Medicinska problem för oss män / gubbar

Är det någon mer än jag som bor i en kommun där man liksom tilldelats en doktor, en doktor som kan kan kalla "Min doktor"?
Hur ofta ser ni i så fall denna läkare?
Jag hörde talas om min i flera år innan jag faktiskt fick träffa henne.
Jäkla bra doktor och människa, men jag får ju alltid träffa andra läkare.
Dom är bra dom också, men vad är meningen med "Min Doktor"?

Är det någon mer än jag som bor i en kommun där man liksom tilldelats en doktor, en doktor som kan kan kalla "Min doktor"?
Det är nog något som hänger kvar i systemet.
Vi hade så för flera år sedan och jag blev kallad till "min doktor" när jag flyttade hit.
Då fick jag redogöra min livsföring.krämpor och ev andra problem.
Efter han gick i pension har det varit olika läkare hela tiden.
Jag besöker bara vårdcentralen för blodprov å blodtryck nuförtiden, vilket känns bra.
Akuta saker tar större sjukhusen hand om.

Om du menar husläkare gäller inte Norrland , kanske bara Umeå nu, de ändras hela tiden eller flyttar till större städer. Jag har bott 45 år i Norrland, Skellefteå Ö-vik Umå Lycksele har haft 150 tusen olika läkare, dessutom husläkare är inte bra enligt min kompis som är själv läkare, hans argument är att en läkare kan bli hemmablind på en patient och det gör inget om man byter läkare när ett besvär bli långvarigt utan resultat.
Du har en journal också som de kan läsa om dina sjukdomshistoria.

Om du menar husläkare gäller inte Norrland , kanske bara Umeå nu, de ändras hela tiden eller flyttar till större städer. Jag har bott 45 år i Norrland, Skellefteå Ö-vik Umå Lycksele har haft 150 tusen olika läkare, dessutom husläkare är inte bra enligt min kompis som är själv läkare, hans argument är att en läkare kan bli hemmablind på en patient och det gör inget om man byter läkare när ett besvär bli långvarigt utan resultat.
Du har en journal också som de kan läsa om dina sjukdomshistoria.
Fast nu kan väl välja vilken vårdgivare ni vill vara listade hos?

Eller är det tillbaka till DDR regler i röda Norrland?

Fast nu kan väl välja vilken vårdgivare ni vill vara listade hos?

Eller är det tillbaka till DDR regler i röda Norrland?
Haaaahhha röda Norrland, jo då vi är kvar i onda circlet och skaffar guld för huvudstaden 5555. I Västerbotten finns sjukstugor i kommuner som Dorotea, Malå, Norsjö, Robertsfors, Sorsele, Storuman, Vilhelmina och Åsele, alltså bara sjukstuga inga riktiga sjukhus med överläkare.

Nä det är sant, sjukhusen lägger ju sossarna ner där uppe.
Det spelar ingen roll vem som styr, staten vill inte tillväxt i Norrland. Bara 12.5% av Sveriges befolkning bor i Norrland.
De som bestämmer över Sveriges bor i söder deras fastigheter är värt astronomiska summor tänk om Norrland hade samma möjligheter som söder vem inte ville flytta till det rena tysta fina Norrland lista ut själv resten.
Det finns ingen skillnad mellan sossarna och M eller andra.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar