Om ni vill bli rika

“I personally have been through, I think, like six bear markets now. And every time you’ve seen major advancements. That’s where the smart contract revolution came from. That’s where a lot of DeFi revolution came from.”

Köp en flygbiljett till Thailand vetja, varför skippa åka till Thailand i Juli om man funderar slänga bort pengarna på skräp.
Skräp vill jag inte kalla det något som har ett värde som är beständigt. Om biljett till thailand kostar 20 tusen i juli så kan jag lika gärna umgås med min son i sverige istället som jag gjorde förra året.

@andrejsdenruskige Chanel Boi får jag ta nästa år när jag tjänar miljoner på crypto... ;)

Screenshot_20220611-190458_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20220611-190520_Samsung Internet.jpg

Skräp vill jag inte kalla det något som har ett värde som är beständigt. Om biljett till thailand kostar 20 tusen i juli så kan jag lika gärna umgås med min son i sverige istället som jag gjorde förra året.

@andrejsdenruskige Chanel Boi får jag ta nästa år när jag tjänar miljoner på crypto... ;)

Nej det är skräp och inget värde som består om den används och slits.
Ren skit att kasta pengarna på och borde ligga i en tråd "om du vill bli pank och köpa onödig skit.."

Matic -15% idag så swappa till mig fler från miningen.
Och ser nu att gjorde det i tid för då hade inte det jag minar gått ner så mycket, gått ner mer nu.
Nu är jag på break even gällande elkostnad och mining pga nedgången.
Men hoppas går upp i framtiden, säljer ju inte det jag minar.

Nej det är skräp och inget värde som består om den används och slits.
Ren skit att kasta pengarna på och borde ligga i en tråd "om du vill bli pank och köpa onödig skit.."
Frugan har ju bara köpt 2hand hittills. Och 100.000 i väskor för ett år sedan är värt mer idag än 100.000 i valfri crypto ;)

Ja det är bäst att skynda sig spendera innan pengarna tar slut :)

/ SatanG
Nej jag spenderar minimum nu, får försöka få råd med en flygresa hem.
Investerade i ett nytt DP cert i Maj, den investeringen har redan betalt sig.
Funderar på hur länge jag skall köra på, var för länge i sträck i Thailand sist så har ingen direkt längtan till själva landet, var rätt trött på Thai det sista, var gött komma ombord och snacka med skandinaver igen.
Skall jobba på ett tag och lite kommer gå till investera och lite hålla i fiat.
Han inte ordna nytt valutakonto i NOK innan jag åkte på sjön så går ju direkt till baht, får se om det är rätt valuta.
Hårda krav nu på banken, trots att man vart kund länge och har aktier, fonder, konton, kreditkort så är det nu intyg från ambassaden för varje nytt konto man öppna, så han inte, mitt gamla hade dom stängt.

9k finns det flygresor för i Juli. Fanns någon för 7900 med den dag jag sökte.

Nej jag spenderar minimum nu, får försöka få råd med en flygresa hem.
Investerade i ett nytt DP cert i Maj, den investeringen har redan betalt sig.
Funderar på hur länge jag skall köra på, var för länge i sträck i Thailand sist så har ingen direkt längtan till själva landet, var rätt trött på Thai det sista, var gött komma ombord och snacka med skandinaver igen.
Skall jobba på ett tag och lite kommer gå till investera och lite hålla i fiat.
Han inte ordna nytt valutakonto i NOK innan jag åkte på sjön så går ju direkt till baht, får se om det är rätt valuta.
Hårda krav nu på banken, trots att man vart kund länge och har aktier, fonder, konton, kreditkort så är det nu intyg från ambassaden för varje nytt konto man öppna, så han inte, mitt gamla hade dom stängt.

Bra där.
Håller självklart med om att man bör spendera sina pengar klokt.

Ta familjen en sväng till Sverige kanske?
När jag var på ambassaden sist så frågade jag hur det funkar med att behålla pojkarnas svenska pass. Det kan gå lättare men generellt kvalificeras de om de spenderat 4 månader i Sverige, sammanlagt.
För oss som kör Bilingual har de ju lov i April och Oktober, inte bästa tiden att åka på och svårare om de ska ta ledigt från skolan när de är äldre.
Vi drar till Sverige, en snabbis, om en månad.

/ SatanG

Tillbaka
Topp