Om ni vill bli rika

Okej jag har noll användning för mina cake nu så sätter dom i pool i ett år. De var värda 12 tusen dollar ett tag nu en spottstyver

Screenshot_20220612-154838_Trust Wallet.jpg

Skräp vill jag inte kalla det något som har ett värde som är beständigt. Om biljett till thailand kostar 20 tusen i juli så kan jag lika gärna umgås med min son i sverige istället som jag gjorde förra året.

@andrejsdenruskige Chanel Boi får jag ta nästa år när jag tjänar miljoner på crypto... ;)

Screenshot_20220611-190458_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20220611-190520_Samsung Internet.jpg
Köpte en ny Louis vuitton till tjejen idag.
Hon blev jätteglad
IMG_20220612_222311.jpg

600 baht

Mer ska dom inte kosta.
Håller ett par mån, slit släng å köp nytt.
Hon har som tur e inte fattat det här med märkesprylar å jag tänker inte lära henne.
Samma här, frugan känner inte till dom där märkena, det skall stå fashion på, det räcker ;)
Märkeskläder och prylar har hon som tur är noll koll på.
Köpte med dyr parfym hemma i början, kända märken men dom kände hon inte till och gav bort för lukta för mycket.

Sista åren har det vart mer rymliga tygväskor som gäller, alltid massa för ungarna som skall med.
Sist en JIB tygväska jag fick från datoraffären, den har hållt bra ;)

Frun kör lite gott och blandat.
En tygpåse från McD har även det fungerar.
För min del spelar det ingen större roll om det köpa väskor eller annat. Så länge dessa används och inte placeras på någon hylla för att endast beskådas så är det ok.

Däremot så skulle jag inte släppa in några kopior och frun är inte intresserad av kopior heller. Då bör hon hellre sin McD väska.

Jag såg nåt program på TV för ett antal år sen där modeexperter
från Stureplan påstod sig lätt kunna skilja "äkta" väskor från kopior, men det kunde dom inte. Tror att dom hade minst hälften fel i sina analyser, huva.

Jag såg nåt program på TV för ett antal år sen där modeexperter
från Stureplan påstod sig lätt kunna skilja "äkta" väskor från kopior, men det kunde dom inte. Tror att dom hade minst hälften fel i sina analyser, huva.
Det är skillnad på kopior från Dubai och Thailand. LV väskor brukar vara mest kopierad och är rätt enkelt ofta då de inte är så noga när de klipper till matrialet. En äkta så stämmer dimensionerna exakt.

Screenshot_20220612-215610_Samsung Internet.jpg

Ett exempel på en (gammal) äkta. Dimensionerna är exakta när varje stycke börjar med en detalj och slutar med samma detalj på andra sidan. Trots att det är en skarv i mitten

Sen har du koppar i knappar som oxiderar över tid och självklart matrialet och sömmar som är gjorda att hålla i generationer

Detta är min nessesär för min tandborste och mediciner.. ;)

20220612_221924.jpg

Man kan berika sig på att skära ner utgifter utan att därmed uppleva några stora nackdelar. Nu har jag det ekonomiska resultatet av investeringen av en 370 W solpanel efter en månads bruk. Panelen minskade elräkningen med 25%. Om två år har jag sparat in de 470 Euro jag spenderat. Dock, en liten återkommande arbetsinsats krävs, solpanelen skall spolas ren av en gång i veckan. Den smällen får man ta.

el.png

Man kan berika sig på att skära ner utgifter utan att därmed uppleva några stora nackdelar. Nu har jag det ekonomiska resultatet av investeringen av en 370 W solpanel efter en månads bruk. Panelen minskade elräkningen med 25%. Om två år har jag sparat in de 470 Euro jag spenderat. Dock, en liten återkommande arbetsinsats krävs, solpanelen skall spolas ren av en gång i veckan. Den smällen får man ta.

el.png
Dom säljer solpaneler på DoHome i Thailand, var inte dyrt, hade många olika storlekar.
Thailand verkar vara stor exportör av solpaneler och billigt.
Har ju vart många artiklar om solpaneler och importen från Thailand till USA, gällande skatter.
Nu hade man skjutit det på framtiden det planerade skattepålägget i USA för att importera billiga solpaneler från bla Thailand.
Funderat på om man skulle klä terasstaket och taket över carporten med paneler.

Tillbaka
Topp