A
anonymous
Gäst
Jag har ju svårt för menyer etc i iPhone men gillar Samsungs bättre, det är väl förhoppningsvis en vanefråga. Jag har en äldre Samsung som min privata och denna använder jag helst så frågan är väl om jag kommer lära mig iPhone mer än att ringa från och läsa mail.
Men Apples produkter ska ju vara användarvänliga men hur har de tänkt med tangentbordet. Det tangentbordet som är default innehåller bara bokstäver på första sidan, ska man ha in punkt, komma eller siffra måste man gå in på numeriska delen. Normalt sett använder man ju punkt eller siffror eller komma, hålla på att byta hela tiden blir ju jobbigt. Jag laddade ner ett annat tangentbord, det fungerar bra, har siffror och punkt och komma också på första sidan. Men detta kan man dra fram orden med att svepa över bokstäverna i ordet precis som i Android. Det var ju bra. Men ... detta tangentbord kommer bara upp när man skriver sms, ska man knappa in lösenord eller skriva mail kommer det inbyggda upp. I lösenord ska man ju ha nummer, i mailadresser skriver man in punkter och snabel-a, dessa måste man då hela tiden byta till det numeriska delen igen ... totalt värdelöst och icke användarvänligt.
Jag skriver mycket på både svenska och engelska, på Android väljer man enkelt språk men att dra fram rätt språk på mellanslags tangenten, på iPhone har försökt inte lyckats och den försöker på engelska ord till svenska. Förslår IPhone en speciell stavning så trycker man på det ordet ... tror man nej då försvinner det man ska trycka på mellanslag ...
Vad är det för konstigheter iPhone håller på med, totalt värdelöst.
Ser man på tunnelbanan på de som har en telefon med krossat glas .. då är det till 90% en iPhone ...
iPhone suger fett ... synd att min arbetsgivare har som policy att alla ska ha iPhone ...
Skönt att få skriva av sig!
På min Samsung S6 så har jag inte komma på första sidan måste med göra det störande byta till nummeriska delen, har bara punkt på första sidan.
Senast redigerad av en moderator: