Om ni vill bli rika

Sedan om man gillar prylar har nog inget med privatekonomi att göra. Har man sett exempel på. Finns storfräsare här som handlar på Big C. Och det finns loppishandlare som handlar på Harrods.

Man har olika intressen.

En del intresserar sig för att klanka ner på skribenter. Andra uppskattar när folk delar med sig av sitt vardagsliv och tom. berömmer emellanåt.

Ja, alla har sina intressen.
Jag har absolut inget mål att bli rik eller spara pengar.
Jag brukar använda upp ”det mesta” av lönen.
Självklart har jag en liten buffert utifall att och jag skulle kunna köpa både en väska och en klocka om jag känner för det.

Jag lever inte något lyxliv som passar på Instagram och jag har inte som mål att göra det heller.
Jag har till och med en billig bil i dagsläget.

Jag gör däremot säkert korkade saker, rent ekonomiskt. Men jag är ganska bekväm av mig, så den kostnaden får man ta.
För att reta folk så får jag ta en skärmdump på 12 månaders förbrukning. Alltid retar det någon.

IMG_0255.png

Kastar in för 2022 också

IMG_0256.png

Sverige är faktiskt ganska förmånligt (om än inte så perfekt med 3:12 reglerna).
Norge har däremot bedrövliga regler. I Norge är det vettigare att inte äga ett skit då förmögenhetsskatt och annat skapar problem för egna företagare.
Nä det är under 3:12 jag har ”hamnat” med mina bolag. Då blir det väldigt mycket skatt och lönar sig inte med endast utdelning och låg lön. Krävs lite planering för att få ned skatten.

Nä det är under 3:12 jag har ”hamnat” med mina bolag. Då blir det väldigt mycket skatt och lönar sig inte med endast utdelning och låg lön. Krävs lite planering för att få ned skatten.
Ja den som säger att man ska ta max utdelning från sitt fåmansbolag för att det är låg skatt vet inte vad han snackar om. Det ses som lön och blir max skatt inkl statlig skatt.

Efter att värnskatten försvann så sjönk skatten från 60% till ca 55%.

Ligga passiv i fem år och 25% skatt är ett alternativ.

Hans norska är ju helt bedrövlig och likaså hans svenska.
Det är väl inte mitt fel om sanningen svider.
Hade Einar varit på en arbetsplats så hade det inte varit långvarigt.
Ja men om det nu är så att han har läs och skrivsvårigheter så är det ju såklart helt ok att tråka honom för det på ett publikt forum.

Skatte-flygt til Thailand , då sverige-har-best-skatt .skatter svenskane til Sverige . Bare dumme nordbagger skatter til Thailand

Nå kan det bli mange nye arbeidsplasser i Sverige , nå når Sverige er med i Nato , det skulle Sverige vert for mange år siden . Siden dei produksera krigsmatriel , Sabb stridsflygplan , svensk stridsvagn . Ubåter har Sverige produksert i 50 år på Cockum Skåne ,men ikke solgt noe . Hvor mange miljarder har sverige kasta bort , uten ett salg . En regel i Nato . Dei kjoper ikke krigsmatriel av land utanfor natoland . Norge har fulle ordreboker på krigsmatriell . Og må bygge mange nye fabrikker ,

Rett meg om jeg har feil .

Nå kan det bli mange nye arbeidsplasser i Sverige , nå når Sverige er med i Nato , det skulle Sverige vert for mange år siden . Siden dei produksera krigsmatriel , Sabb stridsflygplan , svensk stridsvagn . Ubåter har Sverige produksert i 50 år på Cockum Skåne ,men ikke solgt noe . Hvor mange miljarder har sverige kasta bort , uten ett salg . En regel i Nato . Dei kjoper ikke krigsmatriel av land utanfor natoland . Norge har fulle ordreboker på krigsmatriell . Og må bygge mange nye fabrikker ,

Norge og Tyskeland bygger ubåter tilsammans , med verft i Norge og Tyskeland .

Ja men om det nu är så att han har läs och skrivsvårigheter så är det ju såklart helt ok att tråka honom för det på ett publikt forum.

Han har inga läs- eller skrivsvårigheter.
Möjligtvis har han problem med förståndet.

Han skriver på dialekt, vilket han inte verkar veta. Då är det inte dyslexi utan snarare en fullständigt omedveten varelse.

Han har inga läs- eller skrivsvårigheter.
Möjligtvis har han problem med förståndet.

Han skriver på dialekt, vilket han inte verkar veta. Då är det inte dyslexi utan snarare en fullständigt omedveten varelse.
Jaha ja det var nån som skrev att han inte kunde skriva på Norska, och tydligen inte svenska heller. Jag har nog iof aldrig sett att han skrivit på svenska.

Sen antyds det att han är förståndshandikappade också.

Näväl det är helt ok att göra på ett publikt forum, tur det inte var i en skola eller på en arbetsplats. Då hade både förövare och chefer rykt blixtsnabbt.

Jaha ja det var nån som skrev att han inte kunde skriva på Norska, och tydligen inte svenska heller. Jag har nog iof aldrig sett att han skrivit på svenska.

Näväl det är helt ok att göra på ett publikt forum, tur det inte var i en skola eller på en arbetsplats. Då hade både förövare och chefer rykt blixtsnabbt.
Du läser Thaisnack som fan läser bibeln. :thumbsdown:

Han skriver ungefär som när Walter skriver.
Walter är dock medveten att han inte skriver på svenska och tjatar inte emot.

Hade det varit en arbetsplats så hade nog din älskling inte fått sig en anställning.

Även Einars vita riddare hade nog fått lämna innan provanställningen var över.

Det kan iof inte behöva vara medfött... säkert kommit med åldern.

@apknug
Hjälp mig med detta.
Ska vi verkligen rätta honom om han har fel?

Tillbaka
Topp