R
Rong
Gäst
Den här bilden på tapiocafältet är drygt två månader efter planteringen, som visar att jorden lämpar sig bättre för tapioca än ris.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Rong " sa:Sverige betalar en avgift till EU på 33,5 miljarder kronor i år och får tillbaka 11,6 miljarder därav till jordbruket drygt 8 miljarder, det gör nettoutflödet för Sverige till EU är 21,9 miljarder kronor.
EUs budget är på 132,8 miljarder Euro och ca 40% går till jordbruket, sedan har det till stor del varit arealbidrag, som gjort att markpriserna har skjutit i höjden och de som gynnats är de stora jordägarna.
Exempelvis i England finns det många från andra länder som äger mark där och erhåller stora bidrag från EU som ex mycket rika oljesheikar och många andra mycket välbeställda personer.
De stora jordägarna i England anses om förmögna och behöver inga bidrag och samma sak är det nog i ett flertal andra länder, därför kan inses EU s jordbrukspolitik är inte den bästa.
Frankrike är det landet som får mest jordbruksbidrag från EU och av det går det mesta till förädlingsindustrin för jordbruksvaror så att de skall kunna konkurrera på de olika marknaderna.
"ledarn " sa:Detta har vi ombesörjt för där vi tänkt oss att bygga vårt nya hus...
Köpte upp 10 rai som låg runt omkring... Så inga [j vla] hundar och höns där inte..
Har kontaktat även dom som äger dom andra 20 rai som är i närheten...
Om dom ska sluta att odla vill vi köpa och vi betalar bra !!
"ledarn " sa:Vi köpte ju våran mark redan innan strömmen var dragen dit...
Så vi betalade för våra första 2 rai längs med vägen 60,000 bath...
2 år senare fortfaranade ingen ström, så vi köpte 10 rai runt omkring våra för 500,000 bath.
"Hans Svensson " sa:La in några citat om hälsofarliga livsmedel som bl.a. säljs av ICA, - MELONER från Spanien med höga halter av insektsmedlet Karbofuran...
Man har hittat detta och liknande i bl.a bananer...
Jag har aldrig brytt mig om krav märkta bananer tidigare men from nu blir det bara krav-märkt....
Jag tror att Thailand är bättre och använder midre gifter, men det är bara vad jag tror....![]()
"Hans Svensson " sa:La in några citat om hälsofarliga livsmedel som bl.a. säljs av ICA, - MELONER från Spanien med höga halter av insektsmedlet Karbofuran...
Man har hittat detta och liknande i bl.a bananer...
Jag har aldrig brytt mig om krav märkta bananer tidigare men from nu blir det bara krav-märkt....
Jag tror att Thailand är bättre och använder midre gifter, men det är bara vad jag tror....![]()