Om ni vill bli rika

 
Om man vågar satsa kanske man kan göra sig en slant dom kommande 2 veckorna på Thaibörsen, innan så har börsen i snitt gjort +7% efter val här nere.
Jag vågar dock inte satsa, kan gå åt vilket håll nu, om styret bannlyser alla opositionspartier kan lika gjärna oroligheterna starta.
Jag sparar dom få kronor jag har och får se efter den 24:de.
 
Om man vågar satsa kanske man kan göra sig en slant dom kommande 2 veckorna på Thaibörsen, innan så har börsen i snitt gjort +7% efter val här nere.
Jag vågar dock inte satsa, kan gå åt vilket håll nu, om styret bannlyser alla opositionspartier kan lika gjärna oroligheterna starta.
Jag sparar dom få kronor jag har och får se efter den 24:de.
Fegis.:eek: @PanPan
Den som vågar vinner:cool:
 
Om man vågar satsa kanske man kan göra sig en slant dom kommande 2 veckorna på Thaibörsen, innan så har börsen i snitt gjort +7% efter val här nere.
Jag vågar dock inte satsa, kan gå åt vilket håll nu, om styret bannlyser alla opositionspartier kan lika gjärna oroligheterna starta.
Jag sparar dom få kronor jag har och får se efter den 24:de.
7% uppgång verkar vara standard efter ett val, samma i Sverige sen Stefan valdes till statsminister.
Min fond har just +7,2% sen januari.
 
Fegis.:eek: @PanPan
Den som vågar vinner:cool:
Ja jag är inte säker än, var nära att handla igår för haft en nedgång nu.
Men väntar lite, hoppas på lite kronuppgång inför räntehöjningen.
Sen viktigt att ha kronor när condon skall betalas, för den dag som ownership transfer skall göras måste man visa upp att condon har betalts med pengar införda ifrån utländsk valuta med certifikat från banken till baht om man inte har wp.
Så måste ju växla snart när condon verkar bli klar 1 år tidigare än jag trodde för par månader sen.
 
7% uppgång verkar vara standard efter ett val, samma i Sverige sen Stefan valdes till statsminister.
Min fond har just +7,2% sen januari.

En svensk blandfond antar jag. Uppgången för svenska börsen ligger på 12% i år, tvivlar på att uppgången fortsätter utan en nedgång innan utdelningarna kommer är min domedagsprofetia. Lycka till iaf.

/ SatanG
 
En svensk blandfond antar jag. Uppgången för svenska börsen ligger på 12% i år, tvivlar på att uppgången fortsätter utan en nedgång innan utdelningarna kommer är min domedagsprofetia. Lycka till iaf.

/ SatanG
Det är väl aktier i ett nötskal, går bra när räntor är för låga och valutan billig.
Placerare vill ju göra snabba pengar och företagen har billiga lån.
Visst är det en blandfond som jag har i Swedbank som inte vet hur den ser ut.
SSAB ska dela ut 3 miljarder från vinsten så det får nog många sparare att glädjas.

Bättre är det ju för mina pensioner som finns i fonder än för mitt eget sparande.
 
Vete 17 vad som kommer ske här nere under valet, enda jag vet är att jag skall inte växla innan 24:de.
Styret förbjuder opposition partierna med dåliga ursäkter, när dom själv blir anmälda och klara bevis för att trogna partiet borde upplösas om dom skall gå på samma vilkor.
Folk kan bli arga för mindre, snart är väl hela opositionen förbjuden, finns någon kvar upplöses dom väl 26:te så dom inte kan rösta i senaten.
Nä vem vet, vad som kommer ske när ett gäng omogna barnungar styr.
 
Ser att AH fortsätter ner nu på XD dagen, p/e närmare 4 nu, en aktie som kommer rusa den dagen kina och usa sluter fred.
Lust att gå in och handla nu när xd är förbi och den rasar lite extra.
 
Sakta men säker uppgång @magunnar ;)
Vet en med kolkällare som snart blir arbetslös :D:D:D;)

Screenshot_20190314-061555_Chrome.jpg
 
Sakta men säker uppgång @magunnar ;)
Vet en med kolkällare som snart blir arbetslös :D:D:D;)

Screenshot_20190314-061555_Chrome.jpg
Hoppas kan du ju. Oddsen är nog ganska låga för att kolkällaren istället kan bli överhopad av ansökningar om tillträde där. Allt fler skattemyndigheter intresserar sig väl för misstänkt skatteflykt via BC, det befrämjar knappast en högre kurs. Obs, därmed inte sagt att någon eventuell BC-investerare här myglar.
 
Sakta men säker uppgång @magunnar ;)
Vet en med kolkällare som snart blir arbetslös :D:D:D;)

Screenshot_20190314-061555_Chrome.jpg
Är det mästare Tulpan som h
Hoppas kan du ju. Oddsen är nog ganska låga för att kolkällaren istället kan bli överhopad av ansökningar om tillträde där. Allt fler skattemyndigheter intresserar sig väl för misstänkt skatteflykt via BC, det befrämjar knappast en högre kurs. Obs, därmed inte sagt att någon eventuell BC-investerare här myglar.
jag har alltid sagt, att man ska vara glad att betala skatt. @Berralund
Då sover man gött o natten;)
 
Tur jag fega efte + imorse, ras på eftermiddagen, medans NOK klättrar nu stabilt lite varje dag.
Hoppas nu det blir räntehöjning nästa vecka, betalar inte condon med NOK under 4, då får jag sälja aktier och banken bara fixa intyg från tidigare att det är intagna pengar.
Orda lön i USD istället, du jobbar väl inte på en norsk båt.
 
Handlar med sig själva för att få upp kursen på BC, inte är Ubon förvånad, och detta har jag skrivit tidigare om, att kursen manipuleras, och idag en uppgång, och jag väntar på en nedgång...:cool:

Totalt är 95 procent av bitcoin-handeln icke existerande då det handlar om aktörer som själva handlar med varandra. Det vill säga dessa köper och säljer bitcoin till varandra för att ge intrycket av att det förekommer stor aktivitet och höga volymer i handeln.

Enligt Bitwise är den genomsnittliga dagliga bitcoin-handeln på sex miljarder dollar falsk, medan bara 273 miljoner dollar är riktig handel mellan olika aktörer. Bolaget har tittat på de 81 största kryptovalutabörserna när man gjort sammanställningen.

Bitwise presenterar siffrorna för att tillåtas få lansera en börshandlad fond, ETF, för bitcoin. Det är den amerikanska finansinspektionen man vill övertyga.



 
 
 
Tillbaka
Topp