Nam Falang
Forumveteran
Tänker på frugans syrra som ett tag var ensamstående med två barn. Bodde i Sattahip och jobbade i Pattaya. Hon fixade allt själv för det mesta. Då gick barnen i samma skola i Sattahip. Hon jobbar statligt och kanske har lite mer utrymme. Håller med dig om den totala bristen på säkra skolvägar. Har faktiskt inte tänkt på att dom inte har fritids i närhet till skolan i Thailand. Synd för det är en bra lösning för arbetande föräldrar. Frugan skulle bli galen om hon inte fick/kunde arbeta. Hennes första år i Sverige var tuffa. Gravid, inget körkort, kunde ingen svenska vilket innebar att hon var tvungen att vara hemma. Sedan länge har hon heltidsjobb och körkort, frihet.
Saker som jag tänkt på när du funderade på ett liv i Sverige. Jag lovar att din fru skulle få några jobbiga år här speciellt på vintern. Min fru hade ett helvete första åren. Tror att jag faktiskt skulle klara mig bättre i Thailand om vi bortser från jobbdelen alltså.
Saker som jag tänkt på när du funderade på ett liv i Sverige. Jag lovar att din fru skulle få några jobbiga år här speciellt på vintern. Min fru hade ett helvete första åren. Tror att jag faktiskt skulle klara mig bättre i Thailand om vi bortser från jobbdelen alltså.
Nej men du vet mycket väl att vi inte har samma som i Sverige, att här finns inga dagis, oftast längre arbetsdagar och 6 dagarsveckor.
Om vi kommer 30 min försent och hämtar på äldstes skola åker man på en extra avgift 200 baht per timma eller om det var 400.
Om hon skall vara på jobbet 08:00 här, yngste börjar skolan 08:00, äldste börjar skolan 08:30 mellan yngste och äldstes son skola är det 20-30 min.
I Sverige hade hon ju lämnat dom på dagis och fritids innan så hon hunnit till jobbet 08.
Här blir det lite svårare då vi inte har det.
Ser ju att dom som hämtar och lämnar barnen på skolan är ju ofta inte mor och far, dom som dyker upp är lite för gamla för att ha barn dom som dyker upp, typ mormor och morfar.
Du är egen företagare så du kan nog anpassa din tid om du måste köra han.
Annars brukar Sverige vara uppbyggt så ungar kan gå säkert till skolan själv, här är trottoarlösa vägar.