Om ni vill bli rika

 
Ja, investering är den bra till.
Men då den på något sätt grundar sig i ett "vill ha" utan att ha ett substantiellt värde bakom sig, så kan det braka samman lika fort. Lite IT-crash över det hela.
Skulle man investera pengar i något produktförädling så finns det ett substantiellt värde åtminstone.
Så länge folk äter bröd så kan man således inte ha problem med att sälja bröd.

När värdet på bitcoin stagnerar så lär ju de flesta dra sig ur. Vad är det för mening med bitcoin om den inte ökar i värde?
När den inte ger den avkastningen som folk drömmer om så kan det bli stört dyk. Men när den dagen kommer vet man ju inte.
Men det är klart. Så länge man tjänar stålar på det så är det bara att köra på.
Mmja. Om fler o fler accepterar btc som betalmedel så kan man använda den att köpa grejer med. Inte bara trada
 
Mmja. Om fler o fler accepterar btc som betalmedel så kan man använda den att köpa grejer med. Inte bara trada

Då är det ju bra att sälja grejer. Det är alltid substans i det.
Köpa en billig stålklump, fräsa till den, kapa, svarva och sälja för 10ggr kostnaden.
Sedan kan man ta betalt i vilken valuta som helst.
Förädling och produktion gillar jag själv (sysslar dock inte med sånt).

Alla sätt att göra pengar är bra. Sedan måste man bara hitta något som inte rubbar nattsömnen för mycket.
 
Mmja. Om fler o fler accepterar btc som betalmedel så kan man använda den att köpa grejer med. Inte bara trada

Nja, knappast.

BTC är inte alls byggt som en valuta och kräver alldeles för mkt el/datorkraft för att någonsin kräva den mängd transaktioner som skulle krävas och är extremt långsamt jämfört med exvis vanliga kreditkort.


Dessutom ser centralbankerna liksom vår svenska, inte på BTC som en valuta då det skulle konkurrera direkt med fiat utgivna av just centralbankerna. Riksbanken kommenterade detta för ngt år sedan:

 
Två av de betalmedlen går bort direkt då de ger en ytterst kortvarig tillfredsställelse... sen är det inget värt.
Skulle lagra BC och topplock till framtida konsumtion.

Topplock kan man inte få för många av.
Fast rent materialkostnadsmässigt så är det ju dumt att ta betalt i topplock då någon redan dragit in förädlingsvinsten.
Materialpris typ 150kr och värdet är 15.000kr
 
Topplock kan man inte få för många av.
Fast rent materialkostnadsmässigt så är det ju dumt att ta betalt i topplock då någon redan dragit in förädlingsvinsten.
Materialpris typ 150kr och värdet är 15.000kr
Beror väl vad det är till för bil? Begagnat kan du säkert hitta för 150 kr och sälja för 15000. Hur tror du jag jobbar egentligen. Har inte de marginalerna som panpan snackade om direkt... men sen säljs det nog fler blöjor än topplock så det kanske jämnar ut sig..
 
Nja, knappast.

BTC är inte alls byggt som en valuta och kräver alldeles för mkt el/datorkraft för att någonsin kräva den mängd transaktioner som skulle krävas och är extremt långsamt jämfört med exvis vanliga kreditkort.


Dessutom ser centralbankerna liksom vår svenska, inte på BTC som en valuta då det skulle konkurrera direkt med fiat utgivna av just centralbankerna. Riksbanken kommenterade detta för ngt år sedan:

Just btc kommer nog inte användas till att handla på ica med men om ica vill lagra likvida medel är btc effektivt. lamborghini var första bilmärke att acceptera btc. Jag kan kanske köpa nåt där..? ;)
 
Beror väl vad det är till för bil? Begagnat kan du säkert hitta för 150 kr och sälja för 15000. Hur tror du jag jobbar egentligen. Har inte de marginalerna som panpan snackade om direkt... men sen säljs det nog fler blöjor än topplock så det kanske jämnar ut sig..

Jodå, restaurering kan vara bra förtjänst på.
Mycket kan man till och med få gratis.
 
När det planar ut så kommer fallet och jag köper igen när det har fallt.
Går ju upp och ner hela tiden så går bra.
Så nu väntar jag på en nedgång och köpläge igen.

Ja, du samlar inte på BC som att det i sig skulle vara en fysisk besittelse som man vill känna och klämma på, likt en frimärkssamlare.
Pengar, BC, Pågens Limpa, guld och andra saker är ett medel och inte ett mål....för de flesta.

Det är väl där man får ta fram balansvågen och avväga vad syftet är och hur mycket syftet är ”värt”.
 
Ja, du samlar inte på BC som att det i sig skulle vara en fysisk besittelse som man vill känna och klämma på, likt en frimärkssamlare.
Pengar, BC, Pågens Limpa, guld och andra saker är ett medel och inte ett mål....för de flesta.

Det är väl där man får ta fram balansvågen och avväga vad syftet är och hur mycket syftet är ”värt”.
Jag har bara btc för att sitta o titta på när det växer
 
 
 
Tillbaka
Topp