PC eller MAC

Vad har för ni för dator i hemmet PC(Windows) eller MAC(Mac OS)?

  • Jag har PC i hemmet

    Röster: 32 71.1%
  • Jag har MAC i hemmet

    Röster: 2 4.4%
  • Jag har både PC och MAC i hemmet

    Röster: 11 24.4%
  • Jag har ingen dator i hemmet

    Röster: 0 0.0%

  • Totala väljare
    45
 
"andrejsdenruskige " sa:
Ja, näst intill så är det faktiskt.

Tidigare gillade jag att mixtra och trixa med allt. Bilar, båtar, elektronik, telefoner och datorer.

Idag är jag så [j vla] lat så att jag inte ens byter däcken på min bil.
Och datorn ska bara funka.
TV'n ska ha sina kanaler utan att jag ska krångla. Ingen dreambox eller kortbränning längre.


Jag är en lat jävel

Du är som mig, lat:) och allt ska funka. Men jag har det antagligen bättre än dig, någon som fixar allt det där :)
 
"Kycklingen " sa:
Du är som mig, lat:) och allt ska funka. Men jag har det antagligen bättre än dig, någon som fixar allt det där :)
jag har det ännu bättre, jag frilansar. :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 
"andrejsdenruskige " sa:
Ja, näst intill så är det faktiskt.

Tidigare gillade jag att mixtra och trixa med allt. Bilar, båtar, elektronik, telefoner och datorer.

Idag är jag så [j vla] lat så att jag inte ens byter däcken på min bil.
Och datorn ska bara funka.
TV'n ska ha sina kanaler utan att jag ska krångla. Ingen dreambox eller kortbränning längre.


Jag är en lat jävel

Tycker iofs att de va rätt kul på den gamla guldkortstiden, kommer ihåg när jag hade en gammal 386:a kopplad till ett season interface, slängde faktiskt det sista på tippen häromdagen.
 
"ledarn " sa:
Men den sista tiden tyckte jag det var jobbigt när dom böt koder 2-3 gånger/vecka..
Jag körde med Guldkort och var ju tvungen att hämta kod och bränna... :thumbsdown: :thumbsdown:

Jo de va lite meckigt och när viasat bytte system va de inge kul längre :thumbsdown:
Men i dessa torrent tider ojjar man sig inte så mycket över att pröjsa boxer för ett grund abb ;D
Vpn abbet man har för att surfa anonymt kan man ju använda i Thailand för att få se alla playkanaler :nod:
 
"ledarn " sa:
Men den sista tiden tyckte jag det var jobbigt när dom böt koder 2-3 gånger/vecka..
Jag körde med Guldkort och var ju tvungen att hämta kod och bränna... :thumbsdown: :thumbsdown:

Själv sket jag i att titta på TV. Det var mest för att se om det funkade.


För övrigt så är jag så satans bekväm av mig så jag har ADSL abb. året om i Thailand.
Det ska fungera från första sekund jag anländer.

Lite latare, mycket dyrare. Men fan så bekvämt.
 
"FA " sa:
Tycker iofs att de va rätt kul på den gamla guldkortstiden, kommer ihåg när jag hade en gammal 386:a kopplad till ett season interface, slängde faktiskt det sista på tippen häromdagen.
386:a är en modern maskin jämfört med den jag började med redan internet fanns och höjdaren var bbs, :))

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 
"andrejsdenruskige " sa:
Körde du Conax system någon gång med Linux Emu.?

Jupp det var det som rullade i 386:an.
Kommer du ihåg vad systemet hette som folk körde världen över i sina datorer för att leta koder och försöka knäcka Conax? Synd att dom inte lyckades
 
"andrejsdenruskige " sa:
Själv sket jag i att titta på TV. Det var mest för att se om det funkade.


För övrigt så är jag så [¤#@@¤%] bekväm av mig så jag har ADSL abb. året om i Thailand.
Det ska fungera från första sekund jag anländer.

Lite latare, mycket dyrare. Men fan så bekvämt.

3bb ringde igår å fråga varför jag inte pröjsat räkningen, sa att jag kommer å fixar det om 2v, det va helt ok.
Återstår bara att hitta ett nice hus att flytta abbet till ;D
Helst där man kan få fiber :nod:
 
Hej alla teknik-freaks (och ni andra också)! Min resedator har ledsnat och inför nästa tripp behövs något nytt. Prisklass: 4-6000 kr så Mac faller bort. Skärm 10-13 tum. Någon som har ett eller flera tips så tar jag tacksamt emot...
 
Hej alla teknik-freaks (och ni andra också)! Min resedator har ledsnat och inför nästa tripp behövs något nytt. Prisklass: 4-6000 kr så Mac faller bort. Skärm 10-13 tum. Någon som har ett eller flera tips så tar jag tacksamt emot...
Varför inte satsa på en bra Samsung surfplatta eller iPad om man gillar dem bättre.

Ska man ha en laptop skulle jag satsa på en bättre begagnad för dem pengarna och lägga på en Linux variant för att få bra prestanda ...

Men smaken är ju olika!
 
Ja en beg. Macbook pro skulle ju funka inom den prisklassen, har en som är från 2011 som funkar kalas dock är det bytt till ssid disk i den.
PC har jag lagt ner här hemma så de åker med till Thailand en varje resa.
 
Tack för svar och tips angående köp av laptop. En beg hade jag inte ens tänkt på.... Vågar man verkligen köpa en sån? Man vet ju aldrig hur hårt den är körd....
 
Tack för svar och tips angående köp av laptop. En beg hade jag inte ens tänkt på.... Vågar man verkligen köpa en sån? Man vet ju aldrig hur hårt den är körd....

Man får ju kolla att de fungerar. Jag har köpt en del genom året, men ska man spela spel på dem är det nog kört.
 
Sitter med och kollar på dator, skall köpa en i födelsedagspresent till sonen tänkte jag.
Sitter och funderar på om jag skall plocka ihop en stationär eller köpa en laptop.
 
Hela konstruktionen av Windows OS är ett hopplock och det är ett under att det fortfarande rullar. Snacka om spagettisyndrom. Går något fel så stannar allt. Det är marketing samt Word och Excel som har lyft fram den produkten.

Andra OS som är 10 år gamla rullar bara på, ett Windows som är 10 år är okörbart idag. Båda mina Macar närmar sig 10 år och går som tåget.

Skulle ni köpt en sådan bil?
Köp en Unix-variant om ni ärr händiga, annars en Mac som också är Unix-baserad och har struktur.

Det enda problemet med Apple är att de gör inga "billiga" datorer. Men det är väl inte många här som skulle köpa en bil för att den är billig.
 
Sitter med och kollar på dator, skall köpa en i födelsedagspresent till sonen tänkte jag.
Sitter och funderar på om jag skall plocka ihop en stationär eller köpa en laptop.
Ska han spela så tycker jag stationär helt klart, lättare med bra kylning (ev vattenkylning) och uppgradera vid behov.
Jag byggde alltid egna förr i tiden har kvar en men använder den aldrig för är så segt med windows.
 
Ska han spela så tycker jag stationär helt klart, lättare med bra kylning (ev vattenkylning) och uppgradera vid behov.
Jag byggde alltid egna förr i tiden har kvar en men använder den aldrig för är så segt med windows.
Skall han spela får han använda min, byggde med egna förr, spelade mycket innan jag flyttade till Thailand.
Inte så mycket längre, vart lite WOW och overwatch sist men bara par timmar totalt på månaden.
Nä tänkte testa med en mac denna gången till honom, skall vara en dator han skall använda till skolarbete och jag har aldrig haft mac innan.
Funderar på skärm med inbyggd eller en liten laptop.
 
Skall han spela får han använda min, byggde med egna förr, spelade mycket innan jag flyttade till Thailand.
Inte så mycket längre, vart lite WOW och overwatch sist men bara par timmar totalt på månaden.
Nä tänkte testa med en mac denna gången till honom, skall vara en dator han skall använda till skolarbete och jag har aldrig haft mac innan.
Funderar på skärm med inbyggd eller en liten laptop.

Mina ungar hade macbook i skolan och har fortsatt med dem, gamla nu. Spel handlar ju mycket om intelligenta grafikkort och där får Mac svårt med utvecklingen eftersom deras inte är modulära.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp