Rabies ökar kraftigt

Det är inte farligt att äta hund, rabies har det gemensamt med HIV att det är ett svagt smittämne med lång inkubationstid, det måste faktiskt "vaccineras" in i blodbanorna för att bli farligt.
Det är precis som med HIV ja, blod eller salivsmitta ,, skillnaden är att HIV virus inte tål saliv , men det gör uppenbarligen rabies

Fem sprutor inalles , minst kanske fick jag sex sprutor med den första stelkrampen
Jag har idag tagit den andra av fyra sprutor. Blev lite överaskad då jag trodde att jag skulle behöva ta fem rabiessprutor (inte immunoglobulinet). Kollade upp det och de använder tydligen en behandlingsregim där de ger fyra sprutor subcutant i bägge deltoideusmusklerna istället för intramuskulärt. Får se vad de säger i Sverige när jag kommer hem...

Jag har idag tagit den andra av fyra sprutor. Blev lite överaskad då jag trodde att jag skulle behöva ta fem rabiessprutor (inte immunoglobulinet). Kollade upp det och de använder tydligen en behandlingsregim där de ger fyra sprutor subcutant i bägge deltoideusmusklerna istället för intramuskulärt. Får se vad de säger i Sverige när jag kommer hem...
Finns att finna på nätet , i stort samma behandling , du kan lita på Thaisen när det gäller detta , jag jämförde och det stämde bra med Svenska normer

Hej

Två hästar i Pran Buri har vaccinerats och hålls nu under uppsikt efter en annan häst dog efter ett hundbett, även hundar i området där hästen dog har hållits i karantän.

Two horses in Pran Buri district under watch for rabies
in Breaking News, General | April 28, 2018 | (779 views) | By Thai PBS
  • rabies.jpg

Two horses at a farm in Pran Buri district of Prachuap Khiri Khan have been placed under close watch following the death of a horse at the farm after it was bitten by a dog in February.

http://englishnews.thaipbs.or.th/two-horses-pran-buri-district-watch-rabies/

Mvh isan lover

Hej

I Maha Sarakham har två distrikt drabbats av rabies och förklarats som ”Rabies epedemic zones”.

Maha Sarakham announces rabies epidemic zones in 2 subdistricts
May 5, 2018

05-5-18-t4-Rabies.jpg

Maha Sarakham – Maha Sarakham province has recently declared rabies outbreaks in Wapi Pathum district, after detecting the virus in a dog and a buffalo calf.

Chatchawan Prasert of the Provincial Livestock Department revealed that on April 11, villagers in Hua Ruea subdistrict reported that a feral dog had bitten 14 dogs and five villagers. The dog was later diagnosed with rabies. The Wapi Pathum District Livestock Office therefore announced a rabies epidemic zone in Hua Ruea subdistrict. Officials have vaccinated the bitten villagers and quarantined the 14 dogs.

Another epidemic zone was announced in Nong Saeng subdistrict, where a two-year-old calf died of rabies on April 18. The calf is suspected to have contracted the virus from a dog bite. The Wapi Pathum District Livestock Office has responded by vaccinating 42 dogs and one cat.

http://www.pattayamail.com/thailand...s-rabies-epidemic-zones-2-subdistricts-209296

Mvh isan lover

Hej

I Maha Sarakham har två distrikt drabbats av rabies och förklarats som ”Rabies epedemic zones”.

Maha Sarakham announces rabies epidemic zones in 2 subdistricts
May 5, 2018

05-5-18-t4-Rabies.jpg

Maha Sarakham – Maha Sarakham province has recently declared rabies outbreaks in Wapi Pathum district, after detecting the virus in a dog and a buffalo calf.

Chatchawan Prasert of the Provincial Livestock Department revealed that on April 11, villagers in Hua Ruea subdistrict reported that a feral dog had bitten 14 dogs and five villagers. The dog was later diagnosed with rabies. The Wapi Pathum District Livestock Office therefore announced a rabies epidemic zone in Hua Ruea subdistrict. Officials have vaccinated the bitten villagers and quarantined the 14 dogs.

Another epidemic zone was announced in Nong Saeng subdistrict, where a two-year-old calf died of rabies on April 18. The calf is suspected to have contracted the virus from a dog bite. The Wapi Pathum District Livestock Office has responded by vaccinating 42 dogs and one cat.

http://www.pattayamail.com/thailand...s-rabies-epidemic-zones-2-subdistricts-209296

Mvh isan lover

Bybor och hundar bitna. Trodde att en rabiessmittad (sjuk) hund drog sig undan och låg och tryckte nånstans.
Antar att fanstyget blev avlivad.

Bybor och hundar bitna. Trodde att en rabiessmittad (sjuk) hund drog sig undan och låg och tryckte nånstans.
Antar att fanstyget blev avlivad.
Hundarna får fruktansvärda plågor , kan inte svälja pga. kramper i svalget , där för det kalla" Vattuskräck" dvs de kan inte ens dricka .. Döda inom några dygn sedan sjukdomen väl brutit ut ,, mycket aggresiva vid kontakt med djur och människor pga svår ångest samt smärtor /kramper

Hundarna får fruktansvärda plågor , kan inte svälja pga. kramper i svalget , där för det kalla" Vattuskräck" dvs de kan inte ens dricka .. Döda inom några dygn sedan sjukdomen väl brutit ut ,, mycket aggresiva vid kontakt med djur och människor pga svår ångest samt smärtor /kramper
Ja fy f*n, det är nog ett av dom värsta sätten att dö på, för både djur och människor. :eek::confused:

Jag kommer inte ihåg om det var på detta forum eller på några nyheter, att falska rabiesvaccin har sålts? någon som minns?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp