Om ni vill bli rika

 
”Kungen av krypto” står åtalad för bedrägeri och penningtvätt efter den misstänkte fiffelkarusellen med kryptobörsen FTX. Att man beslagtagit mer än 55.000.000 aktier i Robinhood är väl OK, men 115 års fängelse...
Då släpps han ju först ut när han fyllt 146 år.
 
Flsggsignaler.

20230118_105606.jpg
 
Alltid intressant att följa sånt man inte förstår sig på över tiden. Ibland är det närmast underhållande. ;)


"... Någonstans där tycker ”vän av ordning” att det borde ha varit ”game over” för kryptokalaset. Kryptovalutor har inte visat någon större funktionalitet, vare sig som transaktionsmedel eller värdebevarare. Det samma gäller även andra tillämpningar av den så kallade blockkedjetekniken, som ”web 3.0”.

Inga genombrott har rapporterats, men flera högtflygande projekt har avbrutits. Kryptovalutornas ”halvsyskon” Non Fungible Tokens, NFT, har också kollapsat i värde. Bedrägerier och blåsningar har dock varit ymnigt förekommande. Den som vill se en tidslinje över de senare kan gå in på sajten web3isgoinggreat.com. ..."
 
Alltid intressant att följa sånt man inte förstår sig på över tiden. Ibland är det närmast underhållande. ;)


"... Någonstans där tycker ”vän av ordning” att det borde ha varit ”game over” för kryptokalaset. Kryptovalutor har inte visat någon större funktionalitet, vare sig som transaktionsmedel eller värdebevarare. Det samma gäller även andra tillämpningar av den så kallade blockkedjetekniken, som ”web 3.0”.

Inga genombrott har rapporterats, men flera högtflygande projekt har avbrutits. Kryptovalutornas ”halvsyskon” Non Fungible Tokens, NFT, har också kollapsat i värde. Bedrägerier och blåsningar har dock varit ymnigt förekommande. Den som vill se en tidslinje över de senare kan gå in på sajten web3isgoinggreat.com. ..."
Vissa tror att när något nytt kommer så är det bara att slå på knappen så är det igång.
Det är under utveckling, nu är förinvestering, web 3.0 är inte i bruk än.
Under utveckling så är det vanligt att många högtflygande projekt går under, samma var det under it bubblan.
Många högtflygande it projekt som kraschade men när marknaden rensats ut, utvecklingen nåt fram så är det nåt vi inte kan vara utan idag.
Idag är IT vardag och nåt alla brukar i sin vardag.
Tänk om du hade behövt sitta där i din foliehatt, med skrivmaskin, telegraph och postgång.

Vi får se, jag är med och går det så kanske man är rik om 10 år, går det inte så ingen större förlust, skall ha lite risk i portföljen.

Men sitta hänga med på nåt jag inte investerar i, inte har intresse av eller inte påverkar mig och ägna lång tid att läsa och sitta i en foliehatt och dissa på nätet är för mig ännu oförståeligare men även dom behövs.
för utveckling behövs motstånd.

Själv tänkte jag börja kolla lite på sonens julklapp, trots många år sen IT kom in i vår vardag så förstår majoriteten inte den.
För barn 8-16 år står det, jag tror en motsvarande bok för 65-80 åringar hade fått varit som en bildbok om lokomotiv för 0-3 åringar ;)

20230121_170348.jpg


20230121_170416.jpg
 
Jag fick månadspeng i förrgår så satt i månadssparande idag blev indexfond, Thaifond, BNB och SOL. 2/3 i fonder och 1/3 i krypto.
Nåt och göra på bakfyllan, usch 6 öl och seg dagen efter, blir coca cola till middagen.
La du ner miningen av krypto? Blir det ingen vinst längre eller är det för mycket meck?
 
Jag fick månadspeng i förrgår så satt i månadssparande idag blev indexfond, Thaifond, BNB och SOL. 2/3 i fonder och 1/3 i krypto.
Nåt och göra på bakfyllan, usch 6 öl och seg dagen efter, blir coca cola till middagen.

Ja det var månadspeng här med :)
Indexfonder är nåt jag länge rekat men i dessa oroliga tider har jag gått över mer på aktivt förvaltade fonder (inkl hedgefonder) som kan bromsa nedgångar och skapa mindre volatilitet, samt långa obligationer. Vart handlar du, själv använder jag Nordnet/SEB.

Var försiktig, visserligen är trendlinjen nedåt bruten nu men mycket pekar på nedgångar och stor volatilitet.

/ SatanG
 
Ja det var månadspeng här med :)
Indexfonder är nåt jag länge rekat men i dessa oroliga tider har jag gått över mer på aktivt förvaltade fonder (inkl hedgefonder) som kan bromsa nedgångar och skapa mindre volatilitet, samt långa obligationer. Vart handlar du, själv använder jag Nordnet/SEB.

Var försiktig, visserligen är trendlinjen nedåt bruten nu men mycket pekar på nedgångar och stor volatilitet.

/ SatanG
Handlar på Bualuang/Bangkokbank.
 
 
 
Tillbaka
Topp