Samsung S6

Men för mig handlar det om att iPhone även är så ologisk, ringer den måste jag ibland logga in innan oh leta på samtalet och då kan det vara för sent. Eller att man inte förstår hur man kan ringa en upp en kontakt. Troligen på grund av skit bakom spakarna och att jag bara haft androider.
Kan vara det sistnämnda, jag tycker att iphone är simpel, men iof så har jag haft iphone i flera år, mina androider ligger bara och samlar damm. Dock brukar jag ta med mig både iphonen och androiden till Thailand, då använder jag androiden för att surfa och ta bilder och frugan får då spela på iphonen

Senast redigerad av en moderator:
Fördelen med android kan ju vara att man kan ha minneskort i dom flesta av dom och att deras kameror är överlägsna iphonens

ja s6 har lite bättre kamera det håller jag med om, men inte dålig på iphone heller och ska man ta riktiga bilder är det systemkamera som gäller

Varning bara Samsung 6s är bra men köp inte edge vad jag ångrar det.
Håller händerna på sidan, kommer åt skärmen och trycker där det inte skall tryckas, glaset är skört i hörnen, tappade min på gummimatta knapp halvmeter sprack direkt, arbetskompis tappa på lägre fallhöjd på ett träbord sprack direkt.

Tur man va för snål för å köpa edge då [emoji6] är tok nöjd med min S6.

Samma här till min fru, men edge var snyggare ;)
Jo snygg men tyckte inte den var skön att hålla i och absolut inte värd 1000 lr 1500 va det nu var som den kostade mer. Men helt klart har Samsung lyckats göra en bra telefon med 6 serien.

Senast redigerad av en moderator:
Jo snygg men tyckte inte den var skön att hålla i och absolut inte värd 1000 lr 1500 va det nu var som den kostade mer. Men helt klart har Samsung lyckats göra en bra telefon med 6 serien.
Jag såg att S7 hade kommit, har någon kikat på den?

Att döma av specen så blir S7 en grym lur, IP68 är ju inte fel i Thailand och ännu vassare kamera låter ju inte fel, kameran e viktig iaf för mig, använder bara mobil kameran fast jag har en Canon system.

s7 edge vs 6s plus droptest ;)
Väntar in nästa iphone istället, edge (s6) är la ok men gillar inte menyer etc och iphone är hållbar för mig som är snickare

Min systemkamera har jag med lagt på hyllan blir ju så bra bilder med Samsung 6s så orkar inte släpa med den.

Väntar in nästa iphone istället, edge (s6) är la ok men gillar inte menyer etc och iphone är hållbar för mig som är snickare
Varför jämför du edge med iphone?
Jämför den vanliga istället, inte känsligare än iphone men mycket bättre.
Iphone är smartphone for dummies.

Har tappat min S6 med silikon skal ett par ggr och inte ett märke.

Jag har ju svårt för menyer etc i iPhone men gillar Samsungs bättre, det är väl förhoppningsvis en vanefråga. Jag har en äldre Samsung som min privata och denna använder jag helst så frågan är väl om jag kommer lära mig iPhone mer än att ringa från och läsa mail.

Men Apples produkter ska ju vara användarvänliga men hur har de tänkt med tangentbordet. Det tangentbordet som är default innehåller bara bokstäver på första sidan, ska man ha in punkt, komma eller siffra måste man gå in på numeriska delen. Normalt sett använder man ju punkt eller siffror eller komma, hålla på att byta hela tiden blir ju jobbigt. Jag laddade ner ett annat tangentbord, det fungerar bra, har siffror och punkt och komma också på första sidan. Men detta kan man dra fram orden med att svepa över bokstäverna i ordet precis som i Android. Det var ju bra. Men ... detta tangentbord kommer bara upp när man skriver sms, ska man knappa in lösenord eller skriva mail kommer det inbyggda upp. I lösenord ska man ju ha nummer, i mailadresser skriver man in punkter och snabel-a, dessa måste man då hela tiden byta till det numeriska delen igen ... totalt värdelöst och icke användarvänligt.

Jag skriver mycket på både svenska och engelska, på Android väljer man enkelt språk men att dra fram rätt språk på mellanslags tangenten, på iPhone har försökt inte lyckats och den försöker på engelska ord till svenska. Förslår IPhone en speciell stavning så trycker man på det ordet ... tror man nej då försvinner det man ska trycka på mellanslag ...

Vad är det för konstigheter iPhone håller på med, totalt värdelöst.

Ser man på tunnelbanan på de som har en telefon med krossat glas .. då är det till 90% en iPhone ...

iPhone suger fett ... synd att min arbetsgivare har som policy att alla ska ha iPhone ...

Skönt att få skriva av sig!

Tillbaka
Topp