Roffes Journal anteckningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"areeya " sa:
Nu såg jag din bild Legolas.(tre packlårar)...kan man andvända pallkragar hela vägen och fästa med spännband??...vore ju enkelt..men tungt kanske. ??? Bara att tillverka taket..i playwood..? :nod:

Frank
Det blir skit tungt men du betalar ju inte efter vikt utan volym så det gör ju inget.
Men du måste nästan beställa hämtning i bostaden till spediören och det kostar en slant.
Men en enkel lösning är det.
Sen ska du inte ha plywood utan osb skiva billigare och bättre.

Här är lite bilder från den morgonen då herr och fru lastbilschaufför anlände med min låda. Vi fick montera ner lådan och plocka ur en kartong i taget. Men alla hjälptes åt så det tog bara ca 30 minuter. Jag hanterade skruvdragaren och frugan, sonen och lastbilsfolket bar kartonger. Det tyckte jag var en bra fördelning av arbetsuppgifterna ;D .
Tar med en bild på skelettet av lådan det kan kanske ge lite tips på hur man kan bygga. Nu är väggarna och dörrarna ditsatta igen så nu fungerar lådan som extra förråd.

/Anubaan

IMG_0188 [800x600].jpg

IMG_0189 [800x600].jpg

IMG_0192 [800x600].jpg

"glimten66 " sa:
Anubaan va kostar en sådan försändelse mellan tumme o pekfinger

micke

Jag tror att det totalt dörr till dörr kostade under 15000 kr. Men Legolas har kanske bättre ordning på minnet än jag, det var ju han som ordnade allt på ett förträffligt sätt.
Jag hade en volym på 3,8 m3.

/Anubaan

"anubaan " sa:
Jag tror att det totalt dörr till dörr kostade under 15000 kr. Men Legolas har kanske bättre ordning på minnet än jag, det var ju han som ordnade allt på ett förträffligt sätt.

/Anubaan

Tack för svaret Anubaan ett klart vettigt pris tycker jag

micke

"anubaan " sa:

/Anubaan

Låter ok.. :)..volym 3,8 m3...Dum fråga....de exakta måtten...?ungefär(jag tänker i lastpallstermer själv)..med pallkragar...men du har snic
krat lådan själv antar jag?... ???

:) Frank

"areeya " sa:
Låter ok.. :) ..volym 3,8 m3...Dum fråga....de exakta måtten...?ungefär(jag tänker i lastpallstermer själv)..med pallkragar...men du har snic
krat lådan själv antar jag?... ???

:) Frank

Jag la två pallar i botten 120*160 cm. Sedan la jag en osb skiva uppe på pallarna och skruvade fast den ordentligt så att de inte kunde glida isär. Sedan så byggde jag en ram av 45*45 reglar till sist så skruvade jag på sidor och tak av osb skiva.
Exakta utvändiga mått på lådan är bredd 1,67 höjd 1,85 djup 1,25 således 3,86 kubik meter.
Hoppas det kan vara till någon glädje!

/Anubaan

Nu har jag en liten fundering ang. den sk. Husboken.
Vad är det för skillnad mellan den Gula och den Blå.
Vi kommer nämligen få den Blåa av vår mäklare.

"Rolf " sa:
Nu har jag en liten fundering ang. den sk. Husboken.
Vad är det för skillnad mellan den Gula och den Blå.
Vi kommer nämligen få den Blåa av vår mäklare.

den blå va jag vet får thai o vi falanger har den gula men ja kan ju ha fel har själv den gula o gulafebern:)

I dag är man telefonist :) Sitter och går igenom listan som jag har, vart jag ska ringa för att få nödiga handlingar till våra visumansökningar.
9 ställen att ringa. Det mesta funkar per telefon utom Polisen där ska det va brev >:(
Men nu efter 1 1/2 tim. så är det klart.
Bara vänta några dagar till vi får komma till Vårdcentralen för läkarintyg.
Får passa på och tacka Legolas för all hjälp vi fått med detta :thumbsup:
Så nu kavlar vi upp ärmarna och fortsätter packa :D :D

"legolas " sa:
men du polisen!!!! Det funkar väl med email eller???? Hur annars skall man sköta det om man bor utomlands, och behöver dokument ifrån snajten??
Jo då det hade funkat med e-mail men vi skulle änndå in till Enköping för att få lite stämplar av Notarius Publikus för huset.
Annars fylla i blanketten scanna in den och maila går bra.

Tack, tack,
Nu dök flybiljetterna upp. Avresa 10 Dec 13,40 returen bokad till 30 Mars :D :D
Nu börjar det kännas som om vi ligger i fas med allt.
Väntar bara på att vår köpare av huset godkänner besiktnings protokollet.
Blir väl ett besked på Ons el. Tors.
Packningen är i slutskedet, packlådorna är klara ska bara fyllas med flyttkartonger och Lego ska få alla det uppgifter som erfodras för att han ska kunna sköta transporten.

DU ÄR ALLT EN LYCKLIGT LOTTAD MAN ROLF, TÄNK OM MAN HADE VARIT I DINA KLÄDER. JAG FÅR VÄL SPARA OCH GNÄTA SÅ ATT JAG KAN ÅKA NER NÅGON GÅNG IGEN.

"Bertil " sa:
DU ÄR ALLT EN LYCKLIGT LOTTAD MAN ROLF, TÄNK OM MAN HADE VARIT I DINA KLÄDER. JAG FÅR VÄL SPARA OCH GNÄTA SÅ ATT JAG KAN ÅKA NER NÅGON GÅNG IGEN.
Ja vi ska inte klaga. Vi har ju fått möjligheten att starta på nytt så att säga.
Det är nog en sak som jag unnar alla att få.
Men det är en resa för att allt ska falla på plats och gratis är det inte.
Men som det sjungs Man får ingenting ta med sej när man går.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp