Om ni vill bli rika

Självklart, olika personer/inställning/förutsättningar.
2009 lade jag också upp Sinsod, 500k och 5B guld.
Känner mig inte blåst än så länge.

/ SatanG
Jag hade kanske men tveksam men jag känner ju till sinsod.
Inte frågat frugan, väck inte den björn som sover men jag och frugan har gift oss, svågern och hans fru har gift sig och aldrig hört talas om sinsod i själva byn, aldrig någon som nämt det ens förutom då systerdottern men dom bodde i annan by.
Är det så att i vissa delar existerar det inte?
Har inte ens sett buddistisk ceremoni ni visar..

Jag hade kanske men tveksam men jag känner ju till sinsod.
Inte frågat frugan, väck inte den björn som sover men jag och frugan har gift oss, svågern och hans fru har gift sig och aldrig hört talas om sinsod i själva byn, aldrig någon som nämt det ens förutom då systerdottern men dom bodde i annan by.
Är det så att i vissa delar existerar det inte?
Har inte ens sett buddistisk ceremoni ni visar..

Förstår helt klart tänket.
När sinsod kom på tal blev jag också tveksam, hur man sett och hört att vi faranger lätt blir lurade etc.
Håller med, om det inte kommer på tal så är det knappast något som man själv drar upp och alla kör ju inte med det.
Eftersom det var så viktigt med den ceremonin för min blivande fru, och jag hade pengarna, så såg jag inga större problem med att låta henne behålla kulturen/ceremonin som hon växt upp med. Så vi kompromissade och det mesta lämnades tillbaka efteråt. Lät svärmor behålla 90k.

Alltså är det inte viktigt för den man gifter sig med så kan man köra utan, är det viktigt så kan man väl tumma lite på sina principer och köra på det med kompromissen att den i huvudsak ska lämnas tillbaka efteråt. Det är ju mest show och skadar väl inte om man har pengarna tillgodo.

Vi hade ceremoni i frugans hus utanför Buriram för de släktingarna där, den riktiga ceremonin och registreringen i Bangkok. Inget storslaget utan vi hyrde en restaurang där vi även hade bröllopsfesten för ca. 150 pers.

/ SatanG

Vi körde bröllops ceremonin hemma hos svärföräldrarna, samma ställe som jag var på i helgen. Till ceremonin kom närmsta släkt. Två dagar senare var det stor baluns i byn. 350-400 gäster inbjudna. Scen byggdes upp och det bjöds på mat, dricka och underhållning. I 3 dagar pågick bröllopet. Har aldrig varit till ampö och registrerat. Själva bröllopet som var viktigt för svärföräldrarna och självklart min fru. Vi gifte oss borgerligt i sverige ca 6 månader innan. Vi har två bröllopsdagar men dagen för bröllopet i Thailand är självklart viktigast. Detta var 2009 så åren går :)

Mina Lundin Energy har hittils gått upp 5,78%. Jag hade hellre sett att de låg stilla och att vi slapp detta dårskap.
Har Mahe Energy som trampat upp 8% idag, kan behövas då de gått kasst under längre tid.
Annars vad det gäller oljepriset så har jag hört att Aramco sedan en tid tillbaka bygger/borrar och räknar med en fördubbling av källor. Vet inte tidsplanen dock men det bör ju kunna påverka oljepriset och tillgången på olja om/när de lyckas.

/ SatanG

Har Mahe Energy som trampat upp 8% idag, kan behövas då de gått kasst under längre tid.
Annars vad det gäller oljepriset så har jag hört att Aramco sedan en tid tillbaka bygger/borrar och räknar med en fördubbling av källor. Vet inte tidsplanen dock men det bör ju kunna påverka oljepriset och tillgången på olja om/när de lyckas.

/ SatanG
Sen får man tänka på att OPEC har strypt rätt kraftigt, kan hjälpa med etts kvartsvarv så går flödet upp och priset ner....

Som sagt när paniken lagt sig....
Påväg att återhämta sig.

Screenshot_20220226-075051.jpg

Tillbaka
Topp