Skicka Passhandlingar per post i Sverige och från Thaialnd

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

A

Anonym

Gäst
Snart dags att ta sig upp till Stockholm för att söka ett Non o Spouse single, vad jag funderar på är om de skickar ett pass till Norrköping eller om jag måste köra upp igen för att hämta det efter några dagar , från November till februari skriver de att det kan ta 2-3 veckor .. så dags att åka redan i slutet av September ..
Får jag det på två dagar så kan jag kinesa hos en kompis i väntan på passet ..

När frugan sökte nytt pass fick hon betala porto för att skicka passet från Thailand till vår hemadress..
Frågan är om de skickar passen även i Sverige ..
Någon som har erfarenhet ?

Nä, men det var väldigt rörigt skrivit. Är du säker på att det inte är hemma?

Snart dags att ta sig upp till Stockholm för att söka ett Non o Spouse single, vad jag funderar på är om de skickar ett pass till Norrköping eller om jag måste köra upp igen för att hämta det efter några dagar , från November till februari skriver de att det kan ta 2-3 veckor .. så dags att åka redan i slutet av September ..
Får jag det på två dagar så kan jag kinesa hos en kompis i väntan på passet ..

När frugan sökte nytt pass fick hon betala porto för att skicka passet från Thailand till vår hemadress..
Frågan är om de skickar passen även i Sverige ..
Någon som har erfarenhet ?

VISA PROCESSING TIME:
  • Applying in person or representatives:- Application will be processed and ready in 4 days (For example, if you apply a visa o Monday, your visa can be collected on Thursday afternoon excepted some certain countries and other type of visa)
  • Collection date for visa is specified on a payment receipt. Always bring the receipt and when collecting a visa.
  • Applying through travel Agents:- Applications will be processed in 5 days
  • The Embassy in Stockholm DOES NOT neither accepted nor returns visa application by post.
  • The Royal Thai Consulate DOES NOT neither accepted nor returns visa application BY Post Effective from 1 March 2014 for more information www.thaiconsulate.se if you want to apply visa or at direct tel no. 031-150 643
http://www.thaiembassy.se/en/visa/where-to-apply

...så det blir nog till att ta en tur upp.

Dock behöver man inte hämta ut det personligen. Så ett ombud kan hämta ut det och posta det till dig.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
L
Svar
2
Visningar