A
Anonym
Gäst
Var har du källan till att en familj får 40 000 kr/ mån netto???? :nod
Areeya
Areeya
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"mackes " sa:Funderade just över det ;D

Ja det har jag, och det skall du och alla få veta NU."areeya " sa:Var har du källan till att en familj får 40 000 kr/ mån netto???? :nod
Areeya
"Bossej " sa:Enligt denna artikel står invandringen for ca 25% av den offentliga sektorns kostnader i Sverige.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/va ... _61728.svd
"Långeman " sa:Ja det har jag, och det skall du och alla få veta NU.
Har en kompis som till för några dagar sedan jobbat på bank, han arbetade tidigare på SWE bank Spånga Torg i norra Sthlm. Där kom det in en Kvinna med speciell svart klädsel varje mån, och satte sitt finger på stämpeln och sedan på kvittot ( hennes id var kollat sedan tidigare) bredvid stod hennes man, som snabbt tog alla pengar och försvann ut från banken, summan var varje mån. 43.500 sek
Är inte så imponerad av dessa historier utan verkligt belägg!! Anser att vi har en regering som är kompetent att sköta budgeten...och visst tycker också jag att vi tar hand om för mkt folk..ibland..men får ju anta att sunt förnuft råder bland beslutsfattare...

"magnusjansson " sa:jag tycker vi ska verka för att återgå till en assimilationspolitik istället för dagens misslyckade integrationspolitik.
med assimilering menar jag att de invandrare som kommer till sverige ska anpassa sig till sverige och inte att sverige ska anpassa sig till invandrarna.
Äntlige någe vi e överens om "legolas " sa:mackes - den länken är inte alls tillfredställande, den är ganska lam och inte alls tillfyllest med den information som kräves.
Det handlar inte om mina tolkningar, nu får ni ge Er... se till att ta reda på saker och ting först, och ge f*n i att kritisera folk innan ni själva vet hur det fungerar.
Jag skall då en enda gång upprepa hur det fungerar sedan struntar jag i det,,, leta reda på Era egna fakta istället....
a - redovisar ni Er inkomst för uppehållstillstånd baserat på retirement enbart baserat på månadsinkomst och icke via banktillgodohavanden, så skall ni minst ha 65.000 baht per månad i pension av något slag.
b - Redovisar ni Er inkomst enbart via bankmetoden, så skall pengarna finnas på bankkontot 3 månader innan ansökningstillfället.
c - Redovisar ni genom en kombination av a OCH b, så behöver icke pengarna finnas på bankkontot mer än över natten från dagen innan ansökningstillfället.
Stämmer detta i C: verkligen.
Jag menar om man har 400,000 bath om året i pension så räcker det ju med 400,000 bath på kontot över natten.''Vill bara vara säker på att jag tolkar det rätt.
De måste vara över 50 år."Phonta " sa:Gregor.
Så om Kentbra har 800000thbt på banken så får han ett UT , och då även hans Svenska fru baserat på hans bank eller pensionstillgodohavanden ...
I så fall generöst och bra anser jag , fler helsvenska par kommer då att etablera sig i Thailand på sikt ..![]()

"gunnarg " sa:De måste vara över 50 år.![]()
"legolas " sa:Det är som gunnarg säger, gränsen för att de skall ens överväga en ansökan är att du är 50 år gammal. Det innebär i praktiken att alla som ansöker detta uppehållstillstånd måste ovillkorligen vara 50 år fyllda minst!! Och detta då oavsett om de söker i eget namn eller som dependent...
legolas

"legolas " sa:Är det så himla långt borta då? ;D ;D ;D
legolas
men det går ju börja planera lite.Ajdå, man måste vänta ett par veckor till ... fast det är ju inte aktuellt ändå"legolas " sa:Det är som gunnarg säger, gränsen för att de skall ens överväga en ansökan är att du är 50 år gammal. Det innebär i praktiken att alla som ansöker detta uppehållstillstånd måste ovillkorligen vara 50 år fyllda minst!! Och detta då oavsett om de söker i eget namn eller som dependent...
legolas
bra talat. dom ska anpassa sig till landet dom kommer till. först ska dom lära sig språket."magnusjansson " sa:jag tycker vi ska verka för att återgå till en assimilationspolitik istället för dagens misslyckade integrationspolitik.
med assimilering menar jag att de invandrare som kommer till sverige ska anpassa sig till sverige och inte att sverige ska anpassa sig till invandrarna.
jag orkar inte bemöta åsikter som inte är åsikter utan som är löst och okunnigt svammel med rötter i rasistiskt tänkande. man vet så mycket om saker som man inte vet något om."magnusjansson " sa:Ska man leva alt ha bidrag!!!!
Så ska man självklart lära sig språket.