Hur många gånger per år får man resa till Thailand?

tempo

Nykomling

Jag var i Bangkok i 9 dagar i januari innan jag flög vidare till Vietnam. När det var dags att flyga hem så åkte jag tillbaka till Bangkok i 12 dagar innan jag flög hem.

Jag skulle vilja åka tillbaka till Thailand i 30 dagar i Oktober och sen en gång till den 25-31 December.

Är det någon som vet om det är antalet inresor eller antalet dagar som bestämmer om jag får åka tillbaka?

Är det möjligt? Finns något visum att söka?

Jag var i Bangkok i 9 dagar i januari innan jag flög vidare till Vietnam. När det var dags att flyga hem så åkte jag tillbaka till Bangkok i 12 dagar innan jag flög hem.

Jag skulle vilja åka tillbaka till Thailand i 30 dagar i Oktober och sen en gång till den 25-31 December.

Är det någon som vet om det är antalet inresor eller antalet dagar som bestämmer om jag får åka tillbaka?

Absolut.
Jag tror jag hade mitt mest frekventa år 2017 och det var nog 14-15 resor in i Thailand.
Det finns en del på forumet som säkert ligger runt 10 resor årligen.

Drt finns så vitt jag vet bara restriktioner när man kommer in landvägen. Luftvägen kan du i princip komma in varje dag om du vill.

För drygt tio år sedan fick jag frågan på Suvvan varför jag reste in så ofta.
Det var närmare tio inresor på drygt ett år.
Jag svarade att jag var gift i Thailand och hade ett jobb och ekonomi som passade för att pendla.

Kvinnan var sur och tyckte att jag skulle skaffa visum till nästa gång.

Men nästa gång kom ingen ny fråga.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp