Roffes Journal anteckningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"ragnela " sa:
Inte ens honden får man ta med sig in i himlen, eller?
Nä visst är det synd om människan.
Vi håller på att beta av våra katter av 5 st. återstå 3.
Det kommer att bli värre och värre, efter som man spar den käraste till sist.
Fan va det är jobbigt, detta är nackdelen med husdjur. :( :( :(

Då har man sotat pelletspannan, skönt att ha det klart.
Sen har jag tänkt om ang transporten av mina 3 lådor till Årsta, tänkte först ta släpkärran men kan ju ge mej fan på att det blir snöstorm.
Så jag hyrde en bil och en pallvagn i stället. så att jag får in lådorna i lastbilen.
Har även fixat med försäkring till oss för perioden.
En heltäckande kostade drygt 2000:- 7 skalle.

:upanddown: :upanddown: :upanddown: :upanddown: :upanddown: :upanddown:
Så, nu ringde mäklaren och sa att kärringen förlåt damen som ska köpa vårt hus har accepterat besiktningen.
Så nu kommer handpenningen in på vårt konto, en bra början.
Det känns bra, för man vet ju aldrig vad en besiktnings man hittar.
Då är det med andra ord bara att gasa på den väg vi hade tänkt oss.
Thailand here we come, no seatbelt :D :D

"legolas " sa:
Tänker inte säga grattis ännu..... kan ju betyda otur......och dålig tur för dig betyder värdelös tur för mig......

men säga lycka till, kan man ju säga, eller hur???

legolas
Tack, jo det är ju lite pyssel kvar, vi väntar ju in alla intyg från när och fjärran som ska ligga till grund för visumansökningarna.
Men det ser inte ut att bli några problem.
Om inte någon har snott vår identitet och begått ett rånmord :)

Nu redan börja intygen droppa in. Kom från Polisen i går, vet inte hur man ska tolka det, men vi fanns inte med ???
Om jag ska gå efter det gamla talesättet att " syns jag inte då finns jag inte"
Bara att sätta igån med kopieringen, det ska ju vara X antal kopior på allt :-X
Hur som. I dag ska vi försöka sätt vår last till Thailand på pränt så att mannen från vidderna får nåt att bita i :D

Nu är man ju pensionär nästan och då har man all tid i världen :)
2 lårar är packade och frun ska börja skriva listor än är det bara kladd på ett block,
Men f@n vad bra det blir och tavlan är på plats i en av lårarna :)

Låvade ju att visa hur jag fixade min packlådor.
Så gjorde ja av en lastpall en pallkrage, Osbskivor några lister och spännband från Ikea

IMG_0234.jpg

IMG_0240.jpg

IMG_0241.jpg

IMG_0243.jpg

IMG_0245.jpg

IMG_0247.jpg

IMG_0248.jpg

Wow, händige herrn har varit i farten. Det ser ju riktigt stabilt ut, Roffe. Är inte godset säkert där så vete tusan... :)

"legolas " sa:
Rolf, du är en man som imponerar faktiskt. I stort sett ni; Drivern, Anubaan och nu Rolf
ni är "ruggiga" på att emballera Ert gods. Hade allt goods varit emballerat på detta sätt, så hade nog försäkringsbolagsbranschen varit en saga all för länge länge sedan...

Bra jobbat Rolf.... Du är en prydnad för Thailandsresenären....

legolas
:wai: :wai: Det är nästan så man rodnar :wai:

Ja...rodna inte....sträck på dej...av stålthet!!! :thumbsup:Nu får vi se om jag med "tummen mitt i handen"...kan åstadkomma ngt liknande. Verkligen, som syns av bilderna,har dessa "lådor" gjorts av ett proffs!!! Problemet är väl att jag, som bor i en lägenhet, får montera lådorna utomhus...och strax före transporten lasta i pappkartongerna och försegla utomhus. Går ju bra då jag planerar flytten i juni.
Ja verkligen bra jobbat Rolf!!...och lycka nu till med flytten med allt vad det innebär! :nod:

Frank

"areeya " sa:
Ja...rodna inte....sträck på dej...av stålthet!!! :thumbsup:Nu får vi se om jag med "tummen mitt i handen"...kan åstadkomma ngt liknande. Verkligen, som syns av bilderna,har dessa "lådor" gjorts av ett proffs!!! Problemet är väl att jag, som bor i en lägenhet, får montera lådorna utomhus...och strax före transporten lasta i pappkartongerna och försegla utomhus. Går ju bra då jag planerar flytten i juni.
Ja verkligen bra jobbat Rolf!!...och lycka nu till med flytten med allt vad det innebär! :nod:

Frank
Tack för det. Det fixar du säkert mät två gånger och såga en :)

Så då har vi tagit ett steg närmare flytten.
Har varit på banken och fixat ekonomin för båda fastigheterna i Sv och Thai.
Sen har vår Shipping guru godkännt vår packlistor så nu är det bara att skruva ihop lådorna och vänta på den 24 då dom ska till Årsta.
Känns riktigt bra.

Fasen vad gott att det går framåt, särskilt då att listorna har passerat guruns kritiskt granskande öga. Det lär vara en besvärlig f*n vad jag förstår. ;) ;)

"Rolf " sa:
Så då har vi tagit ett steg närmare flytten.
Har varit på banken och fixat ekonomin för båda fastigheterna i Sv och Thai.
Sen har vår Shipping guru godkännt vår packlistor så nu är det bara att skruva ihop lådorna och vänta på den 24 då dom ska till Årsta.
Känns riktigt bra.

Underbart Rolf, nu kan livet bara bli bättre i värmen, kan tänka mig att du väntar och väntar, dagarna går väl inte så fort just nu.

Efter att ha tagit examen i hur man fixar transport till Thailand utan att anstränga sej så är det i dag dags att susa in till Enköping för att besiktiga min bil.
Föresten är det nån som vill köpa en S60R AWD -04 ca 380 hk ? Med all utrustning som finns.
Känns väldigt skönt att Thailands flytten är fixad, så att vi kan konsentrera sej på den interna flytten här i Sv.
Det lär inte bli några 3 lastpallar :)
Har väl bunkrat upp med ca 200 st. flyttkartonger för ALLT ska ner i en kartong.
Fy f@n för att flytta åt folk som har det mesta i pappkassar.

Nu har jag gjort mitt :D
Det vart till att lasta lådorna på en bil och susa in till Årsta partihallar, nä inte grönsaker.
Det fanns en transportfirma som jag hittade efter lite detektivarbete, ett sk. hål i väggen. :)
Så nu ligger vårt bohag i händerna på vår cykel akrobat ::)
Enligt planen så ska godset komma ner till Casa samma vecka som oss om inte det strular i tullen.
Spännande 8)

IMG_0250.jpg

IMG_0252.jpg

I dag blir det en tur till den Kungliga huvudstaden för att annsöka om visum.
Fan vad papper dom ska ha, och sen ska dom sorteras på ett visst sätt.
Lite märkligt är det, i vissa fall när man fyller i dom.
Då står det när är du född, dag, mån, år.
Nästa fråga på samma rad, hur gammal är du ??? ???
Då börjar man undra :D
Men det är väl så att alla ska kunna tolka annsökan :D :D
Efter det ska vi hem till frugans grabb och koppla in min Slingbox hos honom så att vi får lite Svensk tv när vi kommer ner.
Det ska bli spännande att se om vi får det att funka. Går det bra så blir det kanon för han sitter på en superlina. Så får vi bara en hyfsad uppkoppling i kåken så kommer det att lira perfekt. Då kan jag sitta i värmen och se både Frölunda och DIF få stryk av stolta AIK :D :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp