Sakon Nakhon sänker hastighetsgränsen till 60 km.

Isan Lover

Forumveteran
Det låter som en god idé men hur många kommer att följa den nya gränsen? Det kräver nog en rejäl polisinsats.
Hej

Ja själva kontrollen blir ju inte enkel om man inte använder sig av fartkameror, vad jag förstår handlar det dessutom om stora hårt trafikerade gator och vägar vilket lät göra det än svårare att få ner farten till 60 km.

Mvh isan lover

I Korat finns det allt från 50, 60, 70kmh på lite olika ställen...men oftast kör man ju bara vad som känns lagom.

Hej

Ja själva kontrollen blir ju inte enkel om man inte använder sig av fartkameror, vad jag förstår handlar det dessutom om stora hårt trafikerade gator och vägar vilket lät göra det än svårare att få ner farten till 60 km.

Mvh isan lover
Khorat och Khon Kaen har väl fartkameror nu?
Såg massa skyltar om fartkameror i Khon kaen iallafall när jag körde igenom där för mig det fanns i Khorat med.
Här nere har det blivit mycket fler med, var många fartkameror man passerade när jag körde Pattaya - Bangkok förra veckan, hört att flera grannar har fått böter hemskickat på posten.

Hej

I Sakon Nakhon har man beslutat att sänka hastigheten ifrån 80 km till 60 km, den nya hastighetsgränsen ska gälla alla typer av fordon.
Anledningen är att 15 personer i månaden avlider i olyckor på vägarna i provinsen.

SAKON NAKHON CITY LOWERS SPEED LIMIT TO 60KPH
By Asaree Thaitrakulpanich, Staff Reporter
March 20, 2018

http://www.khaosodenglish.com/news/transpo/2018/03/20/sakon-nakhon-city-lowers-speed-limit-to-60kph/

Mvh isan lover

80 km/h är ju lagom på den där typen av väg som på bilden. Jag tror (är egentligen helt stupsäker på :) ) att problemet inte är den gamla hastighetsbegränsningen, men att man inte följer den gamla heller.

Det som behövs enligt min uppfattning är mer och bättre utbildning för att få körkort och mer körkortskontroller, och ändå tar det säkert en minst en generation innan trafiken blir någolunda säker här.

Khorat och Khon Kaen har väl fartkameror nu?
Såg massa skyltar om fartkameror i Khon kaen iallafall när jag körde igenom där för mig det fanns i Khorat med.
Här nere har det blivit mycket fler med, var många fartkameror man passerade när jag körde Pattaya - Bangkok förra veckan, hört att flera grannar har fått böter hemskickat på posten.

Hej

Tror att det är den enda lösningen för att få ned farten om man nu har bestämt dig för det, sen finns det ju några fördelar, dels svider det i plånboken så den som får böter kommer nog inte att köra fort längre där kameror finns, sen kommer ju böterna via post och då kan ju inte polisen stoppa böterna i egen ficka vilket är vanligt annats.
Utanför skolor och liknande skulle åtminstone inte jag vara emot fartkameror.

Mvh isan lover

80 km/h är ju lagom på den där typen av väg som på bilden. Jag tror (är egentligen helt stupsäker på :) ) att problemet inte är den gamla hastighetsbegränsningen, men att man inte följer den gamla heller.

Det som behövs enligt min uppfattning är mer och bättre utbildning för att få körkort och mer körkortskontroller, och ändå tar det säkert en minst en generation innan trafiken blir någolunda säker här.

Hej

Håller med dig här, på stora vägar med mycket trafik är nog 60 km en för låg hastighet, sen tror jag precis som du att många förare varken följer hastighetsbegränsningar eller trafikregler och det är väl egentligen det stora problemet, körkort är ju bra men kraven för körkort i Thailand är ganska låga och enligt uppgifter går det fortfarande att köpa körkort utan att någonsin ha kört en bil eller mc.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp