Plast i havet hamnar också på din tallrik.

Thailand !!Rent hav .............:rolleyes: Skojar du , de vet inte vad sophantering ar i detta omrade ;)

Thailand !!Rent hav .............:rolleyes: Skojar du , de vet inte vad sophantering ar i detta omrade ;)

Thailand är beroende av rent hav , men här i Siam Bukten är det mer plast en fisk i havet , och ett stort problem
for Thailand , men vad gör dom for att förbättra , så det blir mindre plast i havet
Här i Bangsaen är det många studenter som forskar på fisk i havet och skräp i havet
The Institute of Marine Science Burapha Universitet .
Här har dom flera stora tanker med fisk i , en tank på 200.000 liter

Thailand är beroende av rent hav , men här i Siam Bukten är det mer plast en fisk i havet , och ett stort problem
for Thailand , men vad gör dom for att förbättra , så det blir mindre plast i havet
Här i Bangsaen är det många studenter som forskar på fisk i havet och skräp i havet
The Institute of Marine Science Burapha Universitet .
Här har dom flera stora tanker med fisk i , en tank på 200.000 liter
Dom kan börja med att lära thailändarna att inte slänga sina plastpåsar och andra plastförpackningar där dom går och där dom står.

Plast i havet är inte bara problem i Thailand det är ett problem i hela värden .
Svenska tidningar har skrivit mycket om plast i havet i Sverige , så det är inte bara Thailand .
Jag såg i en svensk tidning : Nedskräpning av våra hav är ett av våra tids största miljöproblem
havet håller på att förvandlas till stora soptippar .
Så vad kan du göra .

Plast i havet är inte bara problem i Thailand det är ett problem i hela värden .
Svenska tidningar har skrivit mycket om plast i havet i Sverige , så det är inte bara Thailand .
Jag såg i en svensk tidning : Nedskräpning av våra hav är ett av våra tids största miljöproblem
havet håller på att förvandlas till stora soptippar .
Så vad kan du göra .
Samma som du d.v.s. klaga på andra.

Samma som du d.v.s. klaga på andra.

Jag klaga inte på andra , men vi kan inte bara klaga på en Thai när vi har samma problem i Scandinavia
om inte lika mycket som i Thailand .
Vi har micro plast som är i kosmetik och bil däck som hamnar i havet som fisken och skaldjur äter
Micro plast i kosmetik er förbjuden i USA men inte i EU , och den skall minska i bildäck i USA .
Det är store förändringar i Thailand i dag , så en Thai kan lära också

Jag klaga inte på andra , men vi kan inte bara klaga på en Thai när vi har samma problem i Scandinavia
om inte lika mycket som i Thailand .
Vi har micro plast som är i kosmetik och bil däck som hamnar i havet som fisken och skaldjur äter
Micro plast i kosmetik er förbjuden i USA men inte i EU , och den skall minska i bildäck i USA .
Det är store förändringar i Thailand i dag , så en Thai kan lära också
Jag har inte märkt att thailändarna kan lära sig att ta hand om miljön på de sex år jag bott i Thailand.Dom borde lära sig i skolan att ta hand om miljön i stället för att sjunga nationalsången var eviga dag.

Jag har inte märkt att thailändarna kan lära sig att ta hand om miljön på de sex år jag bott i Thailand.Dom borde lära sig i skolan att ta hand om miljön i stället för att sjunga nationalsången var eviga dag.

Har du sett gatorna i Bangkok , här är det rent och fint , och kasta du en cigarett stump på gata
i Bangkok , så kostar de dig 5000 Baht att betala . och det är helt rätt att la de svida for den som
dem som inte respektera lagen i Thailand . Det var en Svensk som skrev på ett forum om Bangkok
och han måtte betala för han kasta en cigarett stump på gata , och blev förbanna på hela Thailand .

National sangen i Thailand är en fin tradition , när dom spela den skall alla stå , om du är ferang
eller Thai , det är väl bara Norge och Thailand som har den traditionen . att ha respekt av
national sangen och ditt land .

Eller kanske skulle man säga "Om de nu älskar sitt land så mycket" , vilket jag anser vara fantastiskt bra så kanske de skulle sköta om sitt älskade fosterland .. jag ser Thai här som vräker ur sitt skit från pickupflak på platser där kommunen har satt upp skyltar att sopdumpning är "Vid vite förbjudet "detta samtidigt som farbror brun:police: Åker förbi och glatt vinkar ... Detta är sånt som gör mig förbannat trött på Thailand , och jag kan räkna upp åtskilligt på samma tema ..........................Det tar ju bara en halv dag att få med allt :)

Har du sett gatorna i Bangkok , här är det rent och fint , och kasta du en cigarett stump på gata
i Bangkok , så kostar de dig 5000 Baht att betala . och det är helt rätt att la de svida for den som
dem som inte respektera lagen i Thailand . Det var en Svensk som skrev på ett forum om Bangkok
och han måtte betala för han kasta en cigarett stump på gata , och blev förbanna på hela Thailand .

National sangen i Thailand är en fin tradition , när dom spela den skall alla stå , om du är ferang
eller Thai , det är väl bara Norge och Thailand som har den traditionen . att ha respekt av
Vad har du sett för Bangkok ??, kanske värt ett besök till farbror ögonläkaren ;)

Så i Norge spelar man nationalsången i radio 2 ggr om dagen och barnen i skolan sjunger nationalsången varje dag.Du lever i en bubbla.

Man kan kombinera det ena med det andra. Det är absolut inget fel i att sjunga nationalsången, en fin tradition väl värd att bevara. När den är slut kan man prata plaster.

Jag har sett gatorna i Bangkok, jag bor här och har så gjort i många år. Det är inte rent och fint, långt ifrån, men det blir så sakteliga bättre.

Risken att få betala 5,000 Baht för en cigarettfimp är dock betydligt mindre än att Thailand vinner VM i fotboll eller för all del att Norge vinner Hockey-VM.

Jag tror det är svårt att skrämma folk till att följa nya lagar, man måste utbildas och övertygas till att det finns ett syfte med lagarna. Trädgården vid vår condo är superren och jag har aldrig sett en fimp eller plastpåse, skulle det helt plötsligt dyka upp lite skräp så är jag dock helt övertygad om att det snart blev betydligt mer. Alla thailändare vet givetvis att man inte ska slänga skräp men om det redan ligger 100 plastpåsar i vägrenen spelar det psykologiskt sett ingen större roll om det blir 101.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp