Om ni vill bli rika

Nja köpte 3000 st för runt 180 kr för en del år sedan börjar ju närma sig en miljon. Är det enda investment bolaget jag har man får ju en hel del av bolag som man inte förstår eller är så intresserad av eller orkar sätta sig in i , är lite som jag ser på det och så är det välskött och ger utdelning.
Köpte 2000 st Kongsberg för ca 240 kr samtidigt, tänkte tja lite marint och så ett andra ben försvarsindustri att stå på kanske inte är så fel, vilket det inte var med uppgång på ca 420 %.
Jag säljer inte så ofta med det händer då jag tycker det blir lite för mycket att hålla reda på brukar hålla mig mellan 15- 25 olika bolag i branscher som jag någorlunda hum om intresse av.
Har frångått det några gånger med dåligt resultat. tex spel Embracer, läkemedel tycker jag också är svår begripligt, där passar ju Investor in.
Men Kongsberg lurar jag på att sälja av en del och öka i bla Nordea och Norska Kritron, där det är svenskar i ledning så det ju positivt;).
SSAB och bla deras pansarstål är ju intressant i dessa tider.
Håller mig till max 12 bolag så har översikt.
Embracer hade jag tur med, köpte när rasade kraftigt en dag i våras sålde 2 dagar efter med +5% eller +10%. Minns inte.
Men inget jag hade i portföljen annars, köpte på andras panik.

När vi inte längre fick förnya våra BankID sålde vi av våra portföljer.
SWEBBTV har satsat på en portfölj som medlemmarna kan följa.
Den innehåller för dem som är intresserad.
Electra
Handelsbanken A.
IPC
Lundin Gold,
SAAB,
Scandinavian Astor G
Volvo B
Silvercert hävstång 2 ggr.

59807.webp
Från + 90 000 till detta :confused:

Blir nog att ta sig en stänkare idag,vissa investeringar gick bra idag.
Men inget jag sålt av & tagit hem vinst av.

Screenshot_20250224_172140_Nordea Mobile.webp
Trevligt! Och så länge som man inte säljer råkar man inte ut för detta:
Kapitalvinstskatten i Spanien (värdepapper etc) är 19-23 %
Dock 28 % skatt på inkomst över 300 000 EUR. Det är inte så många som råkar ut för det.

Senast ändrad:
S/MP tvingade AP fonderna att köpa för 6 miljarder av pensionspengarna i den skiten, värdet skrevs nyligen ner till noll.
Sen snackar S om att skatten behöver höjas, horribelt slöseri.

/ SatanG
Bara att ta bort S fingrar från syltburken skulle ge samma resultat som att dubbla skatterna. Det du beskriver är bara ett exempel på politisk inkompetens. Och ja baronen, det finns exempel från alla sidor. Därför är det bäst att hålla politiker borta från syltburkarna.... :afro:

Volvo fortsätter att tuffa på,men få se hur länge till.
Är väl många som vill in nu före utdelningen & det som kan vara en av anledningarna till det som driver upp kursen.Och även kursrekar av olika finansinstitut/banker.

Screenshot_20250227_094253_Chrome.webp

Volvo fortsätter att tuffa på,men få se hur länge till.
Är väl många som vill in nu före utdelningen & det som kan vara en av anledningarna till det som driver upp kursen.Och även kursrekar av olika finansinstitut/banker.

Screenshot_20250227_094253_Chrome.webp

Det blir väl normalt en dip vid utdelningen.
Men över 2% på en dag är riktigt bra. Utvecklingen i år är inget att vara ledsen över

Då får man gratulera till den affären.
Ett bra tillskott till pensionen.

Glöm inte att använda pengarna också
Just det, använd pengarna! Vårt sparande har gått till en trygg pension. Har sparandet gått över förväntan kan man sluta jobba tidigare och ägna sig åt sina hobbys. Har man inte varit ute i Världen är resor en bra investering.
Allra roligast är när man kan hjälpa till ekonomisk där det finns ett verkligt behov.

Just det, använd pengarna! Vårt sparande har gått till en trygg pension. Har sparandet gått över förväntan kan man sluta jobba tidigare och ägna sig åt sina hobbys. Har man inte varit ute i Världen är resor en bra investering.
Allra roligast är när man kan hjälpa till ekonomisk där det finns ett verkligt behov.

Verkligt behov!

IL kan säkert placera pengarna åt dig.
Sina egna pengar placerar han däremot inte där dom behövs

Tillbaka
Topp