Om ni vill bli rika

 
Jag hoppas @Ubon har fel, jag vill BC upp @Berralund :D
Men som @Ubon säger allt kan hända vad gäller BC .
Ingen garanti där, ve du:eek:
Jag gillar @Ubon :s humor han är en bra kille.
Jag önskar ingen någon olycka, tvärtom. Att underhålla kolkällaren är inte fel men jag är alltför lat för att vilja riskera att bli inneboende där. Alltså vågar jag inte köpa BC men lycka till ni andra som har modet att investera. :)
 
Får man se vad som händer imorrn, i början av förra veckan trodde analytikerna att set index stod säkert på 1650 inte under, sen gick det under men det skulle inte under 1620, på Fredag var det 1604, i Januari var det över 1800.
Skall man avvakta eller köpa direkt på morgonen är den stora frågan?
 
Skall man avvakta eller köpa direkt på morgonen är den stora frågan?

The trend is your friend! ;)

chart.jpg
 
Har en liten fråga angående att göra pengar..
Jag har fått info om att en Thai butik gått i konkurs. Innan konkursen hade de startat ett nytt företag som var ett "brevlådeföretag" i London.
Innan var det ett vanligt AB, med 50 000 i Aktiekapital. Nu ett London baserat företag som bedriver butiken i Sverige av en Thai. 1 pund i aktiekapital.
Verkar vara skumt.. Någon som har erfarenhet av detta? Tydligen inte samma krav på redovisning, skatter mm. Och om de får betalnings svårigheter så lär det vara näst intill omöjligt att kräva dem på pengar. Skall tydligen göras i så fall via Engelska myndigheter?

Kanske någon som kan detta?
 
Detta här är lite fel hos mig eller mycket.
Det ska vara BoT ( Bank of Thailand)
Har inte sovit så mycket på nätterna nu
Solly:xmas_smiley::xmas_smiley::eek:
Nu har jag sett det, många som tror det kommer en räntehöjning nu på Onsd i Thailand.
Det jag sa kanske kunde ske för några månader sen.
Trodde dock att man hade skjutit på det men det var fel.
Har inte haft tid till att hänga med på sånt, mest blöjbyte som gällt i min värld ;)
Så sämre växelkurs på G.
Börsen har fortsatt ner.
 
Risken är den att hela världen är på väg ned i en riktig konjunktursvacka. Detta gör att alla cypervalutor totalt kan krascha.
Ekonomer lite varstans i världen håller på att få skrämselhicka. Visst en del försöker hålla skenet uppe, men för hur länge.
 
Har en liten fråga angående att göra pengar..
Jag har fått info om att en Thai butik gått i konkurs. Innan konkursen hade de startat ett nytt företag som var ett "brevlådeföretag" i London.
Innan var det ett vanligt AB, med 50 000 i Aktiekapital. Nu ett London baserat företag som bedriver butiken i Sverige av en Thai. 1 pund i aktiekapital.
Verkar vara skumt.. Någon som har erfarenhet av detta? Tydligen inte samma krav på redovisning, skatter mm. Och om de får betalnings svårigheter så lär det vara näst intill omöjligt att kräva dem på pengar. Skall tydligen göras i så fall via Engelska myndigheter?

Kanske någon som kan detta?
Det var kanske ett känsligt ämne? Kanske många som sköter sina affärer på så sätt?
Kanske något som det inte skall pratas om? ;):cool::cool::cool:
 
Kan ju vara så att ingen här har erfarenhet av detta.
Din fråga var ju om någon här hade erfarenhet.
Min tanke var bara, eftersom att flera verkar ha mycket koll på affärer och pengar. Väl insatta i hur det ekonomiska systemet fungerar.
Man kan allt om hur man gör pengar via spekulation och affärer. Det brukar inte ta 5 minuter efter att någon diskuterat en ekonomisk fråga innan någon har kunskap om pengar mm. Men kanske ingen har kunskap om det?
Konstigt.. Eftersom Thai folk i Sverige har kunskap om det.. Inte vet jag.. :wai::wai:
 
Min tanke var bara, eftersom att flera verkar ha mycket koll på affärer och pengar. Väl insatta i hur det ekonomiska systemet fungerar.
Man kan allt om hur man gör pengar via spekulation och affärer. Det brukar inte ta 5 minuter efter att någon diskuterat en ekonomisk fråga innan någon har kunskap om pengar mm. Men kanske ingen har kunskap om det?
Konstigt.. Eftersom Thai folk i Sverige har kunskap om det.. Inte vet jag.. :wai::wai:
Du borde skaffa dig en ekonomisk rådgivare som kan hjälpa dig med dina ekonomiska tillkortakommanden.:xmas_smiley:
 
Det går att göra pengar på allt, sälja korv när det är kallt....

Här är några driftiga personer som kommit på att sälja svenska e-kronor, det är bara ett problem, det finns inga e-kronor, om det är luft i BC, så är det vacum i e-krona...:)

Se upp med bedragare som försöker lura på dig e-kronor. Några sådana finns inte även om Riksbanken har satt i gång en utredning om att ett eventuellt införa elektroniska kronor.

"Projektet är inte slutfört och det har inte fattats något beslut om att ge ut e-kronor", skriver Riksbanken på sin sajt.

Banken har uppmärksammats på att det förekommer uppgifter på vissa webbplatser och i sociala medier om att det går att köpa e-kronor. Personer har också hört av sig till Riksbanken för att berätta att de blivit uppringda av företag som säger sig sälja e-kronor på uppdrag av Riksbanken.
 
[IMG]https://thaisnack.se/data/avatars/m/7/7415.jpg?1425319974[/IMG]


Ubon
Forumveteran


8 December 2018



Pepsi sa:

Hur många BC får man för 100 kr? Och jag ställde frågan om var man köper dem.. Kanske någon seriös kan svara.. ;)

För 100 spänn får du ingen BC, Du får delar av BC, så här många delar, 0.00327....:)

Och hur går det med pepsi:s hundring?

Just nu ligger pepsi back...:(

Han köpte delar för en hundring 0.00327

Och så här många delar har han kvar idag, 0.00305, mellanskillnaden flög ut igenom luftventilen...:)
 
[IMG]https://thaisnack.se/data/avatars/m/7/7415.jpg?1425319974[/IMG]


Ubon
Forumveteran


8 December 2018



Pepsi sa:

Hur många BC får man för 100 kr? Och jag ställde frågan om var man köper dem.. Kanske någon seriös kan svara.. ;)

För 100 spänn får du ingen BC, Du får delar av BC, så här många delar, 0.00327....:)

Och hur går det med pepsi:s hundring?

Just nu ligger pepsi back...:(

Han köpte delar för en hundring 0.00327

Och så här många delar har han kvar idag, 0.00305, mellanskillnaden flög ut igenom luftventilen...:)
Men om Pepsi hade varit så klok att sälja 9 Jan 2019 då hade Pepsi haft 0.00358 upp 9,5%:cool:
@Ubon
Då är bara frågan var Pepsi klok och sålde i tid???
 
Senast ändrad:
 
 
Tillbaka
Topp