Pris per kWh

Jag har ett av mina hus står på en mark tillhörande Orestone Group. Huset hyrs ut genom dem, elen får jag betala en mellanskillnad som jag tycker hyresgästen ska betala. 7 bath kilowatt betalas, varav jag som hyresvärd får betala c:a 2 bath

Har låg bostadshyra, 40,000 Baht men betalar 8 Baht per Kwh och 20 Baht per kubikmeter för vatten. Dessa kostnader är förmodligen överpris men inget jag bryr mig om eftersom det känns som småpengar i det stora hela. Mina grannar har förstås samma kostnader, dvs låg grundkostnad men ganska höga rörliga kostnader.

Har låg bostadshyra, 40,000 Baht men betalar 8 Baht per Kwh och 20 Baht per kubikmeter för vatten. Dessa kostnader är förmodligen överpris men inget jag bryr mig om eftersom det känns som småpengar i det stora hela. Mina grannar har förstås samma kostnader, dvs låg grundkostnad men ganska höga rörliga kostnader.
Låg bostadshyra 40k bath?

Det stora misstaget 99% gör att då man skall hyra, är att inte ta reda på kostnaden för el. Samt att skriva ett tillägg i kontraktet hur stor kostnaden är.
EX: Skulle hyra en lgh. för 8 år sedan, hyran var 5K tbh/mån.Billigt tänkte jag,frågade, då som tur var, hur är det med elkostnaden / KW Den är 30 Tbh svarade uthyraren. Tack Och adjö för mig.

Jag har ett av mina hus står på en mark tillhörande Orestone Group. Huset hyrs ut genom dem, elen får jag betala en mellanskillnad som jag tycker hyresgästen ska betala. 7 bath kilowatt betalas, varav jag som hyresvärd får betala c:a 2 bath

Orestone 5555 5555
Vad står i ditt kontrakt???????
Bara extra hyrespengar från Orestone.

Årshyra 40.000 baht. Det är väl inte så dyrt, eller hur?

Nu var det väl elen du skrev om eller har jag fel.
Allt över 6 tbh/kw är ocker, eller ett fult sätt, att höja hyran för den som tror att det inte går åt någon el, inget annat.
Man förbrukar lika mycket el, oavsett vad hyran är på.

Nu var det väl elen du skrev om eller har jag fel.
Allt över 6 tbh/kw är ocker, eller ett fult sätt, att höja hyran för den som tror att det inte går åt någon el, inget annat.
Man förbrukar lika mycket el, oavsett vad hyran är på.

Visst kan man se 8 tbh/kwh som ocker eller extra hyrespåslag liksom att vi betalar 20tbh/kbm för vatten men eftersom jag tycker att vår grundhyra är låg, så tar jag den extra kostnaden utan att blinka. Till syvedne og sidst handlar det om totalkostnaden för boendet.

Helt korrekt, Jonas. Man kan bo mycket billigare, t ex i Isan men vi bor i ett bra rum med badrum, kök och liten uteplats/trädgård, 10 minuters promenad från stranden och då tycker jag att 40.000 thb om året är billigt.
Nu skrev du aldrig om året i första innlägget, inte så vanligt att man skriver årshyra och i andra innlägget så missade jag det.

Liknande trådar

T
Svar
2
Visningar
3 K
M

Tillbaka
Topp