Phuketpolisen överväger att sparka skjutglad polis

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lara Croft

Medlem
Phuketpolisen överväger att sparka skjutglad polis

Phuketpolisen överväger avsked för en polisman som sköt ihjäl en Soi-Bangla-barägare den 26 December. Den 35-årige polismannen från Patong var inte i tjänst och påstås ha varit berusad när han tog sitt tjänstevapen till användning.

Källa: Phuket Gazette (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.

Lara Crofts kommentar till det hela: Utan att känna till mer än vad som skrivits ovan så kanske man inte (speciellt inte västerlänningar) bör "käfta" med fulla polismän i Thailand oavsett om de är i tjänst eller inte.

Man ska nog inte "käfta" med någon för vapen finns i dom flesta hem. Vi är turister om vi så bor här så håll låg profil ett gott råd.

Helt rätt , bara att hålla sig passiv i diskussioner , samt aldrig bråka eller tjafsa med någon, nån dum Farang kan jag nog tänka mig att slå på käften men aldrig en Thai ...

Jag är gäst i Thailand och skall därför bete mig som jag önskar Sveriges "Gäster " bettede sig , tyvärr infrias nog aldrig detta ... >:(

"Phonta " sa:
Helt rätt , bara att hålla sig passiv i diskussioner , samt aldrig bråka eller tjafsa med någon, nån dum Farang kan jag nog tänka mig att slå på käften men aldrig en Thai ...

Jag är gäst i Thailand och skall därför bete mig som jag önskar Sveriges "Gäster " bettede sig , tyvärr infrias nog aldrig detta ... >:(
tummen up karma på väg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp