Vad kostar det att skicka ett brev till Nakhon Nowhere?

Eftersom risken är stor att Stefan inte får pengarna och min signatur på sedeln om jag skickar den via brev så får vi lösa saken på ett annat sätt.

Tydligen är det viktigast att det står BTT på sedeln.

Nu är det ju lite svårt att som kycklingen föreslår ge sedeln till nån resenär som ska åka till Thailand. Stefan bor ju inte direkt i turistområdena om man säger så.

Och själv har jag varken lust eller motivation att leta mig upp till Sakhon nowhere bland risfälten.

Så det blir väl att helt enkelt skicka sedeln och sen hålla tummarna att den når fram till byn i norra Thailand.

Jag skickar den i morgon så har han den väl ev om någon vecka.

Fraktkostanden på 33 sv kronor bjuder jag på.

BTT
Har du varit till Forex? Foto på det?

Nonsens får stå för dig.

Jag säger som jag alltid gjort ändå sen maipenrai tiden att allt jag berättat om min tid i Thailand är sanning.

Det är möjligt att vissa saker jag berättat om verkar som rena fiktion men så är faktiskt inte fallet.

Mycket av min tid bland barerna var kantat av snurriga och märkliga händelser.

Mycket givetvis på grund av sprit och tokerier från allehanda damer men ljugit har jag aldrig gjort på forumen.

BTT
Du har väl skrivit rätt så nyligen att jag har timmar att köra till sjukhus, Seven Eleven och att jag nog inte har så bra pension, fattar inte varför du skriver som du inte vet något om.

Nej det har han inte.

Har en 100 bahtare men eftersom vadet rörde sig om 500 baht så får jag väl köra dom där 16 milen tur och retur och växla in 500 baht.

Så det kostar mig väl 3-400 hundra kronor extra för att skicka 150 kronor till dig.

Men enligt vad du påstår är det signaturen på sedeln som är viktigast så det enklaste vore ju att skriva BTT på sedeln jag har hemma och lägga den i ett brev och skicka den.

Men adressen måste ju stämma annars lär du inte få nån sedel.

BTT
Du behöver inte skicka någonting, jag vann vadet och du är bara en förlorande fjant :)

Har en 100 bahtare men eftersom vadet rörde sig om 500 baht så får jag väl köra dom där 16 milen tur och retur och växla in 500 baht.

Så det kostar mig väl 3-400 hundra kronor extra för att skicka 150 kronor till dig.
Ta du en liten promenad bort till Sakhon och köp hans 500-battare, det låter enklast och billigast. Ring först och kolla att han är hemma. ;)

Mobbing är väl ett starkt ord för han skapar situationerna som blir helt själv när han skriver sådant han inte har en aning om och är ren nonsen.
Jag har ofta försvarat BTT men har tröttnat att göra det sen en tid tillbaka.

Försvarat har du väl inte gjort snarare att du tagit mitt parti för att reta upp vissa medlemmar och moderatorer på maipenrai.

Du har ju ofta skrivit att du absolut inte delar min syn på ex barer och barliv i Pattaya.

Sen om jag i stridens hetta råkat nämna något om ditt avstånd till ex seven eleven eller skrivit något dumt om din pension så ber jag om ursäkt.

Jag brukar inte skriva om saker jag inte har med att göra eller inte vet nåt om.

Däremot så kan jag ju tycka att du ibland slarvar lite med din läsning av mina inlägg för ibland påstår du saker jag skulle ha skrivit som inte stämmer.
Lite mer noggran med fakta kan du nog vara.

BTT

Ta du en liten promenad bort till Sakhon och köp hans 500-battare, det låter enklast och billigast. Ring först och kolla att han är hemma. ;)

Att skicka 500 baht i ett kuvert är som sagt ingen bra ide med tanke på att det kan sitta nån liten thaigubbe eller thaitjej vid posten som kanske vill ha sedeln.

Ingen jättesumma men ändå onödiga pengar.

Men det intressanta är ju om Stefan får sedeln och hur lång tid det tar innan den ev dyker upp i byn.

Lovar i alla fall att ta foto på brevet och när det läggs i postlådan så att ingen tror att jag ljuger om att det har skickats.

BTT

Jag tycker fortfarande att det skulle vara trevligt att träffas.
Jag kan ta en promenad med Baht-sedeln bort till dig, fint väder idag.
Jag vet vilken gata, men inte husnummer.
Eller vi kan ses halvvägs på den lokala pizzerian, kaffe, pizza eller liknande, du väljer, jag bjuder om du vill.

Svara här, på telefon eller PM.

Skriv nu inte för mycket.

Om du får sedeln med signatur så vill vi givetvis ha bildbevis på det.

BTT
Om du är osäker på postgången, så får du nog skicka brevet som rek. Egentligen borde du skicka 2 sedlar med tanke på att den signerade kan han förmodlligen inte köpa de där ölen som du föreslog tidigare. Så han behöver han en sedel för att rama in (din signerade) och en osignerad för att handla öl för. :)

Nej det har han inte.

Men enligt vad du påstår är det signaturen på sedeln som är viktigast så det enklaste vore ju att skriva BTT på sedeln jag har hemma och lägga den i ett brev och skicka den.

Men adressen måste ju stämma annars lär du inte få nån sedel.

BTT
Pro tip: Skicka svenska pengar så slipper du dessa 16 mil till ditt närmaste växlingskontor. :)

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
3
Visningar