;)

/ SatanG
Åkte på samma sak, det har blivit väldigt uppstyrt med direktiv från olika håll, internationella och europiska. Det är väl bra att alla förstår att man kan förlora pengar på att investera i fonder, aktier, valutor etc.

Angående kryptovalutor har ju även Sverige lite begränsningar. man får ju investera i det men de ska betraktas som vilken valuta som helst, så flyttar men denna valutan till en svensk bank är det viktigt man kan påvisa ursprunget annars ska banken anmäla och/eller neka.

Sen har ju vissa banker mer restriktioner och andra mindre.

Kryptovalutor fungerar ju som betalningsvaluta och med egna "betalningsplattformar" men som egen valuta har de ju inget realt värde, det är ju bara spekulation som ligger bakom. Oftast finns det inga produkter som har ett pris i Bitcoin utan i annan valuta, men man kan använda kursen som gäller för tillfället för att betala varan som oftast då växlas både av köparen och säljaren till annan valuta. Detta görs oftast för att dölja transaktion.

Men att spekulera i är det ju perfekt om man är riskbenägen,dvs är ute i att tjäna mycket pengar snabbt, eller att förlora dem lika snabbt ...

Det är många som går ut med sina budskap just nu men jag tror att det går inte att stoppa kryptovalutor just nu hur gärna vissa än vill det.
Därmed inte sagt något om det är bra eller dåligt. Det går antagligen tjäna multum på vissa valutor och mindre i andra.
Tycker ändå att detta är inget nytt under solen såhär har det alltid varit.
Stoppa helt nej men bromsa intresset och därmed få kursen att tokrasa ja.

Läser man trådens överskrift, så undrar jag om inte det borde stått, "häng med på ett ras"

Men så tokigt det kan bli, vad stod BC i som högst? närmare 20.000 dollar? och nu ner ytterligare 9% till 13-14.000 dollar, och enligt Ubon så ska den ner betydligt mer...och Ubon menar "betydligt"

Priset på bitcoin har sjunkit omkring 9 procent på torsdagen efter att Sydkoreas justitieminister sagt att landet förbereder en lag som förbjuder handel med kryptovalutor.

Det rapporterar CNBC.

Nyheten slår hårt mot flera kryptovalutor då Sydkorea är en av de största marknaderna för större valutor som bitcoin och ethereum.

"Det finns många orosmoment om digitala valutor och justitiedepartementet förbereder i princip en lag som förbjuder handel med kryptovalutor via handelsplatser", sade justitieministern Park Sang-ki vid en presskonferens enligt CNBC.

Vid 7-tiden på torsdagen noterades en bitcoin till cirka 13.400 dollar.

Dom som köpte på topp med hopp om uppgång biter idag sina naglar.

Blir det ett ras som när Kina stoppade handeln kanske jag skulle köpa lite bitcoin ;)
Kan ju blanka bitcoin innan beslutet, många som blivit mångmiljonärer på det här och nog inte slut än.

Tillbaka
Topp