Roffes Journal anteckningar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
just nu händer inte så mycket. Skönt är väl det. Äter sover och magen är bra :D
Tar nog en tur till Ikea i de närmaste dagarna ska bara kolla bussar och skytrain.
Så det blir omväxlande stranden och poolen

IMG_0058.webp

"legolas " sa:
Men du den foten på fotot tillhör väl inte bdin fru??? Verkar vara en ung fot. Har du redan skaffat dig en "mia noi"? Håll fingrarna nu i styr din gamla "Råbock"

legolas

Min fru säger att det är OK att skaffa aptit ute, så länge man äter hemma.

"legolas " sa:
Härligt liv det du har nu din gamle konsult... Men du den foten på fotot tillhör väl inte bdin fru??? Verkar vara en ung fot. Har du redan skaffat dig en "mia noi"? Håll fingrarna nu i styr din gamla "Råbock"

legolas
Jo då frugans fot är det. Jag vet för jag har målat tånaglarna. :D

Hej svejs.
Nu så är det hotell bokat i Bangkok. Blir väl 2 nätter med tok shopping på dagarna mest på Ikea. Gick smidigt att leta upp möblerna på nätet, kolla om det finns i lager och skriva ut beställningslista.
Det minimerar tiden som man måste spendera där ;)
Sen blir det väl lite night walking :D eller taxi ;)
I dag kommer killarna och fixar det sista med köksfläkten ska ut en trumma genom väggen så man slipper matoset och det där värdelösa kolfiltret.
ps. magen är bra ;D

Lycka till i Khrung Thep, Roffe. Se till att ATM-kortet är välfyllt och packa ner magmedicinen i nescessären. 8)

"Berralund " sa:
Lycka till i Khrung Thep, Roffe. Se till att ATM-kortet är välfyllt och packa ner magmedicinen i nescessären. 8)
Tack, sånt där med att fylla på ATM kortet har jag aldrig bekymrat mej om. Det fixar frugan jag bara handlar så länge jag har kortet kvar :D :D

Sitter och laddar för em shoppingrunda på The Dawin vid Nana.
Ikea, MTB avklarat. Lite kvar innan vi åker hem i morgon och laddar för att skruva möbler :D :D

Jag gläds med dej Rolf! Underbart att vara i Thailandet och slippa "gråvädret" här i Sverige. :wai:Men snart så...är vi på väg! Lite nyfiken på sortiment och priser på IKEA. Tycker det verkar dyrare än i Sverige när man kollar på nätet? Är du nöjd med IKEA?

Ha fortsatt trevlig vistelse!

Frank

"areeya " sa:
Jag gläds med dej Rolf! Underbart att vara i Thailandet och slippa "gråvädret" här i Sverige. :wai:Men snart så...är vi på väg! Lite nyfiken på sortiment och priser på IKEA. Tycker det verkar dyrare än i Sverige när man kollar på nätet? Är du nöjd med IKEA?

Frank

Jag køpte en 3 sits soffa med divan på IKEA Thailand i sommras, var inne 2 veckor innan på IKEA i Gøteborg och kollade priset på den soffan. I sverige gick den på 7400 kr på IKEA Thailand så gick den på 14000 Baht så var halva priset før soffan i Thailand.

"areeya " sa:

Frank
Det är klart billigare. Vi köpte, 32 grejor bla. bäddsoffa, stort hörskrivbord med hyllor och sidobord. byrå, kontors, stol, fåtölj, soffbord, kaffebord och en järda massa andra grejor. Slutade på 10 000 svkr med transport till BanPhe.
Går inte att pruta på.
Plus att dom har bättre service än Sverige.
Så vart man än vänder sej i världen så slipper man inte :D :D :D

Rolf, ditt hus ser väldigt snyggt ut. Och är riktigt avundsjuk på dig och din fru som kan vara i värmen nu då det är grått och trist här. Men hoppas ni har det härligt!!

"Rolf " sa:
Det är klart billigare. Vi köpte, 32 grejor bla. bäddsoffa, stort hörskrivbord med hyllor och sidobord. byrå, kontors, stol, fåtölj, soffbord, kaffebord och en järda massa andra grejor. Slutade på 10 000 svkr med transport till BanPhe.
Går inte att pruta på.
Plus att dom har bättre service än Sverige.
Så vart man än vänder sej i världen så slipper man inte :D :D :D

Då är det bara till att värma upp ins-exnyckeln och sätta igång. Skruva, skruva, skruva!! :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp