Otur

• Trådstartare Trådstartare dragan
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man lär sig av sina misstag...
Jag skulle idag bett henne skicka kopia av hennes stämpel på ambassaden att hon verkligen har visum och sedan köpt en biljett till henne via internet.

"krister " sa:
Man lär sig av sina misstag...
Jag skulle idag bett henne skicka kopia av hennes stämpel på ambassaden att hon verkligen har visum och sedan köpt en biljett till henne via internet.
Tidigare fick man inte visum om man inte kunde visa upp flygbiljett och sjukförsäkring.Jag förmodar att det är så fortfarande. 8)

Kan visa upp en bokad billjett behöver inte vara utköppt gjorde så för frugan biljetten köpte vi ut när visumet var klart, vill minnas att vi betala 1000 baht i bokningsavgift.

Många av dessa avatarer som dykt upp och råkat ut för något skriver på ett liknande sett låter som trolleri igen som vissa skrivit som sagt går troll i många avatarer.

När kan vi förvänta oss ett inlägg från Dragan?.....
Han borde väl vara hemma från banken nu?<<<<<

"Ubon " sa:
När kan vi förvänta oss ett inlägg från Dragan?.....
Han borde väl vara hemma från banken nu?<<<<<

Nu kan vi kanske hoppas på ett utlåtande om hur det gick. Men när du skrev inlägget så var klockan 07:57 i Sverige. Jag tror aldrig att en bank har öppnat så tidigt (om det inte gäller Internetbank förstås).

Han kanske har hoppat av som många andra synes har gjort. Tittar man tillbaka på forumen så ser man att det förekommer mycket spydigheter. Det är 2 750 som har anmält sig till forumet och hur många är det som är aktiva nu. Ska inte det här vara: Hjärtligt välkomna att deltaga i diskussionerna här på ThaiSnack.se - Det vänliga forumet. Det kanske går att vända det tillbaka till det var från början.

"Farang53 " sa:
Han kanske har hoppat av som många andra synes har gjort. Tittar man tillbaka på forumen så ser man att det förekommer mycket spydigheter. Det är 2 750 som har anmält sig till forumet och hur många är det som är aktiva nu. Ska inte det här vara: Hjärtligt välkomna att deltaga i diskussionerna här på ThaiSnack.se - Det vänliga forumet. Det kanske går att vända det tillbaka till det var från början.

Killen jobbar, han dyker säkert upp så småningom.

Hallojs.
Idag har det hänt saker må ni tro. Jag ska berätta först innan jag försöker svara på alla inlägg som ni har gjort. Jag fick ta ledigt från jobbet i morse för att åka till banken där fick jag hjälp med att föra över pengar till min tjejs bankkonto det kommer att ta tre bankdagar innan hon har fått pengarna. När jag kom hem från jobbet så har jag suttit och skypat med tjejen och nu till det otroliga hon har fått tillbaka sin handväska med bl.a. pengarna efter att mc tjuven stal hennes väska så var han med om en mc olycka och när polisen kom dit och hittade tjejens väska och hittade hennes id-kort så var det ju en lätt match för polisen att återlämna väskan med allting i till henne. Nu hade jag ju inte behövt att skicka nya pengar om jag hade vetat detta men det gör inget för tjejen måste ju betala för hotel och mat i huvudstaden. Idag har tjejen köpt en biljett till Sverige men hon kunde inte betala allt kontant eftersom hon har utgifter där hon är nu så på måndag när dom nya pengarna kommer ska hon slutbetala biljetten. Den 25 januari kommer hon till Arlanda.

"bson " sa:
Varför inte skicka ner ditt visa kort på en gång, då slipper hon ju blir rånad på kontanter ;D

Det går ju inte då måste jag ju ge henne koden och den är hemlig och för det andra så kan ju inte jag vara utan visa kortet en vecka.

"Ubon " sa:
Trolleri trollira...........

Köp 2 biljetter, 1 till tjejen, 1 till buffeln, tag buffeln till en vetrinärbesikning,
den lär snart bli fruktansvärt sjuk, 2 flugor i en smäll, gör mänskligheten en tjänst,
använd [ko _ndom].....

Vad menar du jag fattar ingenting av vad du skriver. Jag tycker du verkar vara taskig.

lycka till dragan.

dum fråga hon har väl varit på ambasaden o fixat besöksvisa??
för det har du inte skrivit om

Önskar sig all lycka Dragan. Jag vill att du skall vara lite försiktigare i fortsättningen. Det finns resebyråer i alla städer, men hade du gjort som jag sa att köpa på nätet hade du garanterat sparat pengar åtminstone hotellpengarna. Skall du eller hon bo i Bkk så kan jag hjälpa att hitta billigt boende, finns ett splitter nytt hotell för 800 om dagen i korsningen Ladprao/Ratchadaphisek, som heter My Bed. Billigare än så, ja då finns de kaosarn road men då diskriminerar 99 procent av hotellen Thailändare, troligen pga att dom "jobbar med faranger"...
Dessutom finns det stor risk att hon inte har någon biljett när hon skall tillbaka till Thailand.

PS. fyller härmed 100 inlägg och är rätt nöjd, kul att dela lite erfarenheter. Blir nog minst 1000 innan jag tröttnar... eller ännu fler. Tack till Farang53 som vart min debattmotståndare, jättekul... :o ;D ;D

När jag bjöd hit tjejen på besöksvisa förra året så köpte jag en biljett av jorden.se sen fick jag ett bokningsnummer som jag skickade ner till henne med sms. efter det så gick hon in på en av dataterminalen på flygplatsen och fick ut sin biljett som var ställd på henne.
Detta var för Norwegian.
jag vet inte om man kan spärra biljetten så den inte går återlösa biljetten som den är ställd på, för att vara på säkra sidan.

"dragan " sa:
Det blir ju både dyrt och jag förlorar ju arbetsinkomst om jag ska åka dit själv med pengar. Jag var ju där i juni förra året. Det var en lång och jobbig resväg. Jag är glad att min tjej klarade sig helskinnad från rånet. Nu blev hon ju också tvungen att låna pengar av en vän som är med henne i Bangkok dom blev ju tvungna att ta in på hotel där tills dom nya biljettpengarna kommer. Jag ska till banken i morgon och skicka nya och jag måste skicka lite extra så det täcker hotelkostnaden och maten dom måste äta för dom extradagarna det är dyrt att vara i huvudstaden.

Det viktigaste är att hon inte blev skadad fysiskt vid rånet, - fegt att ge sig på en liten tjej, men så kan det vara tyvärr...Lycka till i fortsättningen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp