Samsung smart-TV

Angående Samsung och tv så har ni varit med om att det blir lysande lampor i skärmen. Ser ut som solar. Fanns på LG och Samsung här. Ingen garanti gäller.
Googlade och hittade svar att Phillips och någon mer har inre detta problemet som beror på uppvärmningen av skärmen sägs det.
Phillips har gått här nu ett år och ser bra ut. Vad har ni för erfarenheter av detta.

Pixel garanti har vi i Sverige men det är olika på olika tillverkare
Jag har en LG tv där är inga fel på några pixlar
Trist att få fel på en pixel tråkigt att inte garantin gäller

Angående Samsung och tv så har ni varit med om att det blir lysande lampor i skärmen. Ser ut som solar. Fanns på LG och Samsung här. Ingen garanti gäller.
Googlade och hittade svar att Phillips och någon mer har inre detta problemet som beror på uppvärmningen av skärmen sägs det.
Phillips har gått här nu ett år och ser bra ut. Vad har ni för erfarenheter av detta.

Är det clouding du pratar om.
Kantbelyst LED kan skapa sådana fulheter.
Bakbelyst LED är bättre.

Därför har jag kört med Philips (och även alla andra märken). Men Philips är det märket jag föredrar.
Att sedan Philips smartfunktion suger gör inget då jag hellre använder andra saker än den inbyggda.

Precis vad jag kom fram med min utredning. Philips har inte ďom peoblemen. Det fanns ett märke till men har glömt det, kanske någon?

Spärren är väl till för att skydda och inte för att gå runt.

Nyheter går väl streama till utlandet. Annat material får inte visas utanför Sverige. Det är så klart olagligt.

Bara för alternativet inte finns är det ju inte mindre olagligt.

I Sverige kan man inte ta emot alla thailändska lagligt. Då var set omoraliskt och förbjudet.

Åt andra hållet är det en rättighet?

Man ska nog vara försiktig med moralpredikan. Detta är ju inte första gången du predikar moral och själv är du inte bättre.
Ska jag tolka bristen på respons att du tycker det är ok att inte sätta moralen först om det handlar om dig, bara att andra sätter moralen först?

Du lyckas ju verkligen att skapa otrivsel med dina skriverier.

Tror jag kommer ta en timeout från detta forumet så länge du håller på med ditt tramserir.

Senast redigerad av en moderator:
Ska jag tolka bristen på respons att du tycker det är ok att inte sätta moralen först om det handlar om dig, bara att andra sätter moralen först?

Du lyckas ju verkligen att skapa otrivsel med dina skriverier.

Tror jag kommer ta en timeout från detta forumet så länge du håller på med ditt tramserir.

Jag orkar inte med dig längre Janne, det känns som jag fått en stalker efter mig så jag ignorerar dina inlägg men detta råkade jag se. Vi har så olika värdegrunder så det känns meningslöst att debattera. Släpp det nu och gör detsamma med mig!

Jag orkar inte med dig längre Janne, det känns som jag fått en stalker efter mig så jag ignorerar dina inlägg men detta råkade jag se. Vi har så olika värdegrunder så det känns meningslöst att debattera. Släpp det nu!

Ja olika värdegrunder har vi. Jag tycker man inte ska predika moral om man själv inte kan hålla sig till det.

Lätt att döma andra människor.

Nu tog visst argumenten slut.

Jag lägger ner om du slutar att trakassera mig och förstår att det alltid finns mer än ett sida av myntet.

Att kritisera andra är fullt. Alla ha rätt till sin åsikt. Du håller ju hela tiden på med personangrepp , de flesta har ju börjat se detta.

Ja olika värdegrunder har vi. Jag tycker man inte ska predika moral om man själv inte kan hålla sig till det.

Jag lägger ner om du slutar att trakassera mig och förstår att det alltid finns mer än ett sida av myntet.

Att kritisera andra är fullt. Alla ha rätt till sin åsikt. Du håller ju hela tiden på med personangrepp , de flesta har ju börjat se detta.
Blir la så när man sitter i en by och har tråkigt 555

Jag ser inte det men något jag ser är att du tänder till varje gång Mackes skriver något..
Tycker mig mer se att du ser varje inlägg han gör som ett personangrepp och sen drar igång gammalt groll igen?
Tex. skrev han vad han tyckte om banker så skrev du tidigare i en tråd att det var bara för att du jobbade på en bank?

Jag är bara så dj-a trött på att bli förföljd!

Kanske fundera på varför. Kan det ha med att man fördömer andras beteende och samtidigt beter sig likadant själv? Eller att alla andras statistik, bl.a. från SCB inte är tillförlitlig, eller folks beskrivningar av Sveriges situation du bedömer inte trovärdigt eller att den branschen folk jobbar är en bedragarbransh.

Man kanske ska behandla folk som man själv vill bli behandlad.

Kanske fundera på varför. Kan det ha med att man fördömer andras beteende och samtidigt beter sig likadant själv? Eller att alla andras statistik, bl.a. från SCB inte är tillförlitlig, eller folks beskrivningar av Sveriges situation du bedömer inte trovärdigt eller att den branschen folk jobbar är en bedragarbransh.

Man kanske ska behandla folk som man själv vill bli behandlad.

Exakt. Du behandlar han på det sätt du själv vill bli behandlad på. Och du vet att han behandlar dig så och då är du nöjd och glad.

Jag ser inte det men något jag ser är att du tänder till varje gång Mackes skriver något..
Tycker mig mer se att du ser varje inlägg han gör som ett personangrepp och sen drar igång gammalt groll igen?
Tex. skrev han vad han tyckte om banker så skrev du tidigare i en tråd att det var bara för att du jobbade på en bank?

Ett exempel. Han ifrågasätter moralen i att använda IP-TV. Samtidigt beskriver han hur han går runt landspärrar för att se svensk TV från Thailand och åsidosätter alla rättigheter som gäller. I vad ligger skillnaden. Är det mer fair att gå runt spärrar än att stream från en server utomlands?

Dubbelmoral har jag svårt för och försöker man spela präktig och inte är det blir det för mycket.

Tillbaka
Topp