Om ni vill bli rika

Skall testa mining på min dator först, jag har ju Geforce RTX 2070 OC GDDR6 8GB i burken så duger gott och väl.
Se hur det går till, om det verkar värt det.
Skall testa med Ethereum.

läste precis i skolmaterialet att ASIC mining var det enda som var ekonomiskt försvarbart för Bitcoin men verkar som GPU mining är att föredra för ETH.

Ja det finns att betala för, så då har vitsen med att hon jobbar ätits upp.
Skolskjutsen till äldste sonens skola går på ca. 16-20k per termin för oss om vi använder den, vi bor på sådant avstånd.
Kindergarden, finns men vad hjälper det om den ligger 10 min från yngste skola, han går i skolan men någon skall ju lämna av honom där då 08:00 och hämta honom 14:30. Han är ju bara 3 år, så klarar sig inte själv.
Äldste sonen klarar sig själv med skolskjuts.
Finns mängder av kindergardens i Pattaya.
Men dom skall ju vara i anslutning till skolan då helst.
Och sen hade kostnaden ätit upp den inkomst hon hade inbringat rätt snabbt, hade nog haft tur om det gick +-0.
Som sagt när jag jobbat så har hon tagit hand om barnen, är ju inte precis så vi behövt en extra inkomst.
Men nu när jag går hemma har hon möjligheten, för då kan jag ta hand om barnen.

Sen finns det ju vad som kallas kindergarden på skolan med men det är bara en åldersgrupp, går samma tider som vanliga skolan.
Ser man bara hinder samt kostnader och inte några lösningar får ni fortsätta leva som ni gör.

Ser man bara hinder samt kostnader och inte några lösningar får ni fortsätta leva som ni gör.
Har aldrig behövt någon lösning, den har du hjärnspökat till själv.
När jag har jobbat har hon tagit hand om barnen, vad är problemet?
Jag har skrivit att nu när jag går hemma så kan hon om hon vill passa på och jobba eller plugga, upp till henne.
Har inte försökt lösa något problem vi inte har, en förälder går hemma med barnen, så vill vi ha det, punkt slut, det är vårat beslut....
Sen beskrev jag problem som fanns om vi skulle som andra malde på om, men vi har aldrig haft planen på att sätta oss båda i arbete samtidigt.

Har aldrig behövt någon lösning, den har du hjärnspökat till själv.
När jag har jobbat har hon tagit hand om barnen, vad är problemet?
Jag har skrivit att nu när jag går hemma så kan hon om hon vill passa på och jobba eller plugga, upp till henne.
Har inte försökt lösa något problem vi inte har, en förälder går hemma med barnen, så vill vi ha det, punkt slut, det är vårat beslut....
Sen beskrev jag problem som fanns om vi skulle som andra malde på om, men vi har aldrig haft planen på att sätta oss båda i arbete samtidigt.
Ja, det måste vara mina hjärnspöken.

För du har väl hittat på allt du skriver om er situation.
Skulle jag leva och supa som du, så skulle jag också ha en apatisk fru som bara sitter i en soffa med Tiktok och Facebook hela tiden.

Börja förändra dig själv först istället för frun.

Då minar man, får vi se hur det går.
Fast funkar det bra får jag sätta i lite fler fläktar i datorn, den blev varm, fick dra ner på effekten och sätta fläktarna på max med afterburner.
Så minar med strypt kort för tillfället.

Satsa några kronor på Lotto,så kan det gå så här. Nu har hon fått stålarna på sitt konto & familjen har varit och shoppa i Bangkok idag.

received_833614683970019.jpeg

Nå nu är det ju inte jag som vunnit,utan lilla sambons äldre syster. Hon behövde verkligen dom pengarna då hon öppnade ett hälso café för ca 2 år sedan,gick bra i början men sedan förmodligen back hela tiden.
Så nu är det på gång att byta hus,köpa mercedes, bygga nytt hus till mamman och dela ut lite stålar till dom andra syrrorna.

Nå nu är det ju inte jag som vunnit,utan lilla sambons äldre syster. Hon behövde verkligen dom pengarna då hon öppnade ett hälso café för ca 2 år sedan,gick bra i början men sedan förmodligen back hela tiden.
Så nu är det på gång att byta hus,köpa mercedes, bygga nytt hus till mamman och dela ut lite stålar till dom andra syrrorna.
Mitt grattis var ämnat till vinnaren ;)

Kan vara bra för självkänslan att ge sig ut och arbeta.
Och ja det är hon som kollar, jag har inte sagt något.
Hon vill utbilda sig eller hitta ett ok jobb.
Nu har hon inte gjort det innan pga covid-19 och ovaccinerade, inte velat ta risken.
Jag är arbetslös, hon kan gött bidraga till hushållskassan när jag går hemma.
Även om dom öppnar upp så jag kan resa igen så skall jag hitta ett arbete med.
Får jag ett arbete, blir det ju svårt för henne att jobba för då måste någon ta hand om barnen, nu är jag hemma, så den biten är ju inget problem.
Vi har ju inga släktingar inom 50 mil som kan hjälpa till, så hon har ju fått ta hand om dom själv när jag vart ute och då inte kunnat arbeta pga det.
Än så länge vet vi inte när dom öppnar så jag som Svensk kan pendla.
Hon har gått hemma för vi haft barnen, jag hade inte stått för nåt uppehåll åt någon som inte velat arbeta själv.
Hade vi inte haft ungarna hade hon knappast kunna gå hemma och drälla....
Finns det inget dagis i närheten?
Mycket möjligt att det är sämre på den punkten än i Sverige.
Vad det gäller dagmammor så krävs det att man hittar någon som man har förtroende för.

Fick sålt lite krypto och satte in 420.000 baht på ett fondkonto på Thaibank för att visa immigration om 3 månader, inget som kommer göra en rik precis, tvärtom tror jag ja hade tjänat mer på hållt krypton men men som läget är med visum fick det bli så..
Dom sa i förrgår att aktie och bankkonto var ok så länge det var thailändskt, kryptokonto var inte godkänt.

Om ni vill bli rik börja med att läs denna artikel sedan läs boken rich dad poor dad sedan skaffa en idé och startkapital och säg upp dig. Jag startade med 5000 kr som jag hade jobbat ihop på lager och en Volvo 245. Sedan ge aldrig upp och kom aldrig tillbaka till det säkra ekorrhjuljobbet för då kommer du aldrig lyckas att bli rik.

Tillbaka
Topp