Om ni vill bli rika

Ok, bra att du säger, visste inte med mig att jag försöker lyfta att jag har noll, svårt att veta ibland hur man uppfattas men att jag lyfter min fru, och mycket gärna andra framgångsrika thailändskor också, beror på att jag vill dela även den bilden. De är inte normen utan klumpas oftade ihop som "lampaffärsbiträden", en gravt korkad uppfattning jag vill syna genom att visa på en motsatt bild.

Jag anser mig inte rik, det beror inte på vart någon gräns går utan så jag ser mig. Har varit både pank och mångmiljonär, numera känns ekonomin trygg. Dvs vi skulle lösa det även om det värsta händer eller båda skulle bli utan inkomst, jag ser mig fortfarande inte som rik.

Ja hon ligger någonstans runt den siffran du nämner, ganska bra iaf för att komma från den bakgrunden. Hade hon varit expat så hade den varit bra högre men det kommer, hon är bara 43 ;-)

/ SatanG
Hej

Uppskattar att du lyfter fram att din fru är framgångsrik, gör själv lite liknande inlägg ibland även om det inte handlar om samma nivå för min fru, hon ligger fortfarande under miljonen, det alldeles för många som har en väldigt stereotyp, negativ och fördomsfull bild av Thailändskor och en del t.o.m kvinnor i allmänhet.

Mvh isan lover

Ok, bra att du säger, visste inte med mig att jag försöker lyfta att jag har noll, svårt att veta ibland hur man uppfattas men att jag lyfter min fru, och mycket gärna andra framgångsrika thailändskor också, beror på att jag vill dela även den bilden. De är inte normen utan klumpas oftade ihop som "lampaffärsbiträden", en gravt korkad uppfattning jag vill syna genom att visa på en motsatt bild.

Jag anser mig inte rik, det beror inte på vart någon gräns går utan så jag ser mig. Har varit både pank och mångmiljonär, numera känns ekonomin trygg. Dvs vi skulle lösa det även om det värsta händer eller båda skulle bli utan inkomst, jag ser mig fortfarande inte som rik.

Ja hon ligger någonstans runt det du gjorde, ganska bra iaf för att komma från den bakgrunden. Hade hon varit expat så hade den varit bra högre men det kommer, hon är bara 43 ;-)

/ SatanG
55555 jo du är ofta väldigt tydlig med att det är din fru som har inkomsten och står för försörjningen.
Inget illa med det, är ju bra men du skriver som att hon står för och du bidrar med noll.

Det fortsätter att gå utför för svenska kronan såg jag precis i Aftonbladet jämfört med Euron och går ju ännu sämre jämfört med Dollarn.

Ny bottennotering för kronan​

11.56
Niklas Gustafsson

DELA
Den svenska kronan nådde under måndagen en ny bottennotering, då låg den svenska kronan på växelkursen 11:97 kronor per euro, det rapporterar TT.
I år har kronan tappat drygt 7 procent mot euron. De senaste tio åren ligger nedgången på nästan 40 procent.

Igår öppna jag mitt första ISK, börja spara i Sverige.
Tog ut 12 aktier igår som blir startskottet, börjar med 2000 per aktie.
Sen är planen hålla 12 aktier 1000kr per aktie per månad i sparande.

20230928_154123.jpg

20230928_154123.jpg

Du glömde AkerBP. Jag ska göra mitt intåg (indirekt) och bara det gör ju att aktien och marknaden bör få glädjefnatt av denna otroliga kompetens som ser till att Valhall blir färdig i tid och med ett oerhört gott resultat.

20230928_154123.jpg
Har du koll på skattereglerna i ISK? Räntan har gått upp så för att tjäna på ISK jämfört med vanlig depå måset du omsätta innehaven. Det är säljen, och utdelningar, du sparar skatt på. ISK jämfört med vanlig depå. Insättningar av likvida medel är en del av beräkningsunderlaget.

Har du koll på skattereglerna i ISK? Räntan har gått upp så för att tjäna på ISK jämfört med vanlig depå måset du omsätta innehaven. Det är säljen, och utdelningar, du sparar skatt på. ISK jämfört med vanlig depå. Insättningar av likvida medel är en del av beräkningsunderlaget.
Ja jag har kollat.
Men du fick mig tänka på en sak, skall jag bara köpa och hålla kanske det är bättre med depå nu.
Lönen kommer om 20 min, räntan kommer ju gå upp.
Nu blev det mer att tänka på.

Senast ändrad:
Ja jag har kollat.
Men du fick mig tänka på en sak, skall jag bara köpa och hålla kanske det är bättre med depå nu.
Lönen kommer om 20 min, räntan kommer ju gå upp.
I dagsläget är det förmånligare med ISK om direktavkastningen är minst c:a 3%, även om du inte tänker sälja de närmsta åren.

Politikerna är ju som de är, så de pratar om "fribelopp" på de första 300 000, istället för att återställa och ta bort den där extra 1% som de införde när räntan var obefintlig och ISK blev "för" förmånligt. :xmas_smiley:

Jag tycker det är bekymmersamt att folk litar på våra prognoser. Man ska nog ha lite mer attityden som man har om meteorologers prognoser”.
Riksbankschefen Erik Thedéen 2023

Köp när det är Rea.

Now, as the Federal Reserve grapples with a $33 trillion U.S. "debt death spiral," Jefferies' analysts have warned the Fed will be forced to restart its money printer—potentially collapsing the U.S. dollar and fueling a bitcoin price boom to rival gold.

Stockholmsbörsen är nära sin näst bästa dag på året.

Detta efter två ledamöter från amerikanska centralbanken uttalat sig om att ytterligare räntehöjningar kanske inte behövs.

– Behovet av ytterligare åtstramningar i penningpolitiken kan bli mindre, säger Fed-anslutna Dallasbankens vd Lorie Logan till Bloomberg.

Inte kommit in på Avanza sen igår vid lunch.

"Nätmäklaren Avanza har utsatts av en så kallad ddos-attack på tisdagen vilket inneburit att en del kunder haft problem med att logga in på sina konton.

”Det började ungefär vid 11-tiden i dag”, säger Avanzas kommunikationschef Sofia Svavar."

Inte kommit in på Avanza sen igår vid lunch.

"Nätmäklaren Avanza har utsatts av en så kallad ddos-attack på tisdagen vilket inneburit att en del kunder haft problem med att logga in på sina konton.

”Det började ungefär vid 11-tiden i dag”, säger Avanzas kommunikationschef Sofia Svavar."

Var samma med Swedbank igår

Ja Swedbank, Nordnet och Avanza men på Avanza kommer jag fortfarande inte in.
Jag kommer inte ens in på deras websida avanza.se och ser på Avanzas fb-sida att andra som fortsatt inte kommer in.

Testa att byta ut din lokala dns mot google. Brukar lösa sådana problem

Om du är utomlands kan det också bero på att dom blockat anrop från vissa länder där attacken kommer från i sina brandväggar för att skydda sig

Tillbaka
Topp