Vad kostar det att skicka ett brev till Nakhon Nowhere?

Att skicka 500 baht i ett kuvert är som sagt ingen bra ide med tanke på att det kan sitta nån liten thaigubbe eller thaitjej vid posten som kanske vill ha sedeln.

Ingen jättesumma men ändå onödiga pengar.

Men det intressanta är ju om Stefan får sedeln och hur lång tid det tar innan den ev dyker upp i byn.

Lovar i alla fall att ta foto på brevet och när det läggs i postlådan så att ingen tror att jag ljuger om att det har skickats.

BTT
Skicka rekommenderat brev. Om det är för dyrt för Dig, så får vi väl skramla ihop lite.

Känner inte BTP Ulla på posten som kanske kan fixa lite personalrabatt.

Postkontoren är väl nedlagda sedan ett antal år tillbaka?

Ulla var en bild av den tråkiga och trista och gnälliga svenska kvinnan som befolkade allehanda myndigheter och annat på 70 och 80 talet.

Dom hade oftast kort hår och glasögon och log nästan aldrig.

Jag gjorde misstaget en gång på posten när jag råkade ut för en extra ovänlig och butter dam. Jag frågade henne om hon inte fått något av gubben på ett tag.
Då tog det hus i helvete och jag mer eller mindre kördes ut från postkontoret.

BTT

Så nu är brevet klart för leverans.
BTT

IMG_20230220_154210.jpg

Yes, bra ide! På Mpr träffarna får vi in ca 8000.- skr vid varje träff som sedan skickas till ett barnhem i Thailand så nog borde Thaisnack kunna få in lite till broder BTT! :thumbsup: :beer:

BTT är nog i behov av större pengar innan han faktiskt får något gjort.
En insamling till en flygbiljett hade nog inte suttit fel.
Det hade varit roligt att beskåda den vilsna människan i dagens Thailand.

Han bor ju verkligen i Nakhon Nowhere.

Hoppas det kommer fram nu! Är det en 500 eller 100 baht sedel? Hur ser din autograf ut?

Jag tycker vi låter spänningen bevaras tills Stefan fått brevet.

Annars kan man ju starta en omröstning vilka som tror att brevet innehåller en 500 baht sedel eller en 100 baht sedel eller ingenting eller enbart toalettpapper?

Men då får Berralund fixa den omröstningen för jag vet inte hur man startar en sådan.

BTT

Jag tycker vi låter spänningen bevaras tills Stefan fått brevet.

Annars kan man ju starta en omröstning vilka som tror att brevet innehåller en 500 baht sedel eller en 100 baht sedel eller ingenting eller enbart toalettpapper?

Men då får Berralund fixa den omröstningen för jag vet inte hur man startar en sådan.

BTT
Det var längesen jag startade en omröstning men skall försöka. Gör det i Dude så att det kan vara högt i tak.

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
3
Visningar