Röda och gul tröjor

• Trådstartare Trådstartare Gazton
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu är de över i Bangkok vilket jag sa för tre dagar sen,puh !!! skämt och sido.Nu så fick premiär ministern för utländska affären frågan om VARFÖR utländska medier gett en falsk bild om vad som skett i landet och vem som orsakat denna.

Många utlänningar som bor i Bangkok och de vi sett är definitivt inte det samma som jag läst via de utlänska medierna vilket jag påpekat tidigare.
Sen att en 3:e part.De svarta skjortorna har utnyttjat krisen och förstört massor bara för egen vinning skull och fått de röda och militären att verka skyldiga.
Nu ska de bli intressant att följa : hur de ska få till förtroendet igen hos turister ifrån hela världen.
.Flygbiljett,hotell priserna och Thaibahten. Idag står den i höga 4.11.Helt otroligt igentligen.Men men. Återigen är det soligt ute (32 grader på morgonen) så nu blir de en sväng i poolen och koppla av och stressa igenom kvällen då de är sista? dagen som vi måste vara inomhus efter klockan 21

Helgonet, här hemma varnar några så kallade "thailandsexperter" för att oroligheterna nu kan gå in i en ny fas med oroligheter och attacker ute i landet. Ett sådant scenario vore naturligtvis förödande för landet med utebliven turism etc.

Men "experter" har ju haft fel förr, hoppas det är så denna gången också!!

Berralund :wai:

Hörde att oroligheterna spridit sig till pattaya, men en vän på plats säger att det är lugnt.. finns det någon på plats som har andra uppgifter? tacksam för svar, då en familjemedlem åker dit om en vecka .

Med vänliga hälsningar / Ulle

Jag är i Pattaya nu och kört över hela staden med motorcykel i 2 dagar och de finns inte en rödskjorta så långt ögat ser. De är otroligt lugnt och festerna tog fart igår då myndigheterna tillät barerna att hålla öppet fullt tid.

Tänkte bara fråga om det fortfarande är så att på Måndagen i Thailand, ska det bäras gult på kroppen för att hedra Kungen?

Jepp....men som vanligt ær de inte alla som føljer den.Dock en bra grej før att bli påmind om att visa respekt før sitt land/kung och medborgare.Den dagen vi killar ska bæra rosa skjortor før att hedra våran kung....jadå kommer jag børja gilla det "svartklædda" sverige...:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp