Rödskjortorna redo att bemöta hot om avstängning av Bangkok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Whatever... Jag va ute och kollade in paraden iaf, många va vita, helsvarta några få va gula. Han Suthep har hotat flera gånger om våld och anarki. Klart att han utger sig komma från något parti som inte har någon chans att komma till regeringen. Han är ju ett svart får som ingen vill ha på sitt samvete.
Ps. en dag skulle dom spränga tre bomber tid 21 tiden, kom massa nyhetshelikoptrar, men det blev inget utan dom åkte hem. Sedan skulle han skjuta alla som gick till jobbet en dag, blev inget av det heller. Vatten och el och tvstationen skulle upphöra, blev inget. Och jag tror han har Bangkok Lockdown som ett sista desperat försök att jävlas bara, men det kommer inte funka det heller.

"trollet " sa:
Tja!

Han är sej lik, han glömmer bort vad han har skrivit i sina andra inlägg, en släng av demens, kanske han kan få något piller mot det när han ändå är här och snyltar.

Varför tror Du han "snyltar"? Har han inte betalt skatt i Sverige för t.ex. sjukvård?

Det ar INTE gula som demonstrerar ,det ar demonstranter fran sodra Thailand ,,vakna Golden ,ar du dar ? om inte ak och kika sa VET du sedan ,tro kan man gora i kyrkan .... :D

"Phonta " sa:
Det ar INTE gula som demonstrerar ,det ar demonstranter fran sodra Thailand ,,vakna Golden ,ar du dar ? om inte ak och kika sa VET du sedan ,tro kan man gora i kyrkan .... :D
Lessen Phonta men de är Gula i södern alltså Demokrater men det är nog inte så många från södern, utan från Bangkoks över klass samt medel klass.

Tror det var i Bangkoks post de presenterade en under sökning på medel inkomsterna på demonstranterna 2010 samt 2013. 2010 var inkomsten under 10 000, 2013 över 40 000 bht.

Skulle tänka mig att demonstranterna från södern under stiger 10 000 Då främst från gummi distrikten, ock jag kan lova dig de har fått bra betalt.

Men skit samma 90% kommer från Bangkok ock dess när område ock de är inte fattig.

Men gula är de och har alltid varit.

Dom blå drog igång det hela och dom gula stödjer dom lika så dom andra partierna har samma åsikten att fam. Shinawatra ska bort från regeringen så det är inte det röda partiet som är orsaken till det hela .

Dom gula lar fa det knapert nar de stanger Bankkok, och enligt media sa ar flertalet fran sodra Thailand .De roda ar inte speciellt aktiva , och Suthep ar i lagens mening en landsforradare.
De ar korrupta politiker hela hogen fo.Att ga emot ett demokratiskt Thailand ar inte bra.
Long live the King and Thailand demokrati. :thumbsup:

"Farang53 " sa:
Dom blå drog igång det hela och dom gula stödjer dom lika så dom andra partierna har samma åsikten att fam. Shinawatra ska bort från regeringen så det är inte det röda partiet som är orsaken till det hela .
Har aldrig hört talas om de blå, kan du förklara dig, vilka är de.

Ja jag har ingen aning, första gången jag hört talas om de blå, är på detta forum.
Följt Thailändsk politik under fem år på olika forum o Thailändska medier.
Så en förklaring för du nog ge.

"Golden " sa:
Lessen Phonta men de är Gula i södern alltså Demokrater men det är nog inte så många från södern, utan från Bangkoks överklass samt medelklass.

Tror det var i Bangkoks post de presenterade en undersökning på medel- inkomsterna på demonstranterna 2010 samt 2013. 2010 var inkomsten under 10 000, 2013 över 40 000 bht.

Skulle tänka mig att demonstranterna från södern understiger 10 000 Då främst från gummidistrikten, ock jag kan lova dig de har fått bra betalt.

Men skitsamma, 90% kommer från Bangkok ock dess närområde, dock är dom inte fattiga.

Men gula är de och har alltid varit.

like

"Farang53 " sa:
Du får nog hitta bättre källor om man nu rågar ha en att man har en blå färg på sin logga, så kan man ju inte utgå ifrån den allmänna uppfattningen att demokraterna anses tillhöra det gula lägret.
Det är väl bra att goggla men då får
det ju bli rätt
Demokratiska partiet medlemmar tillhör det gula lägret så kallade gulskjortor.

Golden de fem åren du har följt politiken i Thailand så kan du inte ha missat det. Gå in på mitt inlägg med färgnyckel för partierna.

Antar att Dom bildade det blåa för att kunna bråka utan att Dom gula ska få skulden! Som sagt det e ju bara att byta tröja och du kan ställa till med hur mycke skit du vill!

"Farang53 " sa:
Golden de fem åren du har följt politiken i Thailand så kan du inte ha missat det. Gå in på mitt inlägg med färgnyckel för partierna.
har redan svarat dig glöm den färgskalan handlar bara om deras färg skala på loggan.
Inte om vilket läger de tillhör, Det demokratiska lägret till hör det vad thi i vardagligt tal kallar gulskjortorna.
Det får du köpa, inte gå på vad de har för färger på sina parti symboler.

Men o andra sidan är de blå mycket blå enligt vårat sätt att se, men de kalas inte för blå utan de gula.
Så nog ordat om detta.

"Golden " sa:
En riktigt gul kanal
Rättelse Blå kanal är ju blå, tänk så fel det kan bli.
Men gul ändå Ja Thai logik är inte lätt.
Blå eller gul vad säger ni andra.
Som upplysning finns ju det en kanal over der, same same bat diferens.
Kanske blev för mycket gåta.

Han den gula gubben som vill ta över Thailand har ändrat sig: blir ingen "Bangkok Lockdown"!
(Sa han själv på TV igår)
(Sa jag när han började hota om det)
5555

"Bangkok Lockdown" Kolla upp vad det innebar ifrån början av att det utlystes. Kom inte med vilseledande uppgifter. Håll dig till verkligheten. Om han har sagt det varför skrivs det inte i tidningar och nyheterna har inte sagt något om det. Din översättare antar jag är parti anhängare det syns tydligt på dina negativa kommentarer om demonstrationen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp