Otur

• Trådstartare Trådstartare dragan
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
D

dragan

Gäst
Hallojs.
Jag träffade en tjej i somras när jag var i pattaya. När jag kom hem så fortsatte vi att prata ed varandra via datorn. Hon vill komma hit och vi har ordnat med alla papper. Jag skickade pengar till en biljett som hon ska köpa i Bangkok. Hon hade sån otur att hon blev rånad på pengarna när hon kom till Bangkok. En mopedist stal hennes handväska ett kvarter ifrån resebyrån. Nu är det bara att skicka ner biljettpengar en gång till. Det är en flicka från landet och hon såg antagligen bortkommen ut i huvudstaden alltså ett lätt offer att råna.

Ja vad säger man, otur!
Skulle nog åka ner med pengarna själv om jag var du.

Lycka till!

Det blir ju både dyrt och jag förlorar ju arbetsinkomst om jag ska åka dit själv med pengar. Jag var ju där i juni förra året. Det var en lång och jobbig resväg. Jag är glad att min tjej klarade sig helskinnad från rånet. Nu blev hon ju också tvungen att låna pengar av en vän som är med henne i Bangkok dom blev ju tvungna att ta in på hotel där tills dom nya biljettpengarna kommer. Jag ska till banken i morgon och skicka nya och jag måste skicka lite extra så det täcker hotelkostnaden och maten dom måste äta för dom extradagarna det är dyrt att vara i huvudstaden.

Otur dragan, sånt händer. Bra att du skickar lite extra för det är inte säkert hon vågar berätta för dig om alla utgifter. Lycka till och glöm inte berätta hur det går :D

Menar du att det kan bli mera utgifter än mat och hotell? Hon säger att det är dyrt i huvudstaden. Nästan dubbla priset mot pattaya. Hur många dagar tar det innan dom nya pengarna är hos henne om jag går till banken i morgon och ber dom skicka pengar till tjejen?

Jag förstår vad b-tung menar. Inte för att man ska misstro folk och så men hur väl känner du henne egentligen? Det är allt en och annan farang som har skickat pengar till biljetter och sen har tjejen blivit så kallat rånad. Ett enkelt sätt för en fattig tjej att skaffa sig extra pengar och lite guldkant på tillvaron.
Varför bokar du inte en biljett hemifrån istället om du nu inte vill åka ner? Det kan kanske vara en god idé, så slipper hon ju rånrisken.
Lycka till med ert förhållande.

Jag ska lägga mej nu så jag kan stå utanför banken i morgon när dom öppnar. Jag förstår inte vad du menar med att boka biljett hemifrån. Tjejen ska ju inte åka från Sverige till Thailand. Hon ska åka från Thailand till Sverige.

"dragan " sa:
Jag ska lägga mej nu så jag kan stå utanför banken i morgon när dom öppnar. Jag förstår inte vad du menar med att boka biljett hemifrån. Tjejen ska ju inte åka från Sverige till Thailand. Hon ska åka från Thailand till Sverige.
Numera är de flesta biljetter elektroniska, alternativt kan man skicka ner biljetter. Som sagt finns många som blir rånade på det ena och det andra. I ditt fall var det säkert ett riktigt rån :)

"dragan " sa:

Vilken tid öppnar banken där du bor?

"dragan " sa:
Hallojs.
Jag träffade en tjej i somras när jag var i pattaya. När jag kom hem så fortsatte vi att prata ed varandra via datorn. Hon vill komma hit och vi har ordnat med alla papper. Jag skickade pengar till en biljett som hon ska köpa i Bangkok. Hon hade sån otur att hon blev rånad på pengarna när hon kom till Bangkok. En mopedist stal hennes handväska ett kvarter ifrån resebyrån. Nu är det bara att skicka ner biljettpengar en gång till. Det är en flicka från landet och hon såg antagligen bortkommen ut i huvudstaden alltså ett lätt offer att råna.
Flickor fran landet ,ja det ar de flesta i Pattis , blasning heter det ,inte ran .Kom igen om ett par ar med lite mer erfarenhet fran Thaidamer,sen farstar du vad vi menar......

"Phonta " sa:
Flickor fran landet ,ja det ar de flesta i Pattis , blasning heter det ,inte ran .Kom igen om ett par ar med lite mer erfarenhet fran Thaidamer,sen farstar du vad vi menar......

Klartext är det som gäller, för dom som är lite sega i ....

Trolleri trollira...........

Köp 2 biljetter, 1 till tjejen, 1 till buffeln, tag buffeln till en vetrinärbesikning,
den lär snart bli fruktansvärt sjuk, 2 flugor i en smäll, gör mänskligheten en tjänst,
använd kondom.....

Varför inte skicka ner ditt visa kort på en gång, då slipper hon ju blir rånad på kontanter ;D

Dragan har blivit dragen vid näsan! Förresten tror jag att han skojar med oss.

"ragnela " sa:
Dragan har blivit dragen vid näsan! Förresten tror jag att han skojar med oss.

Varför tror du det? En lite naiv yngling ? som håller på att lära sig av livets hårda skola. Och nu ska vi inte dra alla thaidamer över en kam, det finns många ärliga också. Men risken är nog större att bli lurad i de områdena där dragan träffade tjejen. Hoppas att det hela går väl, låt oss veta dragan.

Trollvarningsklockorna ringer.
Men vem vet, kanske det inte trollas i denna tråd.

Oavsett om det trollas eller inte så är det en lika stor klassiker som "buffalo sick" eller som den när gubbarna står och väntar på ARN, men ingen kommer.

Vem vet, kanske det är sant denna gång.
Men varför råna en fattig thaitjej bkk (eller klär hon sig som hon vore miljonär) när det finns betydligt mer pengastinna faranger.
Sedan kan man ju undra om rånarna verkligen visiterade henne och valde att ta endast pengarna?
Annars bord ID-kort, telefon och övrigt ha försvunnit, a´la väskryckar stil.

"andrejsdenruskige " sa:
Trollvarningsklockorna ringer.
Men vem vet, kanske det inte trollas i denna tråd.

Oavsett om det trollas eller inte så är det en lika stor klassiker som "buffalo sick" eller som den när gubbarna står och väntar på ARN, men ingen kommer.

Vem vet, kanske det är sant denna gång.
Men varför råna en fattig thaitjej bkk (eller klär hon sig som hon vore miljonär) när det finns betydligt mer pengastinna faranger.
Sedan kan man ju undra om rånarna verkligen visiterade henne och valde att ta endast pengarna?
Annars bord ID-kort, telefon och övrigt ha försvunnit, a´la väskryckar stil.

Men vi vet ju inte om hon blev bestulen på allt? Det kan dock säkert vara som du säger att hon har klätt sig väldigt snyggt och därmed nästan har haft en blinkande neonskylt över sig om att hon har pengar.

Skämt eller inte,

Kunde kanske dela en erfarenhet: Köper biljett i Thailand gör jag aldrig igen. Det finns biljetter att köpa på internet. Om du googlar hittar du massor. Det blir dessutom billigare än att köpa i ett kontor. Biljetterna är elektroniska idag; hon bahöver bara visa upp sitt pass till rätt flygbolag vid rätt tidpunkt!

Min svärfar köpte biljett i Bkk på ett kontor, när han skulle hem, så kom vi på att det va en enkelbiljett han hade fått, totalblåsta!
Köpte även en biljett (som jag skrivit förut) av en butik som drevs av thailändare i Sverige. Det fanns ingen biljett alls, totalbluff och 2 års fängelse till damen som drev förrättningen.

Om ordet är fritt... vill säga vad jag tror... hon har inte ens försökt att köpa biljett, hon skickar en del pengar till sin man eller föräldrar resten röker (is) och dricker hon upp.. sorry Dragan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp